Tips voor een skidag in Cortina d Ampezzo

Dit onderwerp gaat over de bestemming Cortina d'Ampezzo

Wij willen morgen een dag skiën in Cortina. Wij verblijven in Sexten en moeten dus ergens parkeren om op te stappen de lift. Welk deel is het mooiste? Waar kunnen we het beste parkeren? We willen vooral de blauwe en rode pistes verkennen. Verder nog tips bijvoorbeeld voor eten tussen de middag?

Ik gluur even mee, volgende week ook in de Dolomieten met standplaats San Cassiano. Niet van plan om veel de auto/bus te pakken maar Cortina is niet ver weg.

Tofana en Ra Valles (boven Tofana). Parkeren weet ik zo even niet.
Hoe bevalt Drei Zinnen?

*bericht bewerkt door Matthieu op 15 jan 2024 19:02

Aftellen maar!

Bij Socrepes kun je goed parkeren (als je niet al te laat bent). Er is 1 parkeerplaats bij de lift en 1 aan de andere kant van de weg (weg oversteken en een loopband nemen die je bijna tot de lift brengt).
Ra Vales is heel mooi, je moet wel de moeilijke 51 terug (of de gondel).
Een mooie, lange blauwe is de 38.
Download van de Skimap: https://www.dolomitisuperski.com/en/Experience/Ski-areas/Cor…

*bericht bewerkt door jannie20 op 15 jan 2024 19:04

Faloria heeft nauwelijks blauw. Heel mooi gebied, rustig ook, maar gewoon (nog) meer een gebied voor gevorderden.

Het zal dus Tofana worden.

Komende vanuit Sexten zou ik gewoon parkeren bij Chalet Tofane. Het is ook daar waar je primair de blauwe pistes zal vinden. Leuk dus voor het opwarmen.

Van daaraf heb je legio mogelijkheden. Ik zou zeker richting de WC afdaling gaan (lift 21) en van daaraf heb je een mooie blauwe afdaling (de 38) en kun je nog een rode variant doen als je dat wil. Je kan daar nog een liftje omhoog (thv de bekende sprong in de WC afdaling), maar dat zou ik niet doen als je je niet zo thuis voelt op meer pittige rode pistes.

Vanaf de 38 kun je ook een klein stukje rood pakken en dan in de richting van Col Drusciè via de 45. De lift aan het begin van de dalafdaling (helaas gesloten) kun je dan omhoog nemen. Van daaraf kun je twee kanten op met blauw. Rechtsaf ga je terug naar de lift waarmee je gekomen bent. Linksaf weer terug naar het deel waar je begonnen bent.

Wat erg mooi is, is om de grote gondel omhoog te nemen en daar nog te skiën (Ra valles) en dan de lunch pakken in het restaurant Col Drusciè (niet goedkoop, wel erg lekker). Zit boven de wijnbar…

In de middag zou ik dan de gondel naar Cinque Torri pakken en daar de Super 8 doen. Het is daar altijd wat rustiger, dus de pistes zullen er ook in de middag gewoon goed bij liggen (al verwacht ik niet al teveel problemen bij Cortina nu het rustig is).

Op deze manier krijg je het geheel van dit gebied en Cinque Torri mee.

Ik gluur even mee, volgende week ook in de Dolomieten met standplaats San Cassiano. Niet van plan om veel de auto/bus te pakken maar Cortina is niet ver weg.

Geraertshoven op 15 jan 2024 18:44

Vanuit San Cassiano het beste parkeren bij Son dei Prade.

Had per ongeluk de naam verwisseld. Bericht aangepast naar Tofana.

Aftellen maar!

Wou in de pen kruipen maar dsvier heeft eigenlijk alles al gezegd.

*bericht bewerkt door Asterino op 15 jan 2024 19:38

Tofana en Ra Valles (boven Tofana). Parkeren weet ik zo even niet.
Hoe bevalt Drei Zinnen?

Matthieu op 15 jan 2024 18:56

Drei Zinnen is een prachtig skigebied. Best wel uitgestrekt. We hebben ons prima vermaakt. Pistes over het algemeen wat steiler dan val Gardena, maar prima te doen. Goede sneeuw.

Bedankt voor de reacties. We gaan het morgen bekijken.

