Diep sneeuw skien

Dit onderwerp gaat over de bestemming Damüls - Mellau

Graag allemaal weer ontopic. Het ging hier over offpiste tips.

MAND!

Ja, goed gezegd Yo-han +1

Kom nu eens op met die off-piste tips!

Bij weinig of geen reacties zouje jevraag ook op http://www.wepowder.nl kunnen stellen. Dat is meer off piste gericht

<i>moderator: onder een andere naam reageren als je iemand beledigd is heel jammer.</i>

Nog even iets ontkrachten: Als vergevorderde skier kun je in damuels ook perfect terecht. Er zijn ook hier zeer extreme lijnen. alleen moet je e weten te vinden, cq met een gids maken als je ze niet kent. Daarnaast is het tussen de bomen skien erg goed.

Aan een piste kaart kun je niet goed zien of de offpiste goed is of slecht. trouwens of het uberhaupt een heuk gebied. Ik heb me daarin al vaker in vergist.

Als je een beginnende offpiste skier bent, kun je je het beste eerst langs de piste begeven. Dat kan daar ook perfect.

Lucas, misschien kun je het beste bij de skischool van Damüls vragen naar de freeride cursus. Ik heb er eerder eens wat over gelezen en misschien is dit wel iets voor jou; zo leer je op een veilige manier, onder begeleiding van iemand die bekend is met het gebied freeriden (off-piste, en zelfs tourskiën).

Wat ik mij nog kan herinneren is dat er redelijk wat mensen off-piste skiën onder lift 4 (Hasenbühel).

Lucas, misschien kun je het beste bij de skischool van Damüls vragen naar de freeride cursus. Ik heb er eerder eens wat over gelezen en misschien is dit wel iets voor jou; zo leer je op een veilige manier, onder begeleiding van iemand die bekend is met het gebied freeriden (off-piste, en zelfs tourskiën). Wat ik mij nog kan herinneren is dat er redelijk wat mensen off-piste skiën onder lift 4 (Hasenbühel).

Jesse op 16 jan. 2012 10:42

Heel erg bedankt jesse! ik heb veel aan die tip!!

thanks

Hey Lucas, ik ga ongeveer elk jaar naar damüls en ken dus heel wat prachtige diepsneeuw plekken. Maar het beste is toch aan de kant van Mellau, bij drie zwarte pisten is ook één route. Deze route bied een ruime keuze. Je kan in het bos skiën of gewoon op de route zelf. En geloof mij daar ligt veel sneeuw hoor. Maar toch even ik denk dat tussen gevorderd en expert wat hoog gegrepen is ik ben 15 en ik zou mij inschatten als gevorderd maar op mijn twaalf zelfs net geen gevorderd. Maar ja als je meer plekjes wil wetten laat mij dan iets weten

gewoon kalm blijven iedereen:)

Mensen, jullie reageren op een topic van begin 2012. Lucas is inmiddels gevorderd off piste skiër!

. Lucas is inmiddels gevorderd off piste skiër!

SPAM op 10 dec. 2013 21:49

Haha inderdaad :P
Weet niet of Lucas de tip van onze Gast nog gaat lezen… Maar dat maakt niet uit het gaat om het idee hé :P

Gang is alles

gewoon kalm blijven iedereen:)

Prefix op 10 dec. 2013 20:14

oke ik ga in de krokosvakantie

Hey Lucas, ik ga ongeveer elk jaar naar damüls en ken dus heel wat prachtige diepsneeuw plekken. Maar het beste is toch aan de kant van Mellau, bij drie zwarte pisten is ook één route. Deze route bied een ruime keuze. Je kan in het bos skiën of gewoon op de route zelf. En geloof mij daar ligt veel sneeuw hoor. Maar toch even ik denk dat tussen gevorderd en expert wat hoog gegrepen is ik ben 15 en ik zou mij inschatten als gevorderd maar op mijn twaalf zelfs net geen gevorderd. Maar ja als je meer plekjes wil wetten laat mij dan iets weten

Gast891 op 10 dec. 2013 11:10

ik ga in de krokusvakantie

Heb je nog mooie afdalingen gemaakt in Damüls ? @lucas360

Gang is alles

Plaats een reactie