Sneeuwalarm

Ontvang gratis een sneeuwalarm per e-mail van jouw bestemming in aanloop naar je wintersport vakantie! De meldingen stoppen automatisch na je vakantie.

Deel van skigebieden Italië kan open vanaf 15 februari (update)

Is het niet gewoon beter om NIET te gaan gegeven de huidige omstandigheden. We blijven maar klooien om er uit te komen. Met deze houding (ik tik de boete wel even af) gaan we er niet komen. Dit virus muteert als een malle, hoe meer reizen hoe groter zijn kansen. Zolang het merendeel niet is gevaccineerd is dat een serieuze bedreiging. Eind april gaan we in NL weer pieken met een derde golf a.g.v. de britse mutant. In Frankrijk, België en Duitsland zal het niet veel anders gaan. Daarna kan het hoop ik echt beter worden door hogere vaccinatiegraad, beter weer en gunstige uitwerking van negatieve reisadviezen. Zodat we de volgende winter echt weer kunnen én mogen.

Kees073 op 08 feb 2021 15:25

Kees, niemand hier zit te wachten op dit soort reacties. We kennen allemaal de argumenten die vanuit overheden onze kant op worden geslingerd. Dat betekent niet dat er mensen zijn die er anders over denken. En dan heb ik het niet over viruswappies maar mensen die vinden dat het middel erger is dan de kwaal.

PoIMG: Hebben ze ook gezegd aan welke voorwaarden buitenlanders moeten voldoen?

TSquared op 09 feb 2021 09:06

Ja! Ik heb het stukje gekopieerd vanaf de website:
‘’ Entry into Italy is usually permitted from all EU countries (+ Switzerland, Norway, Iceland, Liechtenstein, Andorra, San Marino, Vatican City and Monaco) without any special justification.To enter Italy, in the case of a stay or transit from countries on List C in the last 14 days, in addition to filling out a self-declaration, a molecular or antigenic test is required, which is carried out with a swab and a negative result in the 48 hours before the Entry into Italian territory. ‘’

*bericht bewerkt door PolMG op 09 feb 2021 09:11

Is het niet gewoon beter om NIET te gaan gegeven de huidige omstandigheden. We blijven maar klooien om er uit te komen. Met deze houding (ik tik de boete wel even af) gaan we er niet komen. Dit virus muteert als een malle, hoe meer reizen hoe groter zijn kansen. Zolang het merendeel niet is gevaccineerd is dat een serieuze bedreiging. Eind april gaan we in NL weer pieken met een derde golf a.g.v. de britse mutant. In Frankrijk, België en Duitsland zal het niet veel anders gaan. Daarna kan het hoop ik echt beter worden door hogere vaccinatiegraad, beter weer en gunstige uitwerking van negatieve reisadviezen. Zodat we de volgende winter echt weer kunnen én mogen.

Kees073 op 08 feb 2021 15:25

Kees, niemand hier zit te wachten op dit soort reacties. We kennen allemaal de argumenten die vanuit overheden onze kant op worden geslingerd. Dat betekent niet dat er mensen zijn die er anders over denken. En dan heb ik het niet over viruswappies maar mensen die vinden dat het middel erger is dan de kwaal.

PoIMG: Hebben ze ook gezegd aan welke voorwaarden buitenlanders moeten voldoen?

Door Oostenrijk reizen met een PCR test moet geen probleem zijn. Je moet wel van te voren een formulier invullen.

TSquared op 09 feb 2021 09:06

Bedankt voor je antwoord!!

@PolMG

Houdt je ons op de hoogte? Tof gebied😎

Born to run. B.S.

@PolMG

Houdt je ons op de hoogte? Tof gebied😎

dan58 op 09 feb 2021 10:10

Ga ik zeker doen!! Ben ontzettend benieuwd naar het gebied, nog nooit in Italië geskied! Ga er nu nog lekker pessimistisch (én terecht) van uit dat het niet doorgaat maar wie weet…

Is het niet gewoon beter om NIET te gaan gegeven de huidige omstandigheden. We blijven maar klooien om er uit te komen. Met deze houding (ik tik de boete wel even af) gaan we er niet komen. Dit virus muteert als een malle, hoe meer reizen hoe groter zijn kansen. Zolang het merendeel niet is gevaccineerd is dat een serieuze bedreiging. Eind april gaan we in NL weer pieken met een derde golf a.g.v. de britse mutant. In Frankrijk, België en Duitsland zal het niet veel anders gaan. Daarna kan het hoop ik echt beter worden door hogere vaccinatiegraad, beter weer en gunstige uitwerking van negatieve reisadviezen. Zodat we de volgende winter echt weer kunnen én mogen.

Kees073 op 08 feb 2021 15:25

Kees, niemand hier zit te wachten op dit soort reacties. We kennen allemaal de argumenten die vanuit overheden onze kant op worden geslingerd. Dat betekent niet dat er mensen zijn die er anders over denken. En dan heb ik het niet over viruswappies maar mensen die vinden dat het middel erger is dan de kwaal.

PoIMG: Hebben ze ook gezegd aan welke voorwaarden buitenlanders moeten voldoen?