Zo! Inderdaad die 51 vanaf Ra Valles naar beneden. Een van de weinige pistes in de Dolomieten die ik geskied heb waar ik echt enig ontzag voor voelde.

(Kwam misschien ook omdat ze binnen paar honderd meter 2 man stonden op te laden toen ik er langs kwam geskied).

Vraag: is bovenstaande dagtrip ook goed te doen skiend vanuit Corvara?
En als het krap wordt 's middags: waar kun je beste tijd winnen als je vanaf die lange gondel terug naar cinque torri komt: kun je dan snel skiënd naar falzarego pass/gondel lagazuoi) of beter taxi pakken? (de super 8 route lijkt me prachtig, maar wel lang?)
Of bij falzarego pass, wat is sneller: naar boven met de gondel - > lagazuoi naar armentarola skiën en verder. Of bij falzarego taxi pakken?

We gaan eind febr, zal nog wel druk zijn bij gondel etc verwacht ik?

Is goed om te doen wij komen van Canazei af
zorg dat je op bij Armentarola bent ,taxi of bus naar Lagazuoi niet de lift nnemen maar schuin de weg oversteken de super word
hier aangegeven zorg dat je flink tempo houd ,anders moet je veel klunen
de eerste lift sla je over ,rechtdoor en je komt Cinque Torri
kijk maar pistekaart Cortina d Ampezzo

Vraag: is bovenstaande dagtrip ook goed te doen skiend vanuit Corvara?
En als het krap wordt 's middags: waar kun je beste tijd winnen als je vanaf die lange gondel terug naar cinque torri komt: kun je dan snel skiënd naar falzarego pass/gondel lagazuoi) of beter taxi pakken? (de super 8 route lijkt me prachtig, maar wel lang?)
Of bij falzarego pass, wat is sneller: naar boven met de gondel - > lagazuoi naar armentarola skiën en verder. Of bij falzarego taxi pakken?

We gaan eind febr, zal nog wel druk zijn bij gondel etc verwacht ik?

DoctorEssie op 19 jan 2024 00:34

Vanuit Corvara is best goed te doen, maar je moet wel wat doorskieen. Vergis je niet in de tijd die de cortina skyline neemt (dus van Tofana gebied naar 5 torri), dit is toch 15 minuten lift.

Ik zou’m skieen, je gaat meer tijd verliezen met een taxi te vinden dan dat stuk vd super 8 te skieen. Je neemt 2 liften tot aan de Averau (klein stukje tussendoor skieen), dan 2 minuten skieen naar de Croda Negra lift, en dan de lange afdaling naar col gallina. Dan moet je nog 1 lift en 1 korte afdaling pakken en ben je aan Falzarego. Reken op 1u van Bai de Dones (einde vd skyline), voornamelijk door de liften.

Taxi van Falzarego of Armentarola skieen. Tja het punt is dat je nog niet in Corvara bent wanneer je aan het einde van de Armentarola (San Cassiano) bent. Moet je heel alta badia nog traverseren… (Piz Sorega op, Brancia, de koude onderbroeken lift (Braia Fraida) en dan naar beneden). Dus ik zou wel op tijd vertrekken.

Hieronder een filmpje van Igor Tavella die vanuit Badia (dus nog een stukje verder) in Tofana gaat skieen met zijn gezin. Ze doen ook Ra valles, dus eigenlijk hebben ze alles geskied in Cortina (buiten het Faloria gedeelte). Maar die kleintjes skieen door ;-)

Hi Asterino, dank je wel! Ja dat filmpje had ik bekeken in andere topic, daardoor ook geïnteresseerd geraakt. Maar die Kids kunnen idd echt skiën, dat tempo ga ik niet halen;-)

Ik ga er nog eens over nadenken. We willen ook wel genieten van de trip en niet steeds op de klok stressen. Anders doen we wel een dag wat rustiger de lagazuoi, cinque torri, super 8.
Wat is trouwens verstandig, want ik heb wel moeite met slush etc; Is lagazuoi dan smiddags nog wel echt ok?

Toevoeging; vorig jaar maart enorm genoten van trip vanaf marmolada, maar onderin draait dan ineens de piste in de zon en kwam je niet meer vooruit door de slush buckels… Is lagazuoi vergelijkbaar?

*bericht bewerkt door DoctorEssie op 19 jan 2024 11:19

Plaats een reactie