Verbinding g

Dit onderwerp gaat over de bestemming Axamer Lizum

De verbinding met de Muttereralm is concreet. Eén verbindingslift met een middenstation.
https://www.meinbezirk.at/westliches-mittelgebirge/c-lokales…

*bericht bewerkt door Frank66 op 07 mrt 2024 21:04

Wat een goed nieuws! Ik heb beide gebiedjes deze vakantie aangedaan, maar de 2 zitter die de verbinding (nu alleen van axamer lizum naar muttereralm vormt) was niet open, en naar lizum moet je toch een eindje met de auto omhoog rijden.
Met deze nieuwe verbinding kun je vanuit innsbruck (zelfs met de tram) ineens in een mooi sneeuwzeker skigebied uitkomen! Dit zal ook een hoop verkeer schelen wat voorheen door axam heen moest.

Nostalgie…in Axamer Lizum stond ik voor het eerst op de ski’s. Ik neem me al jaren voor om er ooit nog eens terug te komen, misschien als combitrip met Innsbrück.

Nu nog zien wat de timing wordt, ze praten er al heel lang over. Dit lijkt wel een concreet plan. Maakt het gebied wel een stuk leuker.

Komende zondag sta ik er weer op de ski’s, ben benieuwd wat deze verbinding aan kwaliteit toevoegt. Ondanks het beperkte aantal kilometers is axams toch een zeer prettig gebied.

En dan ook nog een lift vanuit Axams, want de afdaling is er al, en het gebied is compleet.

Plaats een reactie