TSquared op 09 feb 2021 09:06

Ja! Ik heb het stukje gekopieerd vanaf de website:
‘’ Entry into Italy is usually permitted from all EU countries (+ Switzerland, Norway, Iceland, Liechtenstein, Andorra, San Marino, Vatican City and Monaco) without any special justification.To enter Italy, in the case of a stay or transit from countries on List C in the last 14 days, in addition to filling out a self-declaration, a molecular or antigenic test is required, which is carried out with a swab and a negative result in the 48 hours before the Entry into Italian territory. ‘’

PolMG op 09 feb 2021 09:09

Mooi vooruitzicht! Je hebt waarschijnlijk al veel uitgezocht. Weet jij of:

  • er een reisverklaring nodig is voor Duitsland en Oostenrijk (Oostenrijk is op dit moment streng aan het controleren)
  • PCR test nodig als je weer terug naar Nederland gaat?

Alvast heel veel plezier!

Is het niet gewoon beter om NIET te gaan gegeven de huidige omstandigheden. We blijven maar klooien om er uit te komen. Met deze houding (ik tik de boete wel even af) gaan we er niet komen. Dit virus muteert als een malle, hoe meer reizen hoe groter zijn kansen. Zolang het merendeel niet is gevaccineerd is dat een serieuze bedreiging. Eind april gaan we in NL weer pieken met een derde golf a.g.v. de britse mutant. In Frankrijk, België en Duitsland zal het niet veel anders gaan. Daarna kan het hoop ik echt beter worden door hogere vaccinatiegraad, beter weer en gunstige uitwerking van negatieve reisadviezen. Zodat we de volgende winter echt weer kunnen én mogen.

Kees073 op 08 feb 2021 15:25

Kees, niemand hier zit te wachten op dit soort reacties. We kennen allemaal de argumenten die vanuit overheden onze kant op worden geslingerd. Dat betekent niet dat er mensen zijn die er anders over denken. En dan heb ik het niet over viruswappies maar mensen die vinden dat het middel erger is dan de kwaal.

PoIMG: Hebben ze ook gezegd aan welke voorwaarden buitenlanders moeten voldoen?

TSquared op 09 feb 2021 09:06

Ja! Ik heb het stukje gekopieerd vanaf de website:
‘’ Entry into Italy is usually permitted from all EU countries (+ Switzerland, Norway, Iceland, Liechtenstein, Andorra, San Marino, Vatican City and Monaco) without any special justification.To enter Italy, in the case of a stay or transit from countries on List C in the last 14 days, in addition to filling out a self-declaration, a molecular or antigenic test is required, which is carried out with a swab and a negative result in the 48 hours before the Entry into Italian territory. ‘’

PolMG op 09 feb 2021 09:09

Mooi vooruitzicht! Je hebt waarschijnlijk al veel uitgezocht. Weet jij of:

  • er een reisverklaring nodig is voor Duitsland en Oostenrijk (Oostenrijk is op dit moment streng aan het controleren)
  • PCR test nodig als je weer terug naar Nederland gaat?

Alvast heel veel plezier!

Neve op 09 feb 2021 12:45

Die laatste ben ik ook erg benieuwd naar.

Is het niet gewoon beter om NIET te gaan gegeven de huidige omstandigheden. We blijven maar klooien om er uit te komen. Met deze houding (ik tik de boete wel even af) gaan we er niet komen. Dit virus muteert als een malle, hoe meer reizen hoe groter zijn kansen. Zolang het merendeel niet is gevaccineerd is dat een serieuze bedreiging. Eind april gaan we in NL weer pieken met een derde golf a.g.v. de britse mutant. In Frankrijk, België en Duitsland zal het niet veel anders gaan. Daarna kan het hoop ik echt beter worden door hogere vaccinatiegraad, beter weer en gunstige uitwerking van negatieve reisadviezen. Zodat we de volgende winter echt weer kunnen én mogen.

Kees073 op 08 feb 2021 15:25

Kees, niemand hier zit te wachten op dit soort reacties. We kennen allemaal de argumenten die vanuit overheden onze kant op worden geslingerd. Dat betekent niet dat er mensen zijn die er anders over denken. En dan heb ik het niet over viruswappies maar mensen die vinden dat het middel erger is dan de kwaal.

PoIMG: Hebben ze ook gezegd aan welke voorwaarden buitenlanders moeten voldoen?

TSquared op 09 feb 2021 09:06

Ja! Ik heb het stukje gekopieerd vanaf de website:
‘’ Entry into Italy is usually permitted from all EU countries (+ Switzerland, Norway, Iceland, Liechtenstein, Andorra, San Marino, Vatican City and Monaco) without any special justification.To enter Italy, in the case of a stay or transit from countries on List C in the last 14 days, in addition to filling out a self-declaration, a molecular or antigenic test is required, which is carried out with a swab and a negative result in the 48 hours before the Entry into Italian territory. ‘’

PolMG op 09 feb 2021 09:09

Mooi vooruitzicht! Je hebt waarschijnlijk al veel uitgezocht. Weet jij of:

  • er een reisverklaring nodig is voor Duitsland en Oostenrijk (Oostenrijk is op dit moment streng aan het controleren)
  • PCR test nodig als je weer terug naar Nederland gaat?

Alvast heel veel plezier!

