Ski's gestolen op wintersport..!! (ervaring...?)

Disturbing the peace since 1975

Na alle verhalen hier gelezen te hebben vandaag toch maar snel nog richting Decathlon gereden om een slotje te halen. Niet dat mijn Head’s duur waren, maar ik zou ze toch niet graag kwijt raken morgen en donderdag in Winterberg.

@hubert. Dat artikel viel mij ook op. Er stond wel een aardig stukje bij dat de meeste mensen geen idee hebben wat voor skies ze nou eigenlijk hebben. Daarom kan de politie maar weinig met de meldingen. Lijkt mij wel wat raar want als je eigen skies hebt dan weet je toch wel wat voor skies het zijn? En als je ze huurt dan weet de verhuurder het toch wel? Ik ga in ieder geval foto’s maken van mijn skies en een slotje halen.

Zonder erg, heel flauw, maar erg vervelend:

Terugkomen bij je skis en maar 1 stok terugvinden…
Iemand dus zo slim geweest om twee verschillende stokken mee te nemen (eentje van mij, eentje van hem/haarzelf). Dus nu sta ik daar met twee verschillende stokken!

Uiteraard wouden de mensen van Skiset mij niet helpen…

Zonder erg, heel flauw, maar erg vervelend:

Terugkomen bij je skis en maar 1 stok terugvinden…
Iemand dus zo slim geweest om twee verschillende stokken mee te nemen (eentje van mij, eentje van hem/haarzelf). Dus nu sta ik daar met twee verschillende stokken!

Uiteraard wouden de mensen van Skiset mij niet helpen…

matti op 4 feb 2015 11:26

Ook eens gehad, dat stokken weg waren en er andere stokken (zonder ski’s, wij waren de laatsen die weg gingen) achterbleven. Alleen veel te lang. Wel van een verhuurder uit het dorp, maar van een andere dan waar mijn reisgenoot gehuurd had. Verhuurder begon te piepen over de stokken maar koekje van eigen deeg gegeven: “stokken zijn verwisseld, deze stonden nog op de berg. Bij andere verhuurder hebben ze jouw stokken waarschijnlijk ingeleverd. Succes ermee.” Was ook bij skiset.
Ook op de laatste dag gebeurd, dus voor verder uitzoekwerk hadden wij geen tijd.

Als ik de verhalen zo lees, moet ik toch ook maar eens aan slotjes gaan denken. Ik heb een onbekend merk ski’s maar toch…

Zou er niet een chipstandaard bestaan die af-fabriek in de ski, board of stokken zit, en bij elk liftpoortje gescand wordt?
Zodat verhuurders weten waar hun materiaal uithangt, en eigenaren via een online service hun ski’s kunnen volgen? (soort zoek mijn iPhone, maar dan voor je materiaal en zonder wipe- of self-destruction- functie)

Stel dat elk liftbedrijf en materiaalfabrikant ter wereld hier aan meedoet, dan is diefstal toch niet meer aan de orde?

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Nu heb ik mede onder invloed van dit topic dus een safeman besteld. Vandaag ontvangen, maar heel blij ben ik er nog niet mee. Bij de eerste keer proberen - uitrollen en door de gaatjes schuiven - krijg ik de sleutel met geen mogelijkheid meer eruit. Ik kan de kabel nog wel strakker trekken maar niet meer terug.
Iemand een tip?

slotje van burton kopen zonder sleuteltje maar met cijferslotje. Lichter en simpler en je kan uw sleutel niet verliezen.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Ik heb net (lees: vorig jaar) nieuwe Leki stokken met aardig prijskaartje (zeer lang gespaard) gekocht. Hoe beveilig je deze dan tegen diefstal? Tot nog toe verberg ik ze achter mijn skis, maar dat heeft echter weinig zin aangezien ze fluogeel zijn en ze er echt uitspringen. Iemand nog creatieve tips?

@SkiTopper: Heb al jaren stokken van Leki uit de carbonserie a 99 euro per setje … Neem ze gewoon mee het restaurant/berghut in. Alleen 1x in Vail mocht dat niet. Toen achter gelaten bij de ’ host’ bij de ingang van het restaurant. Leg ze gewoon onder de stoel of zitbank, niemand heeft er dan last van.

[quote]Zonder erg, heel flauw, maar erg vervelend:

Terugkomen bij je skis en maar 1 stok terugvinden…
Iemand dus zo slim geweest om twee verschillende stokken mee te nemen (eentje van mij, eentje van hem/haarzelf). Dus nu sta ik daar met twee verschillende stokken!

