Alpe ´d huez

Dit onderwerp gaat over de bestemming Alpe d'Huez

Hey!

In de eerste week van Februari ga ik voor het eerst naar skigebied Alpe ´d huez. We verblijven in Huez.

Iemand suggesties voor Piste’s, lift verbindingen in de ochtend, restaurantjes etc? Alles wat de moeite waard is. :-)

Alvast bedankt

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 13 jan 2023 15:39

De Sarenne is de mooiste afdaling die ik ooit gedaan heb. In het begin pittig (zwart), daarna eigenlijk gewoon rood. Ik ben geen heel goede skiër (denk zelfs iets minder dan gemiddeld), maar kwam er toch redelijk makkelijk vanaf.
Duurt ff voordat je boven bent, maar daarna is het volop genieten. Aan het einde wel een lang pad door de kloof, maar dat maakte de lol er niet minder om.
Als ik die afdaling had gedaan, dan kon mijn dag daarna niet meer stuk.

Peter Pos

Tof! Goed om te horen!

Als je van racebanen houdt kan ik de frontfroide vanaf signal de l’Homme aanraden. Een lange, brede rode piste onder een constante hellingshoek, ook de campanules langs het vliegveld is een heerlijke racebaan. Houdt je van echte uitdagingen dan moet de Tunnel een keer gedaan hebben, 1 van de zwaarste zwarte afdalingen van de Alpen.

Houdt je van rust, dan zijn de pistes richting Vilette, helemaal links op de pistekaart een aanrader, daar is het veel rustiger dan in de kom rond alpe d’Huez.

Born to Ride

Tunnel --> Rousses --> Bartavelles --> en om te eindigen prachtige niet al te moeilijke zwate naar Vaujany La fare

Als je dit lijstje in 1 stuk doet , petje af ;-) 3330 naar 1250 m

*bericht bewerkt door evert op 12 jan 2023 11:47

Tunnel --> Rousses --> Bartavelles --> en om te eindigen prachtige niet al te moeilijke zwate naar Vaujany La fare

Als je dit lijstje in 1 stuk doet , petje af ;-) 3330 naar 1250 m

evert op 12 jan 2023 11:47

Vooral omdat je dan na de piste tunnel nog een aardig stukje omhoog moet lopen richting de rousses.

Born to Ride

Tunnel --> Rousses --> Bartavelles --> en om te eindigen prachtige niet al te moeilijke zwate naar Vaujany La fare

Als je dit lijstje in 1 stuk doet , petje af ;-) 3330 naar 1250 m

evert op 12 jan 2023 11:47

Vooral omdat je dan na de piste tunnel nog een aardig stukje omhoog moet lopen richting de rousses.

Matthias123 op 12 jan 2023 11:52

Raar ,
In mijn -weliswaar verbloemde- herrineringen aan Alpe Dhuez kon ik (ook zonder dat stukje stoeltjeslift) in 1 keer (wel met rusten bij mij) van Pic Blanc naar Vaujauny kon skiën . ( la fare is écht leuk smorgens , nu ik er aan denk)

Soit, gas ga ik er niet voor blijven geven , vernoemen dat “La Balme” ook een pareltje “kan” zijn… ga ik wel

Heb altijd een Leuk gevoel met dat gebied gehad , toch 3x geweest

*bericht bewerkt door evert op 12 jan 2023 14:13

Thanks! Goede tips!

Nog aanraders wat betreft restaurantjes/cafés? :-)

Ik hoop dat de tunnel beetje open is. Deze piste is steeds vaker dicht omdat de permafrost daar niet meer stabiel is en ijs steeds minder aanwezig… wel fantastisch om te doen. T begin is ff slikken, daarna prima te doen.
Restaurantje boven aan de groene pistes en lift ‘barbars’ is een aanrader! Onderaan de sarenne, naast de chalet lift, is een mooi plekje voor koffie. En op de groene piste bij poutran, naast de lift clotury, is ook een makkelijk eet tentje en beneden terras met gezellige eigenaresse!

Is al genoemd maar in goede condities is la fare een aanrader. Niet te zwart, dus zonder te stoppen of te remmen in een keer naar beneden!! Liever vroeg op de ochtend anders is deze smalle piste afgeschraapt! Bij slechte condities heel ijzig door de kunstsneeuw!