Neve op 09 feb 2021 12:45

Die laatste ben ik ook erg benieuwd naar.

Stephan916 op 09 feb 2021 13:10

Wat betreft de PCR-test om NL weer in te komen: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-1…

Klik op deze link, ga helemaal beneden naar ‘negatieve testuitslag bij verschillende vervoersmanieren’ en dan lees je onder het kopje ‘reizen met de auto’ dat het niet nodig is. In Livigno kun je echter wel een corona-test (anti-geen) laten afnemen. Deze zullen wij daar ook laten afnemen om weer makkelijker door Duitsland/Oostenrijk te komen, zodat we niet met lege handen staan.

Wat betreft de benodigde reisverklaringen voor Oostenrijk/Duitsland, ik heb hieronder alles uiteengezet. Echter twijfelde ik nog steeds over mijn doorreis door Oostenrijk omdat daar de grenscontroles flink worden opgevoerd. Daarom was ik benieuwd of jullie meer wisten dan ik.

Duitsland: https://www.einreiseanmeldung.de/#/ met dit document moet je je aanmelden, maar dan staat er bij de uitzonderingen: ‘’• you are only passing through the the Federal Republic of Germany and will leave the Federal Republic of Germany again as quickly as possible to finish your journey,‘’. Dan zal je je dus niet hoeven aan te melden, want ik ben slechts op doorreis.

Oostenrijk: https://www.formularservice.gv.at/site/fsrv/user/formular.as…
Echter lees je bij ‘exceptions’ van dit formulier, dat je weer onder de uitzondering valt omdat je op doorreis bent en het formulier dus niet hoeft in te vullen.

*bericht bewerkt door PolMG op 09 feb 2021 13:29

Is het niet gewoon beter om NIET te gaan gegeven de huidige omstandigheden. We blijven maar klooien om er uit te komen. Met deze houding (ik tik de boete wel even af) gaan we er niet komen. Dit virus muteert als een malle, hoe meer reizen hoe groter zijn kansen. Zolang het merendeel niet is gevaccineerd is dat een serieuze bedreiging. Eind april gaan we in NL weer pieken met een derde golf a.g.v. de britse mutant. In Frankrijk, België en Duitsland zal het niet veel anders gaan. Daarna kan het hoop ik echt beter worden door hogere vaccinatiegraad, beter weer en gunstige uitwerking van negatieve reisadviezen. Zodat we de volgende winter echt weer kunnen én mogen.

Kees073 op 08 feb 2021 15:25

Kees, niemand hier zit te wachten op dit soort reacties. We kennen allemaal de argumenten die vanuit overheden onze kant op worden geslingerd. Dat betekent niet dat er mensen zijn die er anders over denken. En dan heb ik het niet over viruswappies maar mensen die vinden dat het middel erger is dan de kwaal.

PoIMG: Hebben ze ook gezegd aan welke voorwaarden buitenlanders moeten voldoen?

TSquared op 09 feb 2021 09:06

Ja! Ik heb het stukje gekopieerd vanaf de website:
‘’ Entry into Italy is usually permitted from all EU countries (+ Switzerland, Norway, Iceland, Liechtenstein, Andorra, San Marino, Vatican City and Monaco) without any special justification.To enter Italy, in the case of a stay or transit from countries on List C in the last 14 days, in addition to filling out a self-declaration, a molecular or antigenic test is required, which is carried out with a swab and a negative result in the 48 hours before the Entry into Italian territory. ‘’

PolMG op 09 feb 2021 09:09

Mooi vooruitzicht! Je hebt waarschijnlijk al veel uitgezocht. Weet jij of:

  • er een reisverklaring nodig is voor Duitsland en Oostenrijk (Oostenrijk is op dit moment streng aan het controleren)
  • PCR test nodig als je weer terug naar Nederland gaat?

Alvast heel veel plezier!

Neve op 09 feb 2021 12:45

Die laatste ben ik ook erg benieuwd naar.

Stephan916 op 09 feb 2021 13:10

Wat betreft de PCR-test om NL weer in te komen: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-1…

Klik op deze link, ga helemaal beneden naar ‘negatieve testuitslag bij verschillende vervoersmanieren’ en dan lees je onder het kopje ‘reizen met de auto’ dat het niet nodig is. In Livigno kun je echter wel een corona-test (anti-geen) laten afnemen. Deze zullen wij daar ook laten afnemen om weer makkelijker door Duitsland/Oostenrijk te komen, zodat we niet met lege handen staan.

Wat betreft de benodigde reisverklaringen voor Oostenrijk/Duitsland, ik heb hieronder alles uiteengezet. Echter twijfelde ik nog steeds over mijn doorreis door Oostenrijk omdat daar de grenscontroles flink worden opgevoerd. Daarom was ik benieuwd of jullie meer wisten dan ik.

Duitsland: https://www.einreiseanmeldung.de/#/ met dit document moet je je aanmelden, maar dan staat er bij de uitzonderingen: ‘’• you are only passing through the the Federal Republic of Germany and will leave the Federal Republic of Germany again as quickly as possible to finish your journey,‘’. Dan zal je je dus niet hoeven aan te melden, want ik ben slechts op doorreis.

