Gerardmer vs Feldberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Feldberg en Gérardmer Mauselaine

Voor week 2 of 3 in januari wil ik als opwarmertje voor de latere trips naar de Alpen wat dichterbij huis even opwarmen. Twee of drie door de weekse dagen om de drukte in het weekend te vermijden.
Gerardmer of Feldberg ontlopen elkaar niet veel kwa reisafstand. Scheelt een uurtje.
Gerardmer heeft met 40 km aan pistes 10 km meer dan Feldberg. Feldberg ligt wel wat hoger en heeft volgens mij betere besneeuwing.

Wie is al eens in beide gebieden geweest en kan ze vergelijken? Zijn de vele sleepliften in Gerardmer vervelend of zijn die te omzeilen? In het vakantieoverzicht staat dat Duitsland in week 2 nog vrij heeft. Is Feldberg dan nog druk?
Of gewoon last minute de condities bekijken en dan pas beslissen.

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 24 nov 2023 14:09: Bestemming toegevoegd.

Aftellen maar!

ik zou last minute bekijken, weer en sneeuwomstandigheden zijn wel bepalend

ik zou last minute bekijken, weer en sneeuwomstandigheden zijn wel bepalend

Nemrah op 24 nov 2023 13:44

Denk niet dat die in deze twee gebieden heel veel van elkaar zullen verschillen…

OT: een vriendin van mij woont in Freiburg, ik wil deze winter ook eens naar Feldberg wanneer de omstandigheden goed zijn.

*bericht bewerkt door Quick op 24 nov 2023 13:59

Mr. Slow

dubbel*

*bericht bewerkt door JelleK op 24 nov 2023 14:29

ik zou last minute bekijken, weer en sneeuwomstandigheden zijn wel bepalend

Nemrah op 24 nov 2023 13:44

Denk niet dat die in deze twee gebieden heel veel van elkaar zullen verschillen…

OT: een vriendin van mij woont in Freiburg, ik wil deze winter ook eens naar Feldberg wanneer de omstandigheden goed zijn.

Quick op 24 nov 2023 13:58

Precies, maar is het in Gérardmer slecht zou het misschien nog net aan kunnen en is het in Gérardmer goed, is het in Feldberg waarschijnlijk nog beter. Ik ben enkel in Feldberg geweest dus kan verder niks zeggen over Gérardmer maar op basis van hoogte (hoogste punt 1450 vs. 1140 m, hoogteverschil 560 vs. 370 m) en liften (3 vs. 1 koppelbare stoeltjesliften en allebei 1 trage stoeltjeslift) zou ik eerder voor Feldberg gaan. Daar zijn de sleepliften ook ankers in plaats van lanceerschotels, vind ik ook prettiger. Die 10 km verschil maakt volgens mij echt niet zoveel uit en anders ga je nog even naar Todtnauberg, ook heel leuk!

Je hebt in die regio ook nog La Bresse-Hohneck. Dat is volgens mij een moderner gebied dan Gerardmer, met meer besneeuwing, snellere liften en hoger gelegen (1350m). Qua km pistes zijn alledrie de gebieden wel ongeveer vergelijkbaar denk ik.

*bericht bewerkt door paolie op 24 nov 2023 16:54

Gerardmer is een heel leuk skigebiedje. Voor zo klein te zijn heeft het toch afwisselende pistes. Nadeel is dat veel mensen het een leuk gebied vinden, dus in weekends en vakantieperiodes bij goede condities heel erg druk.
Om nog extra afwisseling te hebben kan je 1 dag Gerardmer doen en 1 dag La Bresse.
Ook het stadje Gerardmer is erg charmant, beetje vergane glorie maar met een laagje sneeuw erop is het daar erg mooi.
Mocht je de kans hebben op een weekdag buiten de vakantie en et goed condities te gaan is het absoluut een aanrader. In de vakantie moet je tegen de drukte kunnen.

Plaats een reactie