Uiteraard wouden de mensen van Skiset mij niet helpen…

matti op 4 feb 2015 11:26

Ook eens gehad, dat stokken weg waren en er andere stokken (zonder ski’s, wij waren de laatsen die weg gingen) achterbleven. Alleen veel te lang. Wel van een verhuurder uit het dorp, maar van een andere dan waar mijn reisgenoot gehuurd had. Verhuurder begon te piepen over de stokken maar koekje van eigen deeg gegeven: “stokken zijn verwisseld, deze stonden nog op de berg. Bij andere verhuurder hebben ze jouw stokken waarschijnlijk ingeleverd. Succes ermee.” Was ook bij skiset.
Ook op de laatste dag gebeurd, dus voor verder uitzoekwerk hadden wij geen tijd.

Met alle respect;
Vreemde reactie “koekje van eigen deeg” Je zadelt de verhuurder op met jouw probleem.
Jij hebt de stokken gehuurd die zijn gestolen en niet de verhuurder. Jij heb er zorg voor te dragen, zelfs als ze verwisseld zijn. Misschien had je even langs de andere verhuurder langs kunnen gaan om ze weer om te ruilen.

Just my 2 cents.

@Jay om de kabels eruit te halen de sleutel een kwartslag wijzerszin draaien, kabels alle 2 eruit trekken en om de sleutel eruit te halen terug een kwartslag tegenwijzerszin draaien. Zo gaat dat toch bij mijn safeman slotjes… Hopelijk lukt het.

@quido, dankje, dat helpt deels!
Hij was nog niet op slot dus ik kon de kabel er wel weer uithalen en dan de sleutel.
Maar ik krijg em dus niet op slot. Ik kan de sleutel geen hele kwartslag draaien als de kabel erin zit.

@Jay maar om op slot te doen heb je het sleuteltje toch niet nodig? Gewoon de kabels erdoor steken en aanspannen.

Nooit meer huren bij ski set in St Soirline

Ik heb inmiddels één keer voorgehad dat mijn Leki-stokken gestolen werden, paar jaar geleden mijn (gehuurde) Nordica’s. Telkens in Oostenrijk.

Vijf jaar geleden ging ik met een bus naar Frankrijk, bij aankomst en na het uitladen van de bus kreeg ik al snel in de gaten dat iemand er vandoor was gegaan met mijn skibotten. Ben er direct achteraan gegaan om verhaal te halen, die kerel ontkende natuurlijk alles tot ik hem confronteerde met de initialen in de (binnen)schoenen, grootste afrond dat die ooit heeft gehad.

Drie jaar geleden had iemand mijn skis’s en die van een kennis gestolen, was in Zell am Ziller, de dief hebben we nadien nog gevonden en flink te grazen gehad. De details bespaar ik jullie, heeft mij uiteindelijk een nachtje cel en een rechtszaak gekost maar op het einde van de rit wel volledig in mijn gelijk gesteld door de rechtbank.

Komt helaas steeds vaker voor ja, dus dan kun je maar beter maatregelen nemen. Net terug van een wintersport en zie ook veel meer slotjes.
Ik heb ook zon Safeman slot en gebruik hem al jaren. Hij is licht genoeg, had hem eerst in mijn jaszak nu in de rugzak. Ik vind het wel fijner dat deze een kabel van 4mm heeft, want alle anderen hebben maar 2,5mm. Natuurlijk is uiteindelijk alles door te knippen maar op die dikte scheelt dit toch behoorlijk.
@Viv1986, ik had het sleuteltje los net als mijn autosleutel. Meeste jassen hebben toch ook zon elastiek of ritszakje voor zoiets? @Jay, zoals Quido aangeeft kan je het slot gebruiken om je materiaal vast te zetten zonder sleutel. Gewoon kabel om je skis en rek en terug het slot in. Op de site staat ook dat alleen bij ontgrendelen de sleutel nodig is, en je die er dan weer uit haalt als de kabel uit het slot is. Hij gaat dus automatisch op slot als de kabel er doorheen gaat, hoef je niets voor te doen. Check anders even dat info filmpje op http://www.safeman.nl/safeman-gebruiksaanwijzing/ want ik weet niet wat je anders doet zo :)

Een voorzorgsmaatregel met de stokken opper ik voor hetzelfde dat je met skies kan doen… Het enige dat je nodig hebt is een skimaatje…

Indien je ergens aankomt spullen uitwisselen… 1 van ieder en zo ver mogelijk uit elkaar zetten…

zeker als diegen waar je mee skiet een andere legte stokken heeft… moet nog zien dat iemand een paar verschillende stokken meeneemt … voor skies idem…

Heb afgelopen winter bij de Lidl (nota bene!!) een slotje gekocht met cijferslot voor nog geen 5 euro’tjes… :D

Ideaal!!