Oostenrijk: https://www.formularservice.gv.at/site/fsrv/user/formular.as…
Echter lees je bij ‘exceptions’ van dit formulier, dat je weer onder de uitzondering valt omdat je op doorreis bent en het formulier dus niet hoeft in te vullen.

PolMG op 09 feb 2021 13:28 Dank je voor deze uitgebreide informatie!

Wat betreft doorreis Oostenrijk, hierover gisteren contact gehad met een local. Controles zijn opgevoerd en ze zijn erg streng.

Hoe ik het gelezen heb betekent doorreis dat je binnen 24 uur weg moet zijn en in sommige gevallen (alleen van Duitsland weet ik het zeker) verplicht zsm door moet rijden. Volgens de ANWB zijn er in Oostenrijk geen doorreisbeperkingen. https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer/coronamaatregelen-oo…

Wat betreft de PCR-test om NL weer in te komen: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-1…

Klik op deze link, ga helemaal beneden naar ‘negatieve testuitslag bij verschillende vervoersmanieren’ en dan lees je onder het kopje ‘reizen met de auto’ dat het niet nodig is. In Livigno kun je echter wel een corona-test (anti-geen) laten afnemen. Deze zullen wij daar ook laten afnemen om weer makkelijker door Duitsland/Oostenrijk te komen, zodat we niet met lege handen staan.

Wat betreft de benodigde reisverklaringen voor Oostenrijk/Duitsland, ik heb hieronder alles uiteengezet. Echter twijfelde ik nog steeds over mijn doorreis door Oostenrijk omdat daar de grenscontroles flink worden opgevoerd. Daarom was ik benieuwd of jullie meer wisten dan ik.

Duitsland: https://www.einreiseanmeldung.de/#/ met dit document moet je je aanmelden, maar dan staat er bij de uitzonderingen: ‘’• you are only passing through the the Federal Republic of Germany and will leave the Federal Republic of Germany again as quickly as possible to finish your journey,‘’. Dan zal je je dus niet hoeven aan te melden, want ik ben slechts op doorreis.

Oostenrijk: https://www.formularservice.gv.at/site/fsrv/user/formular.as…
Echter lees je bij ‘exceptions’ van dit formulier, dat je weer onder de uitzondering valt omdat je op doorreis bent en het formulier dus niet hoeft in te vullen.

PolMG op 09 feb 2021 13:28

Dank voor het delen van je uitzoekwerk! Heb je ook al op het oog waar je de test gaat laten doen? Zag dat het merendeel van die partijen en toch een flink bedrag voor vragen. Meer dan een lang weekend kan ik op de korte termijn niet vrij krijgen en dan is €150 toch een flinke kostenpost erbij.

Moet er nou nog eerst een besluit komen van een bepaalde instantie, net als de vorige keer, of niet?

In Arnhem Utrecht en nog wat steden per test 100 euro met verklaring om te reizen. Zwitserland heeft nu ook strengere grenscontroles dacht ik. Ik heb namelijk ook zitten kijken om naar Lavigno te gaan. Wilde naar Zwitserland Mürren 18 maart maar momenteel staat Nederland op de risico lijst. Hoop dat ze er binnenkort af gaan

JMW

Ze kunnen open, vanaf de 15e (om Carnvavalsdrukte te ontwijken is de planning pas vanaf de 17e). Wel is er nog onduidelijkheid over het reizen tussen regio’s. Indien niet uiterlijk de 15e er een verlenging wordt afgekondigd vervalt dit die dag. De exacte hoeveelheid pistes/liften en of er veel gebieden überhaupt nu gaan openen is sterk afhankelijk van dat besluit.

In de Valle d’Aosta hebben ze niets vernomen uit Rome, maar ik zie ze wel soort van anticiperen. Op de webcams van Cervinia is duidelijk te zien dat er pistes geprepareerd worden.

Zwitserland is ook nog niet kansloos. We bereiken gestaag de grens van max 60 per 100.000 in de afgelopen 14 dagen hoger dan in Zwitserland. Dat verschil ligt nu rond de 70 en was eind januari nog 100+.

Wat betreft de PCR-test om NL weer in te komen: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-1…

Klik op deze link, ga helemaal beneden naar ‘negatieve testuitslag bij verschillende vervoersmanieren’ en dan lees je onder het kopje ‘reizen met de auto’ dat het niet nodig is. In Livigno kun je echter wel een corona-test (anti-geen) laten afnemen. Deze zullen wij daar ook laten afnemen om weer makkelijker door Duitsland/Oostenrijk te komen, zodat we niet met lege handen staan.

Wat betreft de benodigde reisverklaringen voor Oostenrijk/Duitsland, ik heb hieronder alles uiteengezet. Echter twijfelde ik nog steeds over mijn doorreis door Oostenrijk omdat daar de grenscontroles flink worden opgevoerd. Daarom was ik benieuwd of jullie meer wisten dan ik.

Duitsland: https://www.einreiseanmeldung.de/#/ met dit document moet je je aanmelden, maar dan staat er bij de uitzonderingen: ‘’• you are only passing through the the Federal Republic of Germany and will leave the Federal Republic of Germany again as quickly as possible to finish your journey,‘’. Dan zal je je dus niet hoeven aan te melden, want ik ben slechts op doorreis.

