Sarenne 16km?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Alpe d'Huez

Deze week ben ik in het gebied Alpe d’Huez. 1 van de meest besproken pistes is natuurlijk de Sarenne. 16 km lang wel geteld.

Alleen 1 probleem. We zijn er nu 2 keer af geweest en onze skitrack app komt maximaal op 10,5 km. We starten boven op de Pic Blanc en skiën door via de Gua en op de laatste meters zie je borden met Gorge de Sarenne.

Doen wij iets fout ? Ik kan namelijk in geen mogelijkheid achterhalen waar die andere 6km dan is te behalen.

*bericht bewerkt door PatrickOv op 07 jan 2024 19:25

Maak je wel bochten?

Creatief boekhouden, zoals de meeste skigebieden creatief boekhouden. Die 16 km is dus id. inclusief de nodige bochten.

Het is tot aan de lift, dat wegje langs de rivier inbegrepen. Op dat stukje zou ik niet al te veel bochtjes draaien 😁

*bericht bewerkt door Hupla op 07 jan 2024 19:46

Maak je wel bochten?

Alex82 op 07 jan 2024 19:29

null

Uiteraard hahaha

Een Duitser heeft een keer onderzoek gedaan naar de opgegeven piste kilometers. Ook de Sarenne in AdH bleek toen een heel stuk korter dan gedacht.

Kwam hier ook achter, stuk of 3x/4x gedaan en niet echt kwam niet boven de 10km uit. Moest wel een liftje eerder pakken aangezien dat laatste stuk gesloten was, misschien tellen ze dat stuk ook nog mee?

Kwam hier ook achter, stuk of 3x/4x gedaan en niet echt kwam niet boven de 10km uit. Moest wel een liftje eerder pakken aangezien dat laatste stuk gesloten was, misschien tellen ze dat stuk ook nog mee?

rubensnow op 07 jan 2024 20:27

Klopt wij zijn ook een lift eerder gegaan de 1e keer. Toen zaten we op 8

Creatief boekhouden, zoals de meeste skigebieden creatief boekhouden. Die 16 km is dus id. inclusief de nodige bochten.

MiyukiJan op 07 jan 2024 19:41

Maar ik ga er dan maar vanuit dat het simpelweg creatief boekhouden is en dat wij de piste op de juiste manier volgen

Maak je wel bochten?

Alex82 op 07 jan 2024 19:29

Uiteraard hahaha

PatrickOv op 07 jan 2024 19:53

Wiskundig gezien zou je met volledig afgeronde ruime GS bochten volgens de hele breedte van de piste in theorie 3x de afstand in hellinglijn moeten kunnen halen (de extra 0.14x laten we als marge voor de pisterand).
In klungel-zigzag nog veel meer, maar daar doen we niet meer aan mee.

Volgende challenge: wie benaderd de perfecte GS bochten over een hele afdaling het beste en kan dit bewijzen met een GPS tracker?

Glide on!

Hoe moeilijk is die Sarenne eigenlijk, want 10 of 16km zwarte piste is wel pittig.
Hoeveel stukken van die afstand zijn echt zwart?

Hoe moeilijk is die Sarenne eigenlijk, want 10 of 16km zwarte piste is wel pittig.
Hoeveel stukken van die afstand zijn echt zwart?

Triple-T op 29 jan 2024 13:34

Hoe moeilijk is die Sarenne eigenlijk, want 10 of 16km zwarte piste is wel pittig.
Hoeveel stukken van die afstand zijn echt zwart?

Triple-T op 29 jan 2024 13:34

Ik heb de Sarenne een jaar of 8 geleden een paar keer gedaan. Het begin vond ik lastig, dat kun je wel zwart noemen, maar daarna is het gewoon prima te doen voor mij als gemiddelde skiër.
Eigenlijk vind ik de Sarenne de mooiste afdaling die ik in al mijn skijaren heb gedaan. Heerlijk om 'm in een keer te doen zonder ergens te stoppen.
Wij hadden wel goede omstandigheden.

Peter Pos

Hoe moeilijk is die Sarenne eigenlijk, want 10 of 16km zwarte piste is wel pittig.
Hoeveel stukken van die afstand zijn echt zwart?

Triple-T op 29 jan 2024 13:34

De website openskimap.org heeft veel details over pistes, liften, loipes etc. Voor de Sarenne is het volgende beschikbaar: https://openskimap.org/?obj=30523efdef816da6a18e39582b109938…

en nog een laatste stukje. Geen idee waarom deze in stukken is geknipt. https://openskimap.org/?obj=ed6aa5177cdb82572a70d25f786c7fc7…

Hoe moeilijk is die Sarenne eigenlijk, want 10 of 16km zwarte piste is wel pittig.
Hoeveel stukken van die afstand zijn echt zwart?

Triple-T op 29 jan 2024 13:34

hangt wat van de omstandigheden af, toen wij er waren, was het in het dal meer dan 10 graden, dus je kan je voorstellen hoe de pistes er toen bijlagen… ik ben wel wat gewoon qua pistes maar de Sarenne skieden we toen niet in 1 keer…

Hoe moeilijk is die Sarenne eigenlijk, want 10 of 16km zwarte piste is wel pittig.
Hoeveel stukken van die afstand zijn echt zwart?

Triple-T op 29 jan 2024 13:34
Tycho87 op 29 jan 2024 13:56

Ben het niet helemaal met je eens hoewel hij inderdaad niet continu zwart is zoals de La Fare dat wel is. Maar de Sarenne heeft zeker wel wat steile stukken - vooral het begin en op 2/3e.

Mocht je prima van rood af komen dan is de Sarenne goed te doen. Maar als je alleen blauwe pistes hebt gedaan zou ik 'm nog ff links laten liggen. We zagen vorige week nogal wat mensen stuntelen.

Merci voor de reacties
Die openskimap kende ik nog niet, de max, zoals hoogteprofielen van fietsklimmen

En niemand heeft de wiskundefouten gezien in mijn post van 07/01 waar ik me al weken lang over schaam.

  • Grote (GS) of kleine (SL) bochten maakt allemaal niet uit als je uitgaat van perfect aaneengesloten halve cirkels.
  • afstand afgelegd is dan 1.57x de afstand en niet >3x wat wel verdacht veel lijkt om de 10.k km vs 16km in de startpost
Glide on!

Plaats een reactie