Ski's gestolen op wintersport..!! (ervaring...?)

@Binnenwerk; Raar Saas Fee gaf mij altijd een veilig gevoel (2x geweest 2009 & 2010), normaal volk ski/boarders wat relaxed komt wintersporten… geen Oostblokkers en groepen aso’s… ;-)

Zo zie je maar… altijd uitkijken haha…

het skislot wat ik gebruik na mijn “ervaring” (zie 1e bericht) = een slot van http://www.8gent.com gekocht in sportzaak Zell am See… bevalt goed en is makkelijk in de binnenzak mee te nemen…

Mijn pa heeft het een paar jaar geleden eens gehad in Finkenberg. Ze zaten in de bus aan de deur en hadden hun skies voor hun gezet. De bus stopt aan een halt, er springt iemand op, neemt de skies en loopt weg. Er is nog iemand achter gegaan maar op je skibotten… In België zou geen enkele verzekering verlies of diefstal van skies dekken, omdat wij Belgen nogal onbetrouwbaar zijn… ;)

Hierbij mijn verhaal!!

2 jaar terug bij de dutchweek in Val Thorens zijn 2 sets ski’s van mij gestolen,

De eersre gebeurde op de piste… wij hadden met een groep onze ski’s en stokken op een hoop gelegd. Mijn movements waren daarbij de onderste. maar toen we na een feestje bij de 360 bar bij de ski’s terug kwamen waren die van mij dus weg. Sta je eerst wel vreemd te kijken… zeker omdat er nog nieuwere/duurdere op de stapel lagen.

Dus ik andere ski’s gehuurd… zo’n beetje de duurste die ze hadden… en toen ze vroegen of ik ze wilde verzekeren dacht ik dat gebeurt me geen 2e keer… dus dat is niet nodig…

Naja op de piste de ski’s uitwisselen en verspreiden… dus dat ging allemaal prima… tot dat ik in t dorp einde van de dag in de kroeg onder ons appartement een biertje gingen doen in de kroeg. en dan om de beurt naar boven om te douchen enz. na een uurtje kwam ik buiten waren ook die ski;s weg.

De volgende dag belande ik nog in het ziekenhuis… dus het zat me wel mee! want die kosten van de ambulance en het ziekenhuis moest je ook even voorschieten… en de taxi terug (die kreeg ik niet betaald van de verzekering)

maar goed toen was ik lichamelijk toch niet meer in staat om te skieen dus moest ik aangifte doen… en dat ging alles behalve makkelijk. Sowieso was ik niet de enige! het kleine politiebureau stond vol met gedupeerden (er scheen die week een soort bende actief te zijn geweest) Ik mocht maar van 1 set aangifte doen want dat er 2 sets gestolen waren geloofden ze niet. Toen naar de verhuur winkel… om het slechte nieuws te vertellen. Daar moest ik als ik het goed heb ruim € 600,00 betalen.

Bij thuiskomst heb ik verder geen actie ondernomen om te kijken of ik nog iets terug kon krijgen van de verzekering want mijn prioriteit lag even bij het herstellen. En ik dacht dat ik niet veel kans zou maken omdat ik half gare aangifte had.

Dus mijn tip. Stel je huurt ski’s… ALTIJD verzekeren voor die paar euro. scheelt een hoop elende. En sowieso gewoon ski’s uitwisselen en verspreiden of goed opletten

Bob

Bij ons zijn 3 jaar geleden in Mayrhofen bij de apres ski op de laatste dag onze skies gejat. We hadden setjes gemaakt en ze uit elkaar gezet maar beide setjes gewoon mee genomen. Vriend van ons een jaar daarvoor ook in Mayrhofen. Wij hadden het idee dat er op de laatste dag gewoon een busje voor komt rijden en dan vervolgens in kan laden. Wij brengen tegenwoordig eerst onze skies weg voordat we aan de drank gaan.

Al drie jaar op rij op wintersport met de studentenclub (80/100 personen) Elk jaar zijn wel 10-15 man
hun board of skies kwijt. Dit jaar was ik ook de lul. Twee boards en een paar skies in een keer uit de
hal van ons appartement gejat. Balen!!!

Ja man het ruilen van een ski met je partner en de incomplete set ver uit elkaar zetten is het beste advies wat ik kan geven. Voor snowboarders is een klein slotje het beste, natuurlijk kan dit zo worden doorgeknipt maar het bord is niet meer zomaar op te pakken.

