Winterwandelmogelijkheden met de lift

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val di Fassa

Beste Dolomietenliefhebbers, komende winter gaat de reis met de schoonfamilie naar Campitello met oud en nieuw. Qua skiën ken ik de omgeving goed genoeg, qua wegen ook. Maar qua wandelpaden en natuurtochten, dat niet. Dus vraag ik jullie naar je expertise.

Mijn schoonouders skiën niet, maar zijn niet weg van een goede wandeltocht. Er staan er heel veel op de site van Fassa, maar die liggen meerendeel in het dal. Leuk zou zijn als we elkaar in een hut kunnen treffen en zij daar ook zonder auto kunnen komen.
Er zijn genoeg liften waar je als voetganger in kan, en als er meer retourtjes nodig zijn kan de puntenkaart wel eens voordeliger uitpakken. Dan rest de vraag: Kan er ook boven op de berg gewandeld worden in de regio rondom Canazei/Campitello/Pozza, en zijn deze stukken ook per lift bereikbaar?

Hier staan heel veel winter wandelroutes, ook naar/van liftstations.
https://www.fassa.com/en/brochures/winter-walks

Born to Ride

@Matthias123, zoals je kunt lezen heb ik die al gevonden. Maar dat zijn geen routes die hogerop lopen en de skipistes naderen. Zoiets zoek ik.

Als ze niet meer hebben dan die brochure dan zal er niet meer zijn vrees ik.

Je kan er vanuit gaan dat in de winter geen enkele wandelroute beschikbaar gaat zijn, met uitzondering van degene gepubliceerd door het skigebied/dorp.
Want het kost wel wat om die veilig te houden, en men steekt er vaak pas ook moeite in na het winterseizoen om ze terug begaanbaar te maken.

Er zijn gebieden waar men soms wel meer doet rond wandelaars, meen me te herinneren dat Zermatt indertijd 300 km winter wandelpaden had.

Het ene gebied is er wat duidelijker in dan het andere. Op de Seiseralm of rond Santa Croce wordt genoeg gewandeld. Ook al routes gezien die vanuit Obereggen de berg op gaan. Maar dat is allemaal ver weg.

Plaats een reactie