rustige fraaie skigebieden

Dit onderwerp gaat over de bestemming Brandnertal

wij zijn op zoek naar rustige gebieden waar toch behoorlijk geskied kan worden met het gezin
dus geen gebied waar je over de koppen moet skieen

Kijk eens naar Mühlbach am Hochkönig !

Sluit ik mij helemaal bij aan, het Hochköniggebied is vrij rustig, met 150 km vrijwel aaneengesloten pistes(alleen rond de Aberg bij Maria Alm is het niet geheel aangesloten) waar je lekker overheen kunt toeren van skiberg naar skiberg. Dit toeren van skiberg naar skiberg schijnt ook goed te kunnen bij de Schladming-Dachstein, daar heb ik echter geen ervaring mee.

Zou ook eens kunnen kijken naar St. Foy Tarentaise, pal tegenover Les Arc en helemaal een familiedorp met rustige pistes en geen packagedeal volk…

Val Cenis is ook rustig, zelfs in de weekends. Tijdens de Franse schoolvakanties in februari is het drukker maar zeker geen wachttijden van meer dan 5 min! Het is vanaf dit jaar ook fors uitgebreider geworden van 80 km naar 125 km pistes.
@Tomcatsburg Hochkönig is door de week vrij rustig, maar door de gunstige ligging tov de snelweg, in het weekend druk!
@frans St. Foy Tarentaise is inderdaad rustig, ook tijdens het weekend. Maar groot is het zeker niet (‘waar toch behoorlijk geskied kan worden’): nog geen 40 km pistes

Ik ben ook op zoek naar een heel rustige skigebied in Frankrijk of Oosterijk.

Ooit eens aan Oost-Tirol gedacht? Kals am Grossglockner is bijvoorbeeld een groot en rustig skigebied in de vakantie periodes! :D

Les Sybelles is een een rustig skigebied en ook heel kindvriendelijk, denk dat je dan het leukst zit in la Toussiere…

mogelijkheden zijn bijvoorbeeld:
Bregenzerwald, Ost Tirol, Hochkoenig, Lofer, Neukirchen-Bramberg, Hinterstoder, Tauplitz-Bad Mitterndorf, Kreischberg/Murau, Turracher Höhe, Gerlitzen.

wij gaan al jaren naar het Brandnertal in oostenrijk,voor kinderen heel geschikt, leuke skischool kinderen onder 8 jaar gratis skipas, oudere kinderen 1 betalen de rest gratis skipas. Er zijn zelfs nog skileraren die Ned spreken.
Zelf naar we altijd naar Burserberg ( is met Brand verbonden) voordeel van dit plaatsje is de kinderen gaan op les, als je de als ouder skiet blijven ze toch regelmatig zien.Niet 9 uur droppen en 5 uur ophalen, de skiles is volgen mij van 10.00 tot 13.00 dus s’middag gnoeg tijd om te spelen.

ben benieuwd wij gaan deze week en mijn zoontje van 6 gaat voor het eerst lessen.blijven ze dan beneden of gaan ze gelijk omhoog

russbach licht niet erg hoog maar zeer sneeuw zeker. en ook niet extreem druk.

In Frankrijk? Val Cenis!! 125 km pistes, moderne liften en nog echte, originele Franse bergdorpen! Ik was zeer aangenaam verrast toen ik er vorig jaar voor de eerste keer was!

Kals/matrei is een rustig gebied, vooral de kant van Kals. Kals is dan ook nog echt een boerendorp zonder massa toerisme. Sinds een paar jaar wel een mooie nieuwe gondel die je zo naar de top brengt waarna je naar Matrei kunt skiën. En waar huur je nu nog een compleet chalet voor 12 personen voor 600 euro in de week? In Kals kan het nog.

Schladming/Dachstein is het prima vertoeven voor een gezin. Mooi aaneengesloten (4-berge-schaukel) en niet te lastige pistes. Aanrader. Ben er 2x geweest. Niet al te druk.

Ik raad Brandnertal zeker aan!
Heerlijk rustig en de piste’s zijn voor de kinderen niet te moeilijk.

Zijn zelf ook op zoek naar een rustig gebied, geen apres ski, geen lange wachtijden bij de liften, maar wel leuke pistes voor kleine kinderen.

Heb zojuist even op google gezocht naar Brandertal, maar zie dat daar inmiddels ook een Landalpark staat. Is daardoor het toerisme niet enorm toegenomen, maw veel Nederlanders tijdens de voorjaarsvakantie en dus ook grotere skiklassen en lange wachtrijen bij de liften? Wie weet meer?

Ben in het landal park geweest en wij vonden het met kinderen ideaal.Als ze het skien ff zat zijn kunnen ze lekker zwemmen of in de bolloclub spelen(onder toezicht en kosteloos).Door het park is het wel wat drukker,maar vooral in de weekenden(komen veel locals).toen wij er waren zaten onze kidz in skisklasjes met ong 7 kidz.De wachtrijen bij de liften vond ik erg meevallen,nooit meer dan ±3 min(langst).

Silvretta Montafon Liefhebber

Hier wat pics,misschien heb je er wat aan?
Uitzicht app

null

lekker rustig
null

null

Silvretta Montafon Liefhebber

Dachstein West dwz Russbach, Gosau en Annaberg; erg schilderachtig, geen rijen, relaxte sfeer. Mijn jongste kreeg les in het Nederlands, nauwelijks après-ski

Blogger, skiër, verslaafd :-)

Ehrwald kent 2 gebieden, 1: de ehrwalder lam is heel erg druk, maar 2: de wettersteinbahn is eigenlijk altijd heel erg rustig! en het is een klein en heel mooi gebied, buiten het seizoen wordt er zelfs getraind door het Oostenrijkse super-g team

Sneeuw+Bergen=Skieen!

Lenzerheide en Grindelwald komen bij mij op. Hoewel beide al weer meer dan 10 jaar geleden zijn.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Landal ziet er idd mooi uit (wel erg duur vinden wij), maar in de voorjaarsvakantie zit alles al vol.

@Bart Ehrwald hadden we ook al in gedachten qua gebied (net als Nesselwang, bekend bij ons van de zomer net als Ehrwald), maar de alm is dus erg druk? Lange wachttijden bij de liften? En wat is de reden dat het bij de wettersteinbahn rustiger is? Heeft dat te maken met de ligging? Weet je ook of hier ook skischolen voor kinderen zitten? Alvast bedankt.

Het Brandnertal is zeker geschikt als rustig skigebied. Zeer zeker als u buiten de vakantieperiodes komt maar ook binnen de vakantieperiodes hoef je nooit echt lang te wachten bij de skilift. Het Landal park in het Brandnertal ligt ideaal want de skilift start al in het park.

Plaats een reactie