Villard Reculas

Dit onderwerp gaat over de bestemming Alpe d'Huez - Grand Domaine

Beste Wintersporters,

Wie kan mij vertellen of Villard Reculas een goed startpunt is om in Alpe d’Huez - Grand Domaine te gaan skiën.
Op de kaart zie ik dat er een stoeltjes lift vanuit Villard Reculas gaat, draait deze lift altijd ?
Hoe is de dal-afdaling ?
Wij overwegen om volgend jaar daar te boeken, graag hoor ik voor dat ik ga boeken wat jullie ervaringen zijn.
Of kan ik beter in Huez, Auris en Oisans, Oz en Oisans of Vaujany iets boeken

Alvast hartelijk dank.
Vriendelijke groet,

Marcel

Dag Marcel,

Ik was hier een week geleden (tweede week Kerstvakantie) en verbleef zelf in Auris-en-Oisans. Voor zover ik het kon zien, kon er enkel via de blauwe piste Villard tot aan de lift Villarais geskied worden vanuit Signal 2100. Mogelijk lag er nog een soort van piste tot in de dorp, maar dat was voor mij in ieder geval niet duidelijk en veel zal het ook niet voorgesteld hebben. Er kwamen wel mensen vanuit Villard Reculas toe, dus er het skigebied was in ieder geval wel toegankelijk vanuit het dorp.

Dat gezegd zijnde, de situatie was toen overal slecht (in zowat de hele Westelijke Alpen), dus ook in Auris-en-Oisans, Oz-en-Oisans en zelfs Alpe d’Huez zelf, waarbij de laatste al op 1800m ligt. Voor zover de dalafdalingen open waren, was het voornamelijk aan het einde van de dag geen pretje meer om naar beneden te komen.

Groeten,

Artois

Villard Reculas is heel handig om in het gebied te komen. Na het nemen van 1 lift kan je zowel rechtstreeks naar Alpe d’Huez als richting Oz skiën. Zelfs in de slechte tweede week van de afgelopen vakantie was de dalafdaling redelijk goed te doen. Het is ook een aangenaam maar heel rustig dorpje met een handige kleine winkel.
Wij logeerden hier vorige winter en vinden dit als uitvalsbasis handiger dan Auris waar we deze winter logeerden.

Plaats een reactie