Oostenrijk: https://www.formularservice.gv.at/site/fsrv/user/formular.as…
Echter lees je bij ‘exceptions’ van dit formulier, dat je weer onder de uitzondering valt omdat je op doorreis bent en het formulier dus niet hoeft in te vullen.

PolMG op 09 feb 2021 13:28

Dank voor het delen van je uitzoekwerk! Heb je ook al op het oog waar je de test gaat laten doen? Zag dat het merendeel van die partijen en toch een flink bedrag voor vragen. Meer dan een lang weekend kan ik op de korte termijn niet vrij krijgen en dan is €150 toch een flinke kostenpost erbij.

Zazia op 10 feb 2021 11:47

Anti-genen test is voldoende en die is 70 euro. Dus dat scheelt weer. Knoop is doorgehakt -blijkbaar is er net door een gouverneur het een en ander ondertekend: https://www.ilgiorno.it/cronaca/ordinanza-impianti-sci-lomba… - dus ik ga as zaterdag op zondag rijden. Net ook gebeld met de accommodatie en zij regelen mijn skipassen (ik was bang dat ik achter het net zou vissen aangezien er maar 30% van het aantal skipassen van de totale capaciteit verkocht zal worden) dus ik ben verzekerd van een skipas. Ik houd jullie op de hoogte!

*bericht bewerkt door PolMG op 10 feb 2021 19:45

Wat betreft de PCR-test om NL weer in te komen: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-1…

Klik op deze link, ga helemaal beneden naar ‘negatieve testuitslag bij verschillende vervoersmanieren’ en dan lees je onder het kopje ‘reizen met de auto’ dat het niet nodig is. In Livigno kun je echter wel een corona-test (anti-geen) laten afnemen. Deze zullen wij daar ook laten afnemen om weer makkelijker door Duitsland/Oostenrijk te komen, zodat we niet met lege handen staan.

Wat betreft de benodigde reisverklaringen voor Oostenrijk/Duitsland, ik heb hieronder alles uiteengezet. Echter twijfelde ik nog steeds over mijn doorreis door Oostenrijk omdat daar de grenscontroles flink worden opgevoerd. Daarom was ik benieuwd of jullie meer wisten dan ik.

Duitsland: https://www.einreiseanmeldung.de/#/ met dit document moet je je aanmelden, maar dan staat er bij de uitzonderingen: ‘’• you are only passing through the the Federal Republic of Germany and will leave the Federal Republic of Germany again as quickly as possible to finish your journey,‘’. Dan zal je je dus niet hoeven aan te melden, want ik ben slechts op doorreis.

Oostenrijk: https://www.formularservice.gv.at/site/fsrv/user/formular.as…
Echter lees je bij ‘exceptions’ van dit formulier, dat je weer onder de uitzondering valt omdat je op doorreis bent en het formulier dus niet hoeft in te vullen.

PolMG op 09 feb 2021 13:28

Dank voor het delen van je uitzoekwerk! Heb je ook al op het oog waar je de test gaat laten doen? Zag dat het merendeel van die partijen en toch een flink bedrag voor vragen. Meer dan een lang weekend kan ik op de korte termijn niet vrij krijgen en dan is €150 toch een flinke kostenpost erbij.

Zazia op 10 feb 2021 11:47

Anti-genen test is voldoende en die is 70 euro. Dus dat scheelt weer. Knoop is doorgehakt -blijkbaar is er net door een gouverneur het een en ander ondertekend: https://www.ilgiorno.it/cronaca/ordinanza-impianti-sci-lomba… - dus ik ga as zaterdag op zondag rijden. Net ook gebeld met de accommodatie en zij regelen mijn skipassen (ik was bang dat ik achter het net zou vissen aangezien er maar 30% van het aantal skipassen van de totale capaciteit verkocht zal worden) dus ik ben verzekerd van een skipas. Ik houd jullie op de hoogte!

PolMG op 10 feb 2021 19:42

De 30 procent of 50 procent afhankelijk van gebied refereert alleen aan dagpassen.

ik kan de kriebels moeilijk weerstaan , nu dat ik weet dat het mogelijk is om te gaan skiën in Italië
ga er toch over nadenken om zondag de kant van Livigno op te gaan ,zijn er nog meer mensen met dit idee?

Triest dat Kees hier de mond gesnoerd wordt omdat hij een heel terecht punt maakt. Ik spring ook liever gisteren dan vandaag in de auto om te gaan skiën, maar ik doe het niet omdat ik niet gevaccineerd ben en en er nu allerlei varianten muteren. In Tirol is er nu een uitbraak van de Zuid Afrikaanse Corona variant en dat is maar 1 voorbeeld. Iedereen die gaat geniet ervan, maar wel uitzieken in Italië graag mochten jullie onverhoopt besmet raken. Dat laatste gun ik overigens niemand, laat dat duidelijk zijn.

Triest dat Kees hier de mond gesnoerd wordt…

roranje op 10 feb 2021 23:28

Hij wordt niet de mond gesnoerd. Hij zegt wat hij wil en anderen reageren daar op. Die reacties had hij ook kunnen verwachten, want elke keer als er dergelijke berichten worden geplaatst, komen er dezelfde reacties. Vrij zinloos dus. Je overtuigd er echt niemand mee.

