Hoe berijdbaar is de weg Moutiers - La Plagne Soleil

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Plagne

Ik wil met de auto naar La Plagne Soleil maar ik weet alleen niet hoe berijdbaar het is wat sneeuw betreft vanaf Moutiers de berg op naar La Plagne Soleil. Weet iemand dit toevallig?

Tja je moet een flink stuk omhoog maar bij sneeuw in het dal is het stuk tot Moutiers op een drukke wisseldag vaak een veel groter probleem.

Born to Ride

Ik wil met de auto naar La Plagne Soleil maar ik weet alleen niet hoe berijdbaar het is wat sneeuw betreft vanaf Moutiers de berg op naar La Plagne Soleil. Weet iemand dit toevallig?

Jules op 19 okt 2021 19:08

Geen probleem hoor

Edwin van Riel

Het omhoog is geen probleem, drukte is wel lastig maar ook geen probleem. Dit jaar heb ik geen awd of 4wd en vraag me af of er altijd sneeuw ligt op de weg omhoog of dat het goed schoon gehouden wordt? Mijn vraag is eigenlijk of de weg naar boven (en naar beneden) goed te doen is met een gewone voorwiel-aangedreven auto?

Had ooit een hotel in het dal (Aime) en we reden dagelijks omhoog met een eenvoudige voorwielaangedreven diesel. Lag wel eens wat sneeuw maar nooit een probleem gehad.

Edwin van Riel

Ha Edwin, super. Dank je! 👍

al aantal keer naar La Plagne geweest, nog nooit problemen gehad met de weg naar boven… wordt goed schoon gehouden.
De weg naar boven 's morgens vroeg doen of in de late namiddag dan is het meestal wel rustig.

Maar inderdaad het kan druk zijn op de baan in het dal op wisseldagen

Klopt, staatcdinds een jaar of wat een doseerlicht om hetcdal innate komen. Kan wel even duren, heb er tot maximaal 45 minuten staan wachten.

Edwin van Riel

Bedankt voor de info en tips, heel fijn!

Klopt, staatcdinds een jaar of wat een doseerlicht om hetcdal innate komen. Kan wel even duren, heb er tot maximaal 45 minuten staan wachten.

evr66 op 19 okt 2021 21:23

Wij hebben er aan het begin van de voorjaarsvakantie, ik denk nu 6 of 7 jaar geleden 9 uur over gedaan om vanaf net voorbij Lyon in plagne bellecote te komen. Puur vanwege het doseerlicht in Moutiers. Normaal zou het volgens de navigatie 2.15u rijden zijn. Voor onze familie dus nooit meer de tartentaise vallei in het absolute hoogseizoen.

Born to Ride

@matthias123 ik denk dat je erg veel pech gehad hebt. Zal rond die tijd geweest zijn dat het 1x zo bizar was, volgens mij door ongeval en iets met een rotsblok op de weg of zo. Vrienden van ons stonden er ook in, was hopeloos. Wij waren er al een paar dagen eerder 😂😂

Maar goed, dat kan overal gebeuren natuurlijk, in de bergen hebben incidenten meer impact, voor sommige wegen zijn er nu eenmaal weinig of geen alternatieven.

Denk dat ik die route minimaal een keer of 20 heb gereden, zowel met die doseerlichten als voordat ze er stonden, nooit meer dan een uur oponthoud gehad in al die jaren.

*bericht bewerkt door evr66 op 20 okt 2021 08:10

Edwin van Riel

Hi Jules

Zelf ook al meerdere jaren naar La Plagne 1800 gereden, ligt niet al te ver uit mekaar.
Prima berijdbaar stuk omhoog, altijd met vw aangedreven wagens.

Vorig jaar wel met sneeuwkettingen, maar die heb je sowieso bij vermoed ik :-)

Veel plezier!

Het is o zo hard genieten.

Kijk op youtube, krijg je een goede impressie.

Kijk op youtube voor een impressie:

Plaats een reactie