route naar Val di Fassa (Campitello)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val di Fassa

Hallo allemaal,

Het grote aftellen is begonnen. Volgende week gaan we naar Campitello di Fassa. Ik probeer de route een beetje voor te bereiden. Ik vind de volgende opties:

(Google maps)

  • afslag Chiusa-Val Gardena-Klausen-Gröden. Via Selva, naar Plan de Gralba en dan de Sella Pas over (51 km van snelweg).

(Fassa.com)

  • afslag Ora/Egna, over de Passo San Lugano, naar Val di Fassa (45 km van snelweg)
  • afslag Bolzano Nord, over de Passo Carezza - Vigo di Fassa (40 km van de snelweg)

Wat adviseren jullie? Welke ervaringen hebben jullie?

Volgens TomTom is het ongeveer gelijk. De route via Ora/Egna is zo’n 20 minuten langer. De andere opties zijn in reistijd nagenoeg gelijk (TomTom).

Wellicht moet ik de keuze vooral baseren op de begaanbaarheid van de te nemen pas.

  • Sella Pas 2218 m
  • Luganao Pas 1097 m
  • Passo Carezza 1745 m

Weet iemand een linkje met duidelijke actuele info over de begaanbaarheid van die passen? Zijn ze wel of niet open en moeten er wel/geen sneeuwkettingen onder.

Veel voorpret!

Wij zitten zelf altijd in Selva, dus ik kan niet uit eigen ervaring spreken, weet wel van vrienden dat die, Als de Sella pas open/begaanbaar is, ze die route pakken.
Bij de snelwegafrit Chiusa staat aangegeven of de pas open is…

Ik zou over Carezza rijden als er een mogelijkheid is dat de wegen besneeuwd/glad zijn. Bij Carezza is er namelijk zelden sprake van listige omstandigheden.

Zijn de wegen schoon zou ik over plan de gralba rijden. Mooie wegen om lekker te boenderen met de auto. Als je dat leuk vindt. Zo niet: alsnog Carezza.

Plaats een reactie