Annoying skiers since 2003

Wat betreft de PCR-test om NL weer in te komen: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-1…

Klik op deze link, ga helemaal beneden naar ‘negatieve testuitslag bij verschillende vervoersmanieren’ en dan lees je onder het kopje ‘reizen met de auto’ dat het niet nodig is. In Livigno kun je echter wel een corona-test (anti-geen) laten afnemen. Deze zullen wij daar ook laten afnemen om weer makkelijker door Duitsland/Oostenrijk te komen, zodat we niet met lege handen staan.

Wat betreft de benodigde reisverklaringen voor Oostenrijk/Duitsland, ik heb hieronder alles uiteengezet. Echter twijfelde ik nog steeds over mijn doorreis door Oostenrijk omdat daar de grenscontroles flink worden opgevoerd. Daarom was ik benieuwd of jullie meer wisten dan ik.

Duitsland: https://www.einreiseanmeldung.de/#/ met dit document moet je je aanmelden, maar dan staat er bij de uitzonderingen: ‘’• you are only passing through the the Federal Republic of Germany and will leave the Federal Republic of Germany again as quickly as possible to finish your journey,‘’. Dan zal je je dus niet hoeven aan te melden, want ik ben slechts op doorreis.

Oostenrijk: https://www.formularservice.gv.at/site/fsrv/user/formular.as…
Echter lees je bij ‘exceptions’ van dit formulier, dat je weer onder de uitzondering valt omdat je op doorreis bent en het formulier dus niet hoeft in te vullen.

PolMG op 09 feb 2021 13:28

Dank voor het delen van je uitzoekwerk! Heb je ook al op het oog waar je de test gaat laten doen? Zag dat het merendeel van die partijen en toch een flink bedrag voor vragen. Meer dan een lang weekend kan ik op de korte termijn niet vrij krijgen en dan is €150 toch een flinke kostenpost erbij.

Zazia op 10 feb 2021 11:47

Anti-genen test is voldoende en die is 70 euro. Dus dat scheelt weer. Knoop is doorgehakt -blijkbaar is er net door een gouverneur het een en ander ondertekend: https://www.ilgiorno.it/cronaca/ordinanza-impianti-sci-lomba… - dus ik ga as zaterdag op zondag rijden. Net ook gebeld met de accommodatie en zij regelen mijn skipassen (ik was bang dat ik achter het net zou vissen aangezien er maar 30% van het aantal skipassen van de totale capaciteit verkocht zal worden) dus ik ben verzekerd van een skipas. Ik houd jullie op de hoogte!

PolMG op 10 feb 2021 19:42

De 30 procent of 50 procent afhankelijk van gebied refereert alleen aan dagpassen.

Skiwi87 op 10 feb 2021 21:02

Dus meerdaagse passen zijn er wel genoeg?

Wat betreft de PCR-test om NL weer in te komen: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-1…

Klik op deze link, ga helemaal beneden naar ‘negatieve testuitslag bij verschillende vervoersmanieren’ en dan lees je onder het kopje ‘reizen met de auto’ dat het niet nodig is. In Livigno kun je echter wel een corona-test (anti-geen) laten afnemen. Deze zullen wij daar ook laten afnemen om weer makkelijker door Duitsland/Oostenrijk te komen, zodat we niet met lege handen staan.

Wat betreft de benodigde reisverklaringen voor Oostenrijk/Duitsland, ik heb hieronder alles uiteengezet. Echter twijfelde ik nog steeds over mijn doorreis door Oostenrijk omdat daar de grenscontroles flink worden opgevoerd. Daarom was ik benieuwd of jullie meer wisten dan ik.

Duitsland: https://www.einreiseanmeldung.de/#/ met dit document moet je je aanmelden, maar dan staat er bij de uitzonderingen: ‘’• you are only passing through the the Federal Republic of Germany and will leave the Federal Republic of Germany again as quickly as possible to finish your journey,‘’. Dan zal je je dus niet hoeven aan te melden, want ik ben slechts op doorreis.

Oostenrijk: https://www.formularservice.gv.at/site/fsrv/user/formular.as…
Echter lees je bij ‘exceptions’ van dit formulier, dat je weer onder de uitzondering valt omdat je op doorreis bent en het formulier dus niet hoeft in te vullen.

PolMG op 09 feb 2021 13:28

Dank voor het delen van je uitzoekwerk! Heb je ook al op het oog waar je de test gaat laten doen? Zag dat het merendeel van die partijen en toch een flink bedrag voor vragen. Meer dan een lang weekend kan ik op de korte termijn niet vrij krijgen en dan is €150 toch een flinke kostenpost erbij.

Zazia op 10 feb 2021 11:47

Anti-genen test is voldoende en die is 70 euro. Dus dat scheelt weer. Knoop is doorgehakt -blijkbaar is er net door een gouverneur het een en ander ondertekend: https://www.ilgiorno.it/cronaca/ordinanza-impianti-sci-lomba… - dus ik ga as zaterdag op zondag rijden. Net ook gebeld met de accommodatie en zij regelen mijn skipassen (ik was bang dat ik achter het net zou vissen aangezien er maar 30% van het aantal skipassen van de totale capaciteit verkocht zal worden) dus ik ben verzekerd van een skipas. Ik houd jullie op de hoogte!