*bericht bewerkt door Skitiim op 12 jan 2023 14:50

Naar mijn herrinnering was deze hut op afbeelding een leuke en lekker eten .

Hadden daar zeer goede goede genepi ook (gevaarlijk lekker zelf)

Alsook op de afdalingen naar OZ en vaujauni (eentje had telkens betaalbare plat du jour) telkens één leuk hutje , welke juist weet ik niet meer …

null

*bericht bewerkt door evert op 12 jan 2023 15:02

Afdaling van de Dome des Rousses (2800 meter) naar Vaujany (1200 meter) is ook een hele lekkere!

Vorige week was de Tunnelpiste een paar dagen open.
Je kan lekker en niet al te duur eten in L’ile d’Oz, dat ligt op de piste tussen het dalstation van de Alpette-Rousses en Oz. Is ook heel gezellig om buiten te zitten en er is niet heel veel passage waardoor het vrij rustig is.

Geweldige suggesties! thanks! Ga deze zeker uit proberen. :-)

Skigebied Alpe d’Huez is één grote droom! Ik ben er zelf 3 keer geweest … Vooral bij verse sneeuw en goed weer kan je er genieten van de spectaculaire afdalingen in een fantastisch mooi berglandschap! Succes!

Koen atomic

Vorige week waren we na een aantal jaren weer eens terug in Alpe d’Huez. Een prima week gehad en toch voldoende sneeuw. Betreft eten blijft de Franse restaurants te duur en onder de maat. De hele week matig of te duur gegeten. Was een tentje aan de Chez Roger piste die prima kwaliteit verhouding had. We hebben daar een aantal keer s’ middags Nasi gegeten. Was in begin wat huiverige maar is goed bevallen. Ook een middag boven op de signal gegeten. Maar moest twee keer mijn eten terug sturen en de prijs vrij hoog. Nog een keer bij Foulie Douce. Maar wat een ranzige lasagne hadden die zich.

Betreft pistes vindt ik Rousses erg leuk die je door kan trekken tot aan MontFrais.

Veel plezier

null

May the ski force be with you !!

Als je lekker en authentiek wilt eten langs de piste, moet je naar deze, links naast de piste van Alpette naar Montfrais https://g.co/kgs/mmdTuq

The older I get, the better I was

Nog een andere vraag: Ik krijg moeilijk overzicht welke liften/pistes open zijn. Op Sneeuwhoogte zie ik toch dat er 10 tot 15 liften dicht zijn. Iemand die weet wat er aan de hand is daar? ik ga komende vrijdag avond die kant op.

Nog een andere vraag: Ik krijg moeilijk overzicht welke liften/pistes open zijn. Op Sneeuwhoogte zie ik toch dat er 10 tot 15 liften dicht zijn. Iemand die weet wat er aan de hand is daar? ik ga komende vrijdag avond die kant op.

JelcoH op 30 jan 2023 19:33

Je kan het beste de alpe d’huez app downloaden. Daar kan je precies zien welke liften en pistes open/gesloten zijn

Iemand ervaring met in Auris te verblijven?
Zouden eerste week van April willen gaan, mooie aanbieding gevonden voor een verblijf daar.
Aprés ski is niet echt aan ons besteed dus dat er niks te doen is, is niet erg.
De verbinding naar Alpe D’Huez is via de AlpAuris lift die over het dal van de Sarenne gaat maar die sluit al om 16u20.
Terugskiën gaat enkel via de zwarte Sarenne, je moet al 3 liften nemen tot op 3000m om op de Sarenne te geraken.
En dan nog op tijd zijn om een lift naar Signal De L’Homme te nemen om terug te geraken in Auris.
Wij skiën meestal graag tot de laatste minuut maar lijkt me heel wat gedoe en stress elke dag om op tijd terug te geraken.
We zouden ook na de lunch telkens de pistes in Auris kunnen doen, maar alle pistes in dat deelgebied liggen tussen 1600 en 2180m, is toch vrij laag voor April lijkt me. Is precies wel noordhelling.
Alvast bedankt voor de reactie!

Plaats een reactie