Covid regels kinderen onder 12 in Garmisch-Partenkirchen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Garmisch-Partenkirchen

Wij gaan in de voorjaarsvakantie met de kids naar Garmisch, maar nu snap ik helemaal niks meer van de covid regels voor kids onder de 12.
De Duitse regels zeggen volgens mij dat ze minimaal 5 dagen in quarantaine moeten en dan testen.
Maar heb ook het tourismusverband benaderd en deze melden mij dat ze de regels van Oostenrijk aanhouden en dat er 2G geldt en dat kinderen onder de 12 hiervan zijn vrijgesteld???
Is er iemand momenteel in dit gebied en kan mij meer over deze covid regels voor kinderen o der de 12 vertellen???

Niemand?

Wij willen zaterdag 26/2 er ook heen gaan en zitten met precies dezelfde vragen? Het hotel en het toerisme bureau zegt dat we gewoon kunnen komen. Maar ik lees nog overal dat het COVID beleid voor kinderen onder de 12 in Duitsland nog niet is veranderd en dat ze nog in quarantaine moeten??

GP valt onder Bayern. In die deelstaat zijn kinderen onder 14 uitgezonderd van 2G.

Alle Kinder unter 14 sind von 2 G ausgenommen - genauso wie alle minderjährigen Schülerinnen und Schüler.

Voor het in-/ doorreizen in DLD heb je wel een negatieve test nodig vanaf 6jr.

Dus samengevat: Vanaf 6 jaar negatieve test verplicht voor in-/ doorreizen DLD, onder 14 geen restricties meer in Bayern.

Dank je, we zijn er inmiddels al en inderdaad kinderen kunnen zonder test etc gewoon de horeca in en skipas ook geen probleem.
Alleen skibus en trein zijn 2g+

O dat is fijn om te horen! Bedankt voor jullie reacties.

Gr

Beste Jellebel,

Hebben jullie dan wel van te voren het einmeldings formulier voor de kinderen ingevuld?
Want daar staat dan ze in quarantaine moeten?

Plaats een reactie