Ik zit net verder nog de verhalen te lezen maar je zou bijna niet meer naar de sneeuw vertrekken! Wie sleelt er nou ski´s… Deze mensen moeten volgens mij heel ongelukkig leven.

Vorig jaar zijn m’n skistokken gestolen tijdens lunch bij pisterestaurant, t waren hele simpele leki’s maar er stonden een paar hele oude voor in de plaats. Gelukkig had ik mijn ski’s met een slot vast staan aan t rek, anders waren die dus ook weg geweest.

Ons overkwam nog een gekker voorval…
Super après ski in de Dampfkessel in Flachau! Feestje bouwen!!! De ski’s van mij en mijn echtgenote (beide Elan maar totaaal verschillende) stonden netjes gewisseld op zo’n 10m van elkaar tussen wel 150 paar. Wat bleek? Die rotzakken hadden gewoon één paar gemixte ski’s gestolen! Nu zitten wij met elk nog één ski… Dat is toch helemaal te gek! Aangifte gedaan bij de politie in Oostenrijk en volgens hen waren het zatte mensen. Wij hebben nog een volledige dag letterlijk ALLES uitgekamd maar noppes… Gelukkig bracht onze verzekeringsagent goed nieuws. Onze latten vallen onder ‘tijdelijk verplaatste inboedel’ en zouden vergoed worden. Ik hoop het want het waren dure latjes en binnenkort vertrekken we terug. Deze keer MET slot erop, gegarandeerd!!!

Ons overkwam nog een gekker voorval…
Super après ski in de Dampfkessel in Flachau! Feestje bouwen!!! De ski’s van mij en mijn echtgenote (beide Elan maar totaaal verschillende) stonden netjes gewisseld op zo’n 10m van elkaar tussen wel 150 paar. Wat bleek? Die rotzakken hadden gewoon één paar gemixte ski’s gestolen! Nu zitten wij met elk nog één ski… Dat is toch helemaal te gek! Aangifte gedaan bij de politie in Oostenrijk en volgens hen waren het zatte mensen. Wij hebben nog een volledige dag letterlijk ALLES uitgekamd maar noppes… Gelukkig bracht onze verzekeringsagent goed nieuws. Onze latten vallen onder ‘tijdelijk verplaatste inboedel’ en zouden vergoed worden. Ik hoop het want het waren dure latjes en binnenkort vertrekken we terug. Deze keer MET slot erop, gegarandeerd!!!

Gast428 op 18 feb. 2013 18:49

Exact hetzelfde verhaal gehoord, was jij daar toevallig met een groep van ±30 man uit de buurt van Halle ?

Ook ik gebruik een oprolbaar kabelslotje om mijn skies vast te zetten aan een rek. Heel klein en ideaal om mee te nemen in jaszak of backpack.

Vriendin van mij haar skibotten zijn gestolen. Was vanuit Endhoven met een bus van Husk naar Risoul vertrokken, bleek bij het uitladen van de bus dat iemand er mee vandoor was. Als een bezetene beginnen rondlopen en dan toch de persoon gevonden die ze gestolen had, deze ontkende in het begin maar is dan toch moeten zwichten voor de wel zeer nauwkeurige omschrijving van de beschadigingen aan de schoenen…

Zelf zijn mijn nieuwe Leki-stokken gestolen dit jaar in Tignes en hebben ze geprobeerd van een paar Elan Amphibio van mijn vader te stelen. Waren er juist optijd bij. We hebben gezien wie het was en zijn er nog ff achter gelopen maar meneer de dief was sneller als wij. Jammer genoeg, had hel graag een paar klappen verkocht.

Valt mij vooral op dat je zo’n verhalen de laatste jaren steeds vaker hoort, en dat is volgens mij toch echt wel omdat er nu meer mensen gaan skiën die dat vroeger niet deden… Hetbski-publiek is mijn insziens de laatste jaren hard veranderd.

Ski-dief betrapt in Ischgl, 7 paar ski’s gestolen (dat hadden er nog meer kunnen zijn als hij niet betrapt zou zijn).
Als ik het artikel goed begrepen heb, stal deze Duitser steeds hetzelfde merk/model Atomic.
Hij viel bij gondelmedewerker op, omdat hij diverse keren met stokken omhoog ging en met ski’s weer naar beneden kwam.
http://tirol.orf.at/news/stories/2692137/

Het is altijd mogelijk dat skies worden gejat afgelopen week waren we met 2 groepen van in totaal 70 man in st sorline. Hier werden 4 paar huur skies gejat. Bij een meisje stonden de skies de volgende dag weer in de winkel. Maar de eigenaar ontkende dat het dezelfde waren. Ook van mijn broertje weet ik dat er van zijn groep 7 paar huur skies gejat zijn. Ik vond het wel onprettig dit wetende en heb ook een hangslot door mn bindingen gedaan.

