Hoe snel ga jij?

Op de autosnelweg van Duitsland toch 230 km/u gehaald :-)

hansvdz op 2 mrt 2016 11:03

Krijg je met dat vakantieverkeer, kun je niet lekker doorrijden… ;)

Net terug van een weekje wintersport, onderstaand geklokt op(uiteraard) een lege zwarte piste, 's morgens vroeg.
Ik gebruik een Garmin Fenix 3, de screenshot is van de app waarmee je het horloge sync’t.

In de eerste instantie was ik wat verbaasd, ter doublecheck heb een paar keer een snelheidsmeter gepakt in verschillende gebieden, waarbij m’n horloge vrijwel dezelfde snelheid aangaf als op de borden, ookal weet ik natuurlijk niet of die uberhaupt een goed eikpunt zijn :)

null

Net terug van een weekje wintersport, onderstaand geklokt op(uiteraard) een lege zwarte piste, 's morgens vroeg.
Ik gebruik een Garmin Fenix 3, de screenshot is van de app waarmee je het horloge sync’t.

In de eerste instantie was ik wat verbaasd, ter doublecheck heb een paar keer een snelheidsmeter gepakt in verschillende gebieden, waarbij m’n horloge vrijwel dezelfde snelheid aangaf als op de borden, ookal weet ik natuurlijk niet of die uberhaupt een goed eikpunt zijn :)

null

hugotamis op 8 mrt 2016 15:33

In een rechte lijn naar onder op een steile zwarte piste is dit zeker mogelijk.

Makkelijk zelfs…

Het was inderdaad vrijwel rechtdoor, maar blij om te horen dat de snelheid zeker kan kloppen :).

Makkelijk niet, mogelijk wel. Maar of dat horloge op die ene run de snelheid accuraat aangaf zul je nooit weten. Je kunt 100 keer vergelijken op een andere plek, en dat geeft een aardige indicatie. Maar meer niet.

Die apps zijn allemaal heel leuk maar ik geloof het pas als je achteraf elk afzonderlijk meetpunt kunt inzien. Je kunt dan beoordelen of er geen uitschieters bijzitten. Het enige wat je dan nog nekt zijn tientallen/honderden uitschieters vlak na elkaar exact dezelfde kant op, waarbij elke volgende uitschieter iets groter is dan zijn voorganger, doorlopend t/m einde meting. De kans daarop is astronomisch laag. Ik zou zeggen die kans is nul.

Wat je overigens wel mee hebt is het gebruik van een horloge i.p.v. een smartphone in je binnenzak. Zeker in schuss zal de satellietontvangst veel beter zijn.

:)

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/gevaar-op-de-piste…

Dree op 21 feb 2016 21:52

Inderdaad, was mij ook al opgevallen op de piste dat sinds de apps er door veel mensen veel harder geracet word. Afgelopen week ook weer meegemaakt, wordt je eerst door iemand bijna overhoop geskiëed en zie je diegene vervolgens op het terras met z’n vrienden snelheden vergelijken op de app. Heb ook al een paar keer irritatie opgemerkt van mensen die menen dat je te langzaam gaat in ‘hun baan’. Sneu en irritant.
Ik beleef meer plezier in technisch heel mooi, goed en gecontroleerd boarden dan in het halen van hoge snelheden. Tuurlijk is snel gaan leuk, maar dat geneuzel over cijfertjes en je prestaties vergelijken vind ik maar niks. Zeker niet als het tot gevaarlijke situaties lijdt.

Dus om antwoord te geven op de vraag van dit topic: Ik ga zo snel als ik op een verantwoorde wijze kan, zodat ik op tijd kan stoppen als dat nodig is.

En op het terras geniet ik van het uitzicht in plaats van op het scherm van mijn mobiel te kijken :)

Makkelijk niet, mogelijk wel. Maar of dat horloge op die ene run de snelheid accuraat aangaf zul je nooit weten. Je kunt 100 keer vergelijken op een andere plek, en dat geeft een aardige indicatie. Maar meer niet.

Die apps zijn allemaal heel leuk maar ik geloof het pas als je achteraf elk afzonderlijk meetpunt kunt inzien. Je kunt dan beoordelen of er geen uitschieters bijzitten. Het enige wat je dan nog nekt zijn tientallen/honderden uitschieters vlak na elkaar exact dezelfde kant op, waarbij elke volgende uitschieter iets groter is dan zijn voorganger, doorlopend t/m einde meting. De kans daarop is astronomisch laag. Ik zou zeggen die kans is nul.

Wat je overigens wel mee hebt is het gebruik van een horloge i.p.v. een smartphone in je binnenzak. Zeker in schuss zal de satellietontvangst veel beter zijn.

Martin7182 op 10 mrt 2016 21:49

100% met je eens, ik ga ook uit van een redelijke indicatie, geen exacte snelheid :).

Plaats een reactie