PolMG op 10 feb 2021 19:42

Goedemorgen, Ik begrijp dat jij gat rijden zaterdag op zondag. Even wat vraagjes. heel fijn dat jij al het eea hebt uitgezocht. Het is mij nog niet helemaal duidelijk

  • PCR test nodig om DLD en Oostenrijk door te rijden? (gebied veneto; wordt wel omrijden omdat je niet alto adige in mag)
  • PCR test nodig om weer terug naar NLD te rijden?
  • formulieren niet nodig lees- ik aangezien het een doorreis betreft? is dit zo?
  • jij gaat naar Livigno? Via zwitersland, zijn daar andere ‘eisen’?
  • Livigno heeft zelf geregeld dat je daar een PCR test kan laten afnemen zag ik. Moet je dat vantevoren ‘boeken’?
    Alvast veel plezier!

Wooohooo… they open!! ;-)
https://www.dolomitisuperski.com/en

Nog kleine update… regios blijven wel gesloten. Dwz dat er geen reizen tss regios mogelijk is tem 5 maart. Ik weet niet of dit impact heeft op buitenlanders, maar bv voor mij (ik zit nu in Veneto) houdt dat in dat alleen de Veneto ski gebieden bezoekbaar zijn (Civetta, Cortina, Arabba, Marmolada).
http://www.salute.gov.it/portale/nuovocoronavirus/dettaglioC…

Ook Dolomiti di Brenta opent: https://www.ski.it/en/dal-17-febbraio-si-torna-sugli-sci-nel…

Eveneens de hotels zouden opengaan (ale, toch dat hotel waar ik heen zou moeten trekken met pasen).

Maar zoals Asterino zegt: nog veel onduidelijkheden over vrij verkeer, bovendien moeten we ook nog uit ons eigen landje geraken en dat is voor België tot 1 maart nog altijd verboden (hoewel ik me afvraag of dit niet verlengd is tot 1 april na de laatste veiligheidsraad van vrijdag)

*bericht bewerkt door Wim7 op 11 feb 2021 13:22

better to be off piste, then to be pisted off

Ook Dolomiti di Brenta opent: https://www.ski.it/en/dal-17-febbraio-si-torna-sugli-sci-nel…

Eveneens de hotels zouden opengaan (ale, toch dat hotel waar ik heen zou moeten trekken met pasen).

Maar zoals Asterino zegt: nog veel onduidelijkheden over vrij verkeer, bovendien moeten we ook nog uit ons eigen landje geraken en dat is voor België tot 1 maart nog altijd verboden (hoewel ik me afvraag of dit niet verlengd is tot 1 april na de laatste veiligheidsraad van vrijdag)

Wim7 op 11 feb 2021 13:21

Reisverbod is idd verlengd tot 1 april. https://www.standaard.be/cnt/dmf20210211_93749866
Ik ben wel benieuwd hoe/of de EU hierop gaat reageren. De maatregel was aangekondigd als tijdelijk en proportioneel. Op 1 maart zijn kappers, schoonheidssalons en tatoueerders open, hotels en drukke winkelcentra waren al open. Om dit dan een proportionele maatregel te noemen moet je wel verwachten dat toeristen hele rare dingen gaan doen op vakantie. Wat zou nog het effect van deze maatregel zijn op corona? Het begint hoe langer hoe harder op een economische maatregel te lijken.

*bericht bewerkt door Errant op 11 feb 2021 13:58

Nog kleine update… regios blijven wel gesloten. Dwz dat er geen reizen tss regios mogelijk is tem 5 maart. Ik weet niet of dit impact heeft op buitenlanders, maar bv voor mij (ik zit nu in Veneto) houdt dat in dat alleen de Veneto ski gebieden bezoekbaar zijn (Civetta, Cortina, Arabba, Marmolada).
http://www.salute.gov.it/portale/nuovocoronavirus/dettaglioC…

Asterino op 11 feb 2021 13:00

null
Hoe kun je als buitenlander dan in Veneto komen?

Nog kleine update… regios blijven wel gesloten. Dwz dat er geen reizen tss regios mogelijk is tem 5 maart. Ik weet niet of dit impact heeft op buitenlanders, maar bv voor mij (ik zit nu in Veneto) houdt dat in dat alleen de Veneto ski gebieden bezoekbaar zijn (Civetta, Cortina, Arabba, Marmolada).
http://www.salute.gov.it/portale/nuovocoronavirus/dettaglioC…

Asterino op 11 feb 2021 13:00

Austria, Belgium, Bulgaria, Cyprus, Croatia, Denmark (including the Faroe Islands and Greenland), Estonia, Finland, France (including Guadeloupe, Martinique, Guyana, Reunion, Mayotte and excluding other territories outside the European mainland), Germany, Greece, Ireland, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Malta, the Netherlands (excluding territories outside the European mainland), Poland, Portugal (including the Azores and Madeira), Czech Republic, Romania, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, Hungary, Iceland, Norway, Liechtenstein, Switzerland, Andorra, Principality of Monaco.

In accordance with Italian regulations, travel to/from these countries is permitted without the need for any certification of motivations for travelling.