Ik heb net nieuwe ski’s en deed ze dit jaar ook voor de eerste x op slot met een ketting en cijferslot.
Op 3 dagen shortski geen enkel paar ski’s met slot op gezien!

@Farid, dat werkt ook vaak niet meer als er gewoon gestolen wordt, en later wel een keer uitgezocht welke skis het precies zijn, maar zijn die van jou wel weg. Soms worden gewoon snel van rekken wat ski’s meegetrokken, aldus bundespolizei oostenrijk
@Harm, ja zon ding lijkt leuk en had ik eerst ook. Tot je na een paar keer genoeg krijgt van de matige kwaliteit van zon goedkoop slotje voor je dure ski’s. Dan kies ik toch voor het safeman slot
@Ruud, ja ik hoop dat het ooit weer de kant op gaat van geen slot nodig hebben :( Vond dat zo mooi, ski’s neerzetten, lekker gluhweintje en geen zorgen, maar dat was vroeger

Tot nu toe nog geen problemen mee gehad Wouter… :))

Dit jaar helaas voor de tweede keer de pineut.

Vorig jaar zijn de ski’s uit het depot van de verhuurder gestolen (op de eerste dag).
Ski’s betaald, aangifte gedaan, verzekering heeft het vergoed gelukkig.

Donderdag (de laatste dag) zijn de ski’s (hopenlijk) verwisseld met een ander paar van dezelfde verhuurder bij de après ski tent. Ze zijn in elk geval weg, de verhuurder vond dat we moesten betalen. Wij hebben niets betaald omdat wij voor 99,9 % zeker weten dat er donderdag een paar ski’s over zou blijven bij de après ski tent (en er vanuitgaan dat men zo eerlijk is om ze terug te brengen, dat hebben we in elk geval wel gevraagd).

Tot op heden nog niets van de verhuurder gehoord en geen bericht is goed bericht.
Nu hopen dat de verhuurder eerlijk is en niet (als de ski’s retour zijn) ons alsnog mailt met een bon en aangifte dat we moeten betalen.

Volgend jaar toch maar een verzekering afsluiten voor 10% van de huursom dan is alle risico voor de verhuurder.
Wie van jullie sluit zon verzekering af?

⛷🎿

Vorig jaar zijn de ski’s uit het depot van de verhuurder gestolen (op de eerste dag).
Ski’s betaald, aangifte gedaan, verzekering heeft het vergoed gelukkig.

Ilona2 op 6 feb 2016 22:25

Klinkt alsof dat niet jouw verantwoordelijkheid was.

Donderdag (de laatste dag) zijn de ski’s (hopenlijk) verwisseld met een ander paar van dezelfde verhuurder bij de après ski tent. Ze zijn in elk geval weg, de verhuurder vond dat we moesten betalen. Wij hebben niets betaald omdat wij voor 99,9 % zeker weten dat er donderdag een paar ski’s over zou blijven bij de après ski tent (en er vanuitgaan dat men zo eerlijk is om ze terug te brengen, dat hebben we in elk geval wel gevraagd).

Tot op heden nog niets van de verhuurder gehoord en geen bericht is goed bericht.
Nu hopen dat de verhuurder eerlijk is en niet (als de ski’s retour zijn) ons alsnog mailt met een bon en aangifte dat we moeten betalen.

Ilona2 op 6 feb 2016 22:25

Waarom ben je zo zeker dat die ski’s verwisseld zijn en dat ze worden teruggezet. Je vertrouwen in de mensheid is bewonderenswaardig! :)

Volgend jaar toch maar een verzekering afsluiten voor 10% van de huursom dan is alle risico voor de verhuurder.
Wie van jullie sluit zon verzekering af?

Ilona2 op 6 feb 2016 22:25

Ja voor die paar euro. Gewoon lucratief voor de verhuurder want die weet ook dat je al verzekerd bent maar je geen zin hebt in gezeur em papierwerk.

Vorig jaar zijn de ski’s uit het depot van de verhuurder gestolen (op de eerste dag).

Ski’s betaald, aangifte gedaan, verzekering heeft het vergoed gelukkig.

Ilona2 op 6 feb 2016 22:25

Klinkt alsof dat niet jouw verantwoordelijkheid was.

