ervaringen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Baqueira - Beret - Bonaigua

Hallo, wie heeft ervaring met het skigebied Baqueira - Beret - Bonaigua in de Spaanse Pyreneeën.
Ik ben benieuwd of de relatief lange reis de moeite waard is.

Ik ben benieuwd.
groet
Frans

Wij waren er afgelopen zomer - uiteraard zonder sneeuw - en waren verrast door de grootte en diversiteit van het gebied. Leuke sfeer ook in de dorpjes; werkelijk prachtige omgeving. Zo’n gebied komt dan natuurlijk meteen ook op het wensenlijstje maar het is inderdaad wel een flinke reis er naartoe.

Het eten is in die regio overigens (over het algemeen) geweldig, en zeer betaalbaar!

Klinkt goed Claire, hopelijk is het in de winter ook zo.

Ben er niet zelf, maar zo te zien aan de foto’s op nevasport momenteel erg goede condities in BB.

null
null

*bericht bewerkt door Onnem op 25 mrt 2022 13:35

The older I get, the better I was

Ja dat ziet er best uit!
Ik ben de week voor de kerst geweest en toen was het ook goed.
Misschien korte info:
Gebied is leuk, afdalingen zijn niet zo lang, maar er zijn er voldoende. Van alles wat maar overall niet echt spectaculair, maar zeker leuk om er geweest te zijn. Maar heb je de mazzel hebt dat de off piste goed is dan heb je wel heel veel mogelijkheden, van makkelijk tot behoorlijk pittig en goed toegankelijk.
Verder vind ik het eigenlijk te duur voor wat je ervoor krijgt. De liften zijn op 1 gondel na allemaal open, en er kan best wat wind staan. De restaurants zijn echt te duur (bijv. Euro13 voor een kaal/karig broodje hamburger op een servetje), de après-ski bestaat niet en de dorpjes zijn ook niet echt gezellig om een beetje rond te hangen. (is wellicht in de Kerstweek anders)
Ik ben blij er eens geweest te zijn en het was zeker leuk. Maar in combinatie met de reistijd, tolgelden etc. vind ik het niet echt een concurrent voor de Alpen.

Plaats een reactie