Welk dorp met kinderen in La plagne?

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Plagne

Welk dorp is aan te raden om te verblijven met kinderen van 6 & 10?
Een wandeling of wat spelen in de namiddag…
Wat winkeltjes en bars en restaurants zou leuk zijn.
Alvast bedankt

Wat is het skiniveau van de kinderen en wil je ook de oversteek naar Les Arcs kunnen maken?

Plagne centrum: Redelijk aantal winkels en barretjes (bar Le Brix, voor de bierliefhebbers. Igloo bar: af en toe goeie live optredens) en sinds vorig jaar ook een bowling onder de toeristische dienst
Belle plagne: ook wel aantal winkeltjes en barretjes die op de piste uitkijken.

Plagne Centrum ook makkelijk bereikbaar met de Telebus… vanuit plagne Village.

Wat is het skiniveau van de kinderen en wil je ook de oversteek naar Les Arcs kunnen maken?

Hessel op 27 jan 2023 19:43

Oostenrijkse rode piste kunnen ze veilig en vlot skiën. We zoeken niet heel erg lange tochten te maken. We gaan in feb naar Mayerhofen en daar gaan ze in op les. We zien de week Pasen als een familie moment. We skiën dan samen. Maar heel erg lange tochten doen we dan niet. Gaan al eens vroeger naar het verblijf voor te wandelen of iets te gaan eten.

Welk dorp is aan te raden om te verblijven met kinderen van 6 & 10?
Een wandeling of wat spelen in de namiddag…
Wat winkeltjes en bars en restaurants zou leuk zijn.
Alvast bedankt

Lb82 op 27 jan 2023 19:20

Belle Plagne, Plagne Bellecôte zou ik adviseren. De gondel draait tot 's avonds 00:30uur dus is daar een goede verbinding tussen beiden plekken. Belle Plagne is qua architectuur mooier. Winkeltjes, bowlingbaan, leuke après ski en een wellness. In Belle Côte zit een groot buiten zwembad (zit tevens bij de wellness in Belle Plagne) en een winkelcentrum onder de enorme appartement complexen. Het nadeel van daar is dat het alleen maar appartementen zijn dus beperkt qua vloeroppervlaktes. Residence 3000, meest rechterpuntje als je kijkt naar de kaart van Bellecôte heeft appartementen van 36m2 en is te doen als gezin.

Plagne Centre is vanzelfsprekend een prima keuze maar ik weet 100% dat er ook skilessen beginnen vanuit Belle Plagne en Belle Côte. Succes met de keuze!

Met pasen en redelijk op rood.
Dan zou ik voor Plagne villages gaan.
Een van de hoge dorpen (met pasen kun je vaak nog wel naar montchavin en montalbert, maar iedere dag daar naar terug is dan niet heel fijn) is rond die tijd ideaal en villages is denk ik het meest kindvriendelijk. Bovendien zit je met de telebus (tot laat in de avond) zo in Plagne centre en kun je vanuit villages ook nog eens leuk wandelen.
Als acco kan ik Odalys Front de Neige tippen.

Bellecote raad ik niemand aan. Het ligt in een trechter en het is er altijd druk.
Belle Plagne ziet er leuk uit, maar ook dan ga je dezelfde trechter in.
Wanneer je een zwembad erbij wil: in bijna alle dorpen zijn accomodaties met zwembad te vinden. In eerder genoemde Villages: front de neige en Aspen.
Plagne Soleil (ligt ook leuk en net ietsje verder van de telebus maar goed te doen): CGH en SunValley
Aime: Hauts du bois

Beste Hessel, ik zou zelf niet direct aan Front de Neige denken.
Wat zijn daar voor faciliteiten naast het hotel/appartementencomplex zelf?

Op de koffie bij de mensen op de camper kampeerplekken? Het bruisende leven daar, de winkeltjes…?
Het is volgens mij 1 van de laatst bijgebouwde complexen.

Het hotel is daar sinds een jaar of 6 een feit heb het gebouwd zien worden en eens overwogen te zitten echter de meest goedkope acco bleek ik meen 12-17M2 te zijn en met zijn 2-en voor een week vind ik dat iets te intiem.
Wel mooie faciliteiten toegegeven maar dat heb je al snel met iets dat splinternieuw is.

Dit jaar verblijf ik samen met mijn skivriend in Le Cervin met uitzicht op Front de Neige. Vroeger liep de skilift over het pleintje bij Le Cervin voor de deur langs. Nu gaat het langs Front de Neige. Ben het volledig met je eens dat als je wenst te zwemmen dat bijna overal wel gedaan kan worden. Ik vermoed dat dit jaar de zwembroek weer meegaat en een plons bij Front de Neige wellicht mogelijk is.

Voor wat betreft de trechters, ik kom hier al jaren buiten de schoolvakanties. Niet zo mooi dat in Bellecôte je ehm 6 kanten op kan gaan en de liften in tegenstelling tot vele anderen: snel zijn. Dus ik deel niet volledig je mening.