Austria, Belgium, Bulgaria, Cyprus, Croatia, Denmark (including the Faroe Islands and Greenland), Estonia, Finland, France (including Guadeloupe, Martinique, Guyana, Reunion, Mayotte and excluding other territories outside the European mainland), Germany, Greece, Ireland, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Malta, the Netherlands (excluding territories outside the European mainland), Poland, Portugal (including the Azores and Madeira), Czech Republic, Romania, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, Hungary, Iceland, Norway, Liechtenstein, Switzerland, Andorra, Principality of Monaco.

In accordance with Italian regulations, travel to/from these countries is permitted without the need for any certification of motivations for travelling.

Suzy op 11 feb 2021 14:10

Bron vermelding graag?

Never ski faster than your guardian angel can fly!

Austria, Belgium, Bulgaria, Cyprus, Croatia, Denmark (including the Faroe Islands and Greenland), Estonia, Finland, France (including Guadeloupe, Martinique, Guyana, Reunion, Mayotte and excluding other territories outside the European mainland), Germany, Greece, Ireland, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Malta, the Netherlands (excluding territories outside the European mainland), Poland, Portugal (including the Azores and Madeira), Czech Republic, Romania, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, Hungary, Iceland, Norway, Liechtenstein, Switzerland, Andorra, Principality of Monaco.

In accordance with Italian regulations, travel to/from these countries is permitted without the need for any certification of motivations for travelling.

Suzy op 11 feb 2021 14:10

Bron vermelding graag?

SanderKan op 11 feb 2021 15:23

http://www.salute.gov.it/portale/nuovocoronavirus/dettaglioC…

ajb

*bericht bewerkt door PolMG op 11 feb 2021 15:41

Ook Dolomiti di Brenta opent: https://www.ski.it/en/dal-17-febbraio-si-torna-sugli-sci-nel…

Eveneens de hotels zouden opengaan (ale, toch dat hotel waar ik heen zou moeten trekken met pasen).

Maar zoals Asterino zegt: nog veel onduidelijkheden over vrij verkeer, bovendien moeten we ook nog uit ons eigen landje geraken en dat is voor België tot 1 maart nog altijd verboden (hoewel ik me afvraag of dit niet verlengd is tot 1 april na de laatste veiligheidsraad van vrijdag)

Wim7 op 11 feb 2021 13:21

Reisverbod is idd verlengd tot 1 april. https://www.standaard.be/cnt/dmf20210211_93749866
Ik ben wel benieuwd hoe/of de EU hierop gaat reageren. De maatregel was aangekondigd als tijdelijk en proportioneel. Op 1 maart zijn kappers, schoonheidssalons en tatoueerders open, hotels en drukke winkelcentra waren al open. Om dit dan een proportionele maatregel te noemen moet je wel verwachten dat toeristen hele rare dingen gaan doen op vakantie. Wat zou nog het effect van deze maatregel zijn op corona? Het begint hoe langer hoe harder op een economische maatregel te lijken.

Errant op 11 feb 2021 13:57

Ik kon het eerst niet geloven toen ik dit hier las … De Standaard zal het wel fout geïnterpreteerd hebben …
Dan maar de wetteksten in gedoken om het uit te zoeken … en volledig gechoqueerd moet ik constateren dat ‘onze’ regering dit weer under the radar in onze strot heeft geduwd … het verbod op niet-essentiële reizen is inderdaad opgenomen in de basiswet die de maatregelen inzake het corona virus bevat en die gehele wettekst is zo eventjes afgelopen zondag verlengd tot 1 april. https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_loi/change_lg.pl?langu… https://www.ejustice.just.fgov.be/mopdf/2021/02/07_1.pdf#Pag…

Dit is voor mij de druppel … Dit is NIET mijn regering, ik erken hun legitimiteit niet en ik zie niet in waarom ik me zou schikken naar hun debiele regels … hier en nu haak ik af. Elke motivatie die ik nog had om de regels te respecteren is out the window … dit is schandelijk, walgelijk, ik kan het niet geloven!! Echt degoutant :(

Ik stond op het punt om te vertrekken op 23 februari, maar die plannen (we hadden niets geboekt en zouden maar last-minute iets beslissen) opgeborgen omdat net de dag ervoor was aangekondigd dat er een reisverbod zou komen tot 1 maart. Laat ons toch niet net vertrekken als dat aangekondigd is, dachten we … laat ons toch braaf de regels volgen, we zullen dan 1 maart zien wanneer in maart we alsnog kunnen gaan. Hadden ze toen eerlijk en oprecht gecommuniceerd dat het de bedoeling was om dit door te trekken naar 1 april, dan had ik heel anders beslist.
Ook afgelopen vrijdag, bij de toespraak van de premier, had hij niet de moed om eerlijk te vermelden dat ze, amper 2 weken na die afkondiging eind februari, de periode voor het verbod op niet-essentiële reizen quasi verdubbelen.

Vanaf nu begin ik uit te zoeken hoe ik toch het land nog uit geraak en ga er alles aan doen om in maart te gaan skiën … zij die mee willen, stuur me maar een bericht, dan bundelen we de krachten en gaan het gevecht aan tegen die pipo’s in de wetstraat!!

Maar wel mét testverplichting die in de laatste 48 uur voor aankomst is afgenomen.

Plaats een reactie