Piste 6 veel gesloten. Wie weet waarom?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Schafberg Gargellen

Morgen vertrek ik weer met vrienden naar Montafon-Brandnertal. We willen ook graag weer een dag naar het prachtige en hoger gelegen Gargellen gaan, maar ik zie op de interactieve pistekaart dat piste 6 heel vaak, en nu al meerdere dagen achtereen, gesloten is. Je komt dan ook niet bij de Kessl-hütte.

Weet iemand waarom deze piste 6 (vaak) gesloten is?

De piste ligt toch hoog genoeg en de lagere pistes/dalafdalingen zijn wel open. Er zou op piste 6 nog genoeg sneeuw moeten liggen. De benodigde lift is ook gewoon open, dus het kan ook niet aan de wind liggen. Lawinegevaar dan misschien? Ook dat is vreemd na weinig sneeuwval de laatste weken.

Mooi gebied om naar toe te gaan, maar een gesloten piste 6 is wel een gemis!
Heeft iemand meer info?

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Lawinegevaar stijgt niet alleen door verse sneeuw, maar ook door de belachelijke temperaturen van de afgelopen dagen. Ik werk niet bij de pistedienst, en ben niet ter plaatse om het na te vragen, maar mijn aanname is toch vanwege de erg gevoelige ligging van de piste, dat het lawinegevaar is.

Ja betreft lawine gevaar… overigens een van de mooiste pistes in dat gebied!

Ik heb meegemaakt dat de lawine’s er lagen tot op de piste. Hier was de sneeuw van de lawine weggeschoven maar je kon de sneeuw van de lawine aanraken. Toen was de piste ook al maar een uurtje per dag open.

Kan me idd gezien de ligging het hoge risico van lawines voorstellen. Eigenlijk wel logisch dat ook de hoge temperaturen aan dat risico kunnen bijdragen. Jammer, want het is zo’n mooie piste door een prachtig landschap.

Die beperkte opening is voor de Kessl hütte dan ook wel een nadeel. Daar kom je anders alleen via zwarte pistes en een stuk terug lopen over het laatste vlakke deel van piste 6. Scheelt veel bezoekers lijkt me.

Ik zie net dat hij vandaag trouwens weer is geopend …
Lawine gevaar geweken? Of toch ook iets te maken met het aantal verwachte bezoekers in het weekend?

Maar goed in de gaten houden dus komende week. En anders maar een dagje zonder piste 6 plannen.
Thanks voor de snelle antwoorden!

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Wat een fantastische piste is dat. Toen ik jaren terug in Gargellen was, was ie constant dicht. Twee weken geleden op het dagje dat we er waren schaamteloos hard genoten toen we de kom in konden skiën.

Heeft met lawinegevaar te maken neem ik aan. Hij was vaak gesloten na sneeuwval, harde wind of hogere temperaturen.

Sneeuw is er voldoende.

Piste 6 is deze hele week open iig. Ben er al een paar keer vanaf gegaan, en ik vind het een van de mooiste pistes hier in de Montafon. Zelfs voor mij als snowboarder. Het kleine stukje lopen bij de Kessle Hutte neem ik voor lief :)

Piste 6 is deze hele week open iig. Ben er al een paar keer vanaf gegaan, en ik vind het een van de mooiste pistes hier in de Montafon. Zelfs voor mij als snowboarder. Het kleine stukje lopen bij de Kessle Hutte neem ik voor lief :)

DaKluit op 31 jan 2024 14:55

Ligt de piste ook hard nu of is de sneeuwkwaliteit op die hoogte goed?
Wij gaan er zaterdag weer heen zoals het plan er nu uitziet.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

null

Gisteren waren alle pistes, dus ook piste 6, open op een prachtige zonnige dag in Gargellen. In de ochtend lag piste 6 er schitterend bij. Geweldig! In de middag bleef deze, dankzij de ligging in de schaduw, nog lang heel redelijk. Andere pistes (met name piste 2) hadden flink last van de warmte en stralende zon. Wij hebben ervan genoten!

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Ziet er schitterend uit Nick! Lekker gebiedje, veel lol gehad daar na verse sneeuw ook😍

Veel plezier nog!

Plaats een reactie