Beste route

Dit onderwerp gaat over de bestemming Davos Klosters Mountains

Beste mede wintersporters,

Wij gaan dit jaar voor het eerst skieen in Zwitserland, normaal gaan wij altijd naar Oostenrijk.
Nu twijfelen wij heel erg welke route het beste is en dan gaat het ons niet om de reistijd maar de begaanbaarheid van wegen en eventueel hulp bij pech onderweg. Wij reizen tussen 22 December 2021 en 3 Januari 2022. Wij horen graag jullie adviezen en ervaringen.

Wat is de plaats van vertrek?
Logeren jullie in Davos, Klosters of een ander dorp?

*bericht bewerkt door Mathijs! op 08 nov 2021 17:54

Voor Davos moet je sowieso een stuk door de bergen rijden. Over Bregenz/ Feldkirch/ Vaduz rijden is volgens mij de meest voor de hand liggende route. Hoe je door Duitsland wil rijden is even een kwestie van uitzoeken waar de minste oponthoud is i.v.m. wegwerkzaamheden.

When life gets too complicated.... SKI

Heb de laatste keer naar Davos gewoon Luxemburg, Straatsburg, Basel, Zürich gereden. Paar tientjes Franse tol, maar ben geen Baustelle of file tegen gekomen ;)

Edwin van Riel

Wij vertrekken vanuit Amersfoort.

Amersfoort… leuke stad!
Ben in 2016 vanuit België (via E314 Genk-Heerlen) naar Livigno gereden via D: A61, A6 en A5 Basel. Dan in alle rust doorheen CH via A3 Zurich en dan de trein genomen in Klosters. De CH autostrades zijn zeer rustig, alles van je rit-planning hangt af van de D baustellen. Je kan ze vinden op de ADAC website (https://maps.adac.de/?preset=true&ID=143&Kategorie=Verkehrslage%2C+Baustellen+und+Verkehrsmeldungen)
Ik weet ook niet of de A61 al open is na de wateroverlast van deze zomer.
Rit van (Landquart) Chur naar Davos is een laan: geen bergpas.
Fijne skivakantie!

Afhankelijk van de drukte tijdens het weekend van vertrek zou ik de bovenstaande route (bij grotere verkeersdrukte) aanraden of de route over Stuttgart, Ulm, Lindau, Diepoldsau en vervolgens over Landquart naar Davos. De tweede route kozen wij meestal bij bezoeken aan Sankt Moritz of bepaalde gedeeltes van de Noord-Italiaanse Alpen. Zou ik afraden bij zwarte weekends, vanwege de drukte tussen Stuttgart, Ulm en Memmingen. Bij matige tot geen verkeershinder naar onze ervaring de allersnelste route.

Het Oostenrijkse gedeelte van de route (grensovergang bij Hörbranz tot de afrit Höhenems-Diepoldsau) is vrijgesteld van de aankoop van een Oostenrijks vignet. Voor het Zwitserse gedeelte is uiteraard een wegenvignet vereist. Tijdens het doorkruisen van Diepoldsau is een (beperkte) grenscontrole mogelijk.

*bericht bewerkt door Mathijs! op 09 nov 2021 19:50

Plaats een reactie