Klopt, maar de verhuurder kan gestolen ski’s niet claimen zei hij. En wij wilden nog de hele week skiën

Donderdag (de laatste dag) zijn de ski’s (hopenlijk) verwisseld met een ander paar van dezelfde verhuurder bij de après ski tent. Ze zijn in elk geval weg, de verhuurder vond dat we moesten betalen. Wij hebben niets betaald omdat wij voor 99,9 % zeker weten dat er donderdag een paar ski’s over zou blijven bij de après ski tent (en er vanuitgaan dat men zo eerlijk is om ze terug te brengen, dat hebben we in elk geval wel gevraagd).

Tot op heden nog niets van de verhuurder gehoord en geen bericht is goed bericht.
Nu hopen dat de verhuurder eerlijk is en niet (als de ski’s retour zijn) ons alsnog mailt met een bon en aangifte dat we moeten betalen.

Ilona2 op 6 feb 2016 22:25

Waarom ben je zo zeker dat die ski’s verwisseld zijn en dat ze worden teruggezet. Je vertrouwen in de mensheid is bewonderenswaardig! :)

Haha er stonden minstens 10 paar de zelfde dus ja ik hoop op wat eerlijkheid van de medemens.

Volgend jaar toch maar een verzekering afsluiten voor 10% van de huursom dan is alle risico voor de verhuurder.
Wie van jullie sluit zon verzekering af?

Ilona2 op 6 feb 2016 22:25

Ja voor die paar euro. Gewoon lucratief voor de verhuurder want die weet ook dat je al verzekerd bent maar je geen zin hebt in gezeur em papierwerk.

Jay op 6 feb 2016 22:38
⛷🎿

Gestolen uit het depot van de verhuurder en dan word je toch aansprakelijk gesteld?! Ik zou niet durven als verhuurder. Volgens mij heb je een onterechte claim gedaan bij de verzekeraar, daarmee had je flink in de problemen kunnen komen.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

De verhuurder kan jou niet aansprakelijk stellen als het uit zijn eigen depot wordt gestolen, dat is onder zijn eigen dak en valt dat onder zijn verzekering.

Dienten Die Alte schule

…en wat betreft die verwisselde ski’s, heb jij een ander paar meegenomen? (die er dus hetzelfde uitzien)
Of ben je 's avonds teruggegaan om te zien of en nog 1 paar was achtergebleven?

Slotje mee, ook voor huurski’s is toch wel aan te raden. Of 2 paar ski’s onderling wisselen. Het voorkomt niet dat de professionele dief ermee vandoor gaat, alhoewel je het ze tenminste wat moeilijker maakt. Het voorkomt wel een ‘per ongelukje’ zoals je beschrijft.

De verhuurder kan jou niet aansprakelijk stellen als het uit zijn eigen depot wordt gestolen, dat is onder zijn eigen dak en valt dat onder zijn verzekering.

Elly3 op 7 feb 2016 10:30

Daar dacht hij anders over en onze verzekeringsagent bevestigde dat wij het vergoed zouden krijgen.
Aangezien het dag 1 was en wij nog wilden skiën hebben we uiteindelijk betaald.

⛷🎿

…en wat betreft die verwisselde ski’s, heb jij een ander paar meegenomen? (die er dus hetzelfde uitzien)
Of ben je 's avonds teruggegaan om te zien of en nog 1 paar was achtergebleven?

Slotje mee, ook voor huurski’s is toch wel aan te raden. Of 2 paar ski’s onderling wisselen. Het voorkomt niet dat de professionele dief ermee vandoor gaat, alhoewel je het ze tenminste wat moeilijker maakt. Het voorkomt wel een ‘per ongelukje’ zoals je beschrijft.

Jay op 7 feb 2016 12:17

We hebben geen ander paar meegenomen omdat er nog veel van de zelfde ski’s stonden en omdat je die ook niet kan inleveren.
We hebben ook niet gewacht tot sluitingstijd omdat onze wekker vrijdag zeer vroeg ging om te vertrekken naar huis.
Hebben nog wel gebeld en men zei de overgebleven ski’s naar beneden te brengen.

Tot op heden nog steeds geen bericht dus hoop dat het goed afloopt.

Slot is ook zon gedoe. Hebben al wel gedacht over zon bandje dat je om ski’s kan doen om ze bij elkaar te houden dat valt ook al wel op dat je dan een verkeerd paar hebt en toch maar een verzekering volgende keer.

⛷🎿

Plaats een reactie