Mooi ski gebied maar vreselijk corupt.

Wij wisselen altijd een ski, zodat een kleine ski bij een grotere staat 10m uit elkaar. En proberen deze altijd in het zicht te zetten, maar je kan ze niet de hele tijd in’t oog houden.
Maar ook eens voorgehad dat een vriendin in de kelder van het hotel per ongeluk iemand anders haar botten (krak dezelfde) had genomen. Wonder boven wonder pasten deze wel in haar ski’s, maar schoten af en toe spontaan los. De mevrouw die haar botten zocht, huurde deze gelukkig bij dezelfde winkel, en zo hebben ze ons kunnen bellen om terug te wisselen. Zij deed er wel enorm boertig over, alsof mijn vrienden dat expres deed.

Ik leg mijn ski’s of board meestal met een slotje vast als ik een hut naar binnen ga. Vorig jaar zijn wel mijn ski stokken gestolen, waren geen bijzondere. Er stonden een stel huurstokken naast mijn eigen ski’s. Ik heb de stokken terug gebracht naar het verhuur bedrijf en mijn nummer daar achter gelaten voor als mijn eigen stokken terug gebracht zouden worden, maar niks gehoord. Gelukkig zijn stokken niet zo duur (die van mij in ieder geval niet), maar leuk is het niet.

Zo’n 8 jaar terug in Val Thorens - hele dag gesnowboard, moest inchecken bij het hotel, dus mijn (nieuwe) snowboard even in zo’n rek gezet… bij terugkomst > weg snowboard. Direct aangifte gedaan, daar werd verteld dat het een heel normaal “fenomeen” is - dieven komen met een busje en pakken alle ski’s / snowboards die geen huursticker o.i.d. bevatten. Gelukkig gedekt door de verzekering en direct een slotje gekocht die ik nu altijd gebruik.

Wat mij opvalt is dat weinig mensen een slotje of dergelijk gebruiken. Ik heb geluk gehad 4 jaar geleden in de Kroneplatz dat er een slotje aan men snowboard hing.
We waren aan het eten en plots hoor ik een hoop ski’s en boards vallen, 1 iemand skiede (met precies extra’s in zijn hand) weg en enkele boards en ski’s gingen ook hun eigen weg richting. Dit werd gevolgd door chaos, mensen sprongen recht liepen naar het rekje of achter hun materiaal die de toch alleen wou verder zetten.
Mijn board hing daar te bengelen, volgens mij heeft de dief een van de ski’s of boards die met een slotje aan het rek hingen per ongeluk vastgenomen of meegetrokken met andere ski’s.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Ik denk dat ik ook een slotje moet gaan aanschaffen. Heb nieuwe slalom ski’s. Denk altijd als ik bij een restaurant zit dat ze gejat worden door van dat stomme tuig.

Wij stonden toen onderaan de gondel in Westendorf te wachten op de skibus. Ski’s op een rekje achter ons gezet. Komt de bus eraan wil mijn vader zijn ski’s pakken. Ski’s weg… Nou ski’s gehuurd en verder gaan skien. Komt hij bij een restaurant de volgende dag. Staan zijn ski’s daar gelukkig, gewoon meegenomen in de hand. en de huurski’s weer teruggebracht. Dat op de laatste dag. Gelukkig heeft die ze teruggevonden want ze waren net nieuw…

A winter without powder isn't a winter!

Altijd board aan een kabeltje met cijferslotje, zeker als ik ergens naar binnen ga of ga feesten bij 360 of Folie Douce in Valtho. Natuurlijk is het geen slot, maar wel tegen het eerste grijpen. Hier heb je al een leuke tang voor nodig om het door te krijgen.

don't eat the yellow snow

Iets van de laatste jaren? Zou kunnen maar mijn K2’s zijn voor de deur van het appartement in Aim La Plagne gestolen. Dat was in 1996. Ik ging even naar binnen om m’n zonnebrandolie te halen dat ik vergeten was. Twee minuten later terug, ski’s weg. Politie vertelde mij dat K2 ski’s achterlaten vragen om problemen zou zijn.

