Van Warth/schrocken naar de Valluga

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Arlberg

Hallo allemaal,

We hebben last minute onze reisplannen moeten wijzigen en gaan nu richting Warth/Schrocken.
Deze zomer wandelden we op de Valluga in St Anton. Nu vroegen we ons af of het realistisch is om op de Valluga te skiën vanuit Warth of Schrocken (en uiteraard ook tijdig terug te zijn). Ik kan het moeilijk inschatten op basis vd pistekaart. Iemand ervaring? Andere leuke tips over dit gebied zijn uiteraard ook welkom.

Alvast bedankt!

Ja het kán wel, maar het is best een stukje skiën.
Weet niet wat jullie ski capaciteiten zijn natuurlijk, maar je moet wel kunnen doorskiën.
Via Lech omhoog met de gondel, naar Zürs, Stuben, richting st Anton. Kom je bij de Valuga.
Terug zul je via Zürs en een ski route terug moeten naar de andere kan van Lech om daar weer de oversteek te maken naar Warth.
Het is al snel een dagtocht om een half uurtje op de Valuga te skiën en weer terug.

Dat is realistisch ja, en best wel een mooie en uitdagende skidag.

Of het echt wenselijk is?
Ik zou de voorkeur geven aan één vakantie de focus te leggen op Warth-Schrocken + Lech/Zurs.
Meer dan voldoende km’s en leuke afdalingen (ook om meerdere keren te doen)…
Een volgende keer terug komen dan, en iets boeken kant St.Anton… Ook leuk…

Maar goed, een slechte keuze kan je eigenlijk niet maken :-)

Het is als goede skier mogelijk alle hoeken van Ski Arlberg te skiën. Ik heb met vroeg opstaan vanuit St Anton rond 11h de verbinding vanuit Lech naar Warth genomen. Ook een keer vanuit Warth de Rendl gehaald bij St Anton. Dus Valluga is zeker te doen.

Ik ben blind voor mijn eigen schrijffouten ;-)

Bedankt voor jullie reacties. Op zich kunnen we goed doorskiën. Ik vraag me wel af hoe dat zit met de skiroute van Zürs naar Lech. Ik heb daar normaal geen moeite mee maar voor men partner kan dat wel nog een ding worden. Is het een steile route? Nogmaals dank, jullie reacties geven me een goed beeld!

Dat is een ongeprepareerde afdaling, vergelijkbaar met zwart/donkerrood. Meestal met ijzige stukken, maar als je een beetje kunt skiën zeker wel te doen. Het scheelt wel als je geen haast hebt om bv de verbinding naar warth nog te halen😁

Als je tijd wil besparen tussen Lech en Zurs kun je de skibus nemen in plaats van via de Rufikopf gondel of de terugweg via Madloch. Verder is het eenvoudig te doen, vanuit Warth kun je in anderhalf uur bij Valluga zijn.

Bedankt allemaal!

Plaats een reactie