Je kunt vanaf daar zo met de telebus naar centre. Dus restaurantjes, winkeltjes, etc. in overvloed binnen bereik. Bovendien zit je ook direct aan de wandelpaden. Maar dat geldt eigenlijk voor alle accomodaties in Villages of Soleil.

Dat je vanaf Bellecote meteen alle kanten op kunt klopt, maar ik vind het geen prettige locatie zeker met kids niet. Ik ben nu net op de terugweg uit La Plagne en die trechter is ook buiten de vakantieweken altijd druk. De wachttijden bij de liften vallen wel mee (de rij doet erger vermoeden dan het is), maar vooral het verkeer op de piste kruist allemaal door elkaar heen.

Ik merk dat ik al vrij laat ben.
Sun Valley uitverkocht op meerdere sites.
Van Aspen vind ik twee verblijven terug. Via booking.com op een boogscheut van elkaar.
CGH is iets wanneer ik met de vrouw alleen ga 😁
Voorlopig nog wat zoeken.
Alvast bedankt voor de vele tips 👍

De Telebus ik snap volledig je redenatie. Stukje wandelen voor kids maar an sich prima te doen.
De trechter, ik heb dat zelf eigenlijk nooit zo ervaren maar ken het van ander beeldmateriaal.

Onderweg in de afdaling kijken wij, waar is geen verkeer en je skiet zo de lift in zonder wachtrij. 1x fluiten zonder vinger de gebruiken = links, 2x = rechts. Kunnen het beiden zonder de vingers te hoeven gebruiken.

Wij zijn wat dat betreft echt verwend in een file staan naar de wintersport (1x overdag) omdat vriendinlief niet de nacht wilt doorhalen dan is de kans op overdag in de file aanwezig. Wellicht het voordeel van geen kids hele bewuste keuze maar passen graag op. De ouders om ons heen weer even wat ruimte geven voor wat relatiebevordelijke tijd voor elkaar ;)

De trechter ‘altijd druk’ heb ik dus nooit zo ervaren. Wij snappen dat wanneer de skilessen starten velen daar omhoog gaan maar dan staat wij al in de Vanoise Express of ergens en het grote voordeel: nooit als druk ervaren… echt werkelijk nooit. Zal eens wat beelden uploaden van echt compleet verlaten pistes aldaar.

Een voorbeeld van de trechter even snel geupload:

Einde dag even drankje doen en door…

Dat ziet er veel rustiger uit dan dat het deze hele week geweest is.
En niet alleen met de skilessen maar vooral de stuk of acht pistes die daar allemaal samenkomen. Zelf vind ik dat geen probleem maar om er iedere dag met je kids doorheen te moeten vind ik minder.
De wachttijden bij de liften vallen overigens wel mee, alleen Arpette kan echt druk zijn rond de ochtend en middagspits ('s morgens wil blijkbaar iedereen richting Les Arcs en 's middags wil iedereen uit Les Arcs weer terug). Maar zelfs dan is het goed te doen buiten de februarivakanties.
O ja, vanuit Soleil en Villages wip je zo via Dou du praz de bult over en zit je tien over negen ook in de Arpette. Vandaar Front de neige of CGH 😀

Zelf dit keer in Montchavin/Les Coches gezeten. Ideaal als je regelmatig de Vanoise express wil pakken. Ochtendje Les Arcs, middag rondje Aime/Montalbert en om half vijf de Arpette (waar dan bijna niemand meer instapt) terug richting Les Coches. Maar rond pasen wordt het pap daar in de middag, dan zit je beter in de hoge dorpen.

null

Bij het rondzoeken dit tegengekomen en maar meteen geboekt.
We zullen wel zien hoe het meevalt 😃

Iemand een idee qua drukte de eerste week van het Paasverlof? Wij gaan van 1/04 tem 08/04 …

Haha wat ga je doen als iedereen zegt dat het megadruk is? Annuleren?

Haha wat ga je doen als iedereen zegt dat het megadruk is? Annuleren?

Geraertshoven op 31 jan 2023 11:52 "Haha" ......natuurlijk. Annuleren kan tot de dag voor vertrek. Zonder reden krijg je een voucher. Dus alles is mogelijk...ook bij gebrek aan sneeuw. Nu de vraag was meer voor mijn vrouw en kinderen... Maar als jij daar zo op wenst te reageren mag dat hé.

*bericht bewerkt door Lb82 op 31 jan 2023 12:24

Ik zou me er geen zorgen om maken. Pasen is iets drukker dan de weken ervoor en erna, maar relatief rustig. Meeste mensen zitten dan al in voorjaarsstand.
Wel is het zo dat zij die nog wel gaan vooral de hogere gebieden zoeken. Het zal dus vergelijkbaar zijn met eind januari of zelfs nog iets rustiger. Prima tijd om te skiën en al wat langere dagen met mooi weer.

Plaats een reactie