Als ik dit lees vraag ik mij direct weer af waarom ik telkens geen slotje aanschaf. Ik denk er vaak aan maar dan vergeet ik het weer. Heb het zelf dan ook nooit meegemaakt en zorg eigenlijk altijd dat mijn board in het zicht ligt of zelfs binen handbereik op een terras ofzo.

Ik ga voor de vakantie ergens zo’n ding aanschaffen!

🏂

Zo een slotje kan je vrijwel overal kopen voor 15 a 30 euro dus echt geen kost in vergelijking met een board of een paar ski’s.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Nog niet meegemaakt maar met nieuwe skies dit jaar toch maar gauw een slotje bijbesteld! Bedankt voor de ervaringen en de tips…

Hier ook 8 jaar geleden ski’s gestolen waren huur ski’s.
Weet bijna 100% zeker dat ik ze heb zien liggen bij het verhuur bedrijf, had namelijk de ski’s voorzien van eigen stickers om ze makkelijk terug te vinden.
Hele discussie gehad maar mijn Frans is zeer slecht.
Uiteindelijk die ski’s mogen afrekenen minus de korting van de verhuur, lekker.

Ski nu al jaren met eigen materiaal en zoals al meer omschreven wissel ik de ski’s met mijn vrouw zodat er een incompleet paar, gaat al jaren goed.

Groeten, Harald

Mij is het nog nooit overkomen, heb wel al sinds jaar en dag een kabelslotje mee maar die heb ik eerlijk gezegd nog nooit gebruikt. Let er wel altijd op dat mijn snowboard niet voor het oprapen ligt. In elk geval in Andorra nog nooit meegemaakt. Ken de verhalen wel van Oostenrijk en Frankrijk.

Paar jaar geleden in zell am ziller was mijn board gestolen uit het hotel.

Het hotel heeft een mooie skiraum en daar staan alle skies en snowboards.
Het board zelf was destijds een jaar of 3a 4 oud maar de bindingen 1 jaar.
naast mijn board waren er nog 1 board en 3 of 4 paar skies uit het hotel gejat. de eigenaar was er van onderste boven. Die ochtend gelijk aangifte gedaan, en op mijn oude boardje de berg op.
Bij de politie kregen we te horen dat die nacht een bende actief is geweest, totaal waren er 30 paar skies en 10 snowboards gestolen.

Die avond kwam er een kennis van het hotel langs met een nieuw board die ik goedkoop kon kopen en werd ik voor bindingen verwezen naar een vriend in mayerhoven waar ik korting kreeg.

De hoteleigenaar heeft zijn aansprakelijkheidsverzekering aangeschreven en binnen een week na thuiskomst had ik het geld al weer terug.

al met al snel en goed opgelost en sinds dien is het hotel voorzichtiger met de avond toegang tot de skiraum

Hmmm, ik moet toch ook maar een slotje gaan scoren nu ik dit topic zo lees. Niet dat ze snel weg kunnen skiën met mijn lowtech bindingen, maar rennen kunnen ze nog steeds :-)

Iemand ervaring met deze: http://www.safeman.nl/safeman-skislot/ ?

When life gets too complicated.... SKI

@Alex: ik heb deze een aantal jaar terug gebruikt, maar vond hem toch behoorlijk zwaar (had m in mijn broek / jas en het gebruik van een sleutel irriteerde mij) - ben toen overgestapt naar een Burton Cable Lock, die bevalt erg goed.

Jaren geleden in Les 2 Alpes waren de nieuwe ski’s van een van mijn reisgenoten gestolen op de laatste dag. Aangifte doen bij de politie ging niet. Op de laatste dag van de vakantie kwamen zoveel mensen aangifte doen van gestolen ski’s dat ze geen aangiftes meer opnamen; zij gingen er van uit dat het gros van de mensen valse aangifte kwamen doen. Vond het toen een heel raar verhaal. Iemand ook zoiets meegemaakt?
Verder heb ik op vakantie nogal eens meegemaakt dat ski’s van de verhuur per ongeluk waren verwisseld.
Trucje wat we nog wel eens gebruiken is de ski’s door elkaar weg te zetten: dus twee verschillende ski’s aan de ene kant van het rek en twee verschillende aan de andere kant. Moeten ze ook wel teveel hun best doen om de juiste ski’s bij elkaar te vinden.

Plaats een reactie