Thalys ski

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Arcs

Hallo,
nog eens een vraagje.
Wij willen weer met de Thalys ski gaan skiën. We zijn al 2x met de Thalys ski op reis geweest en de verkoop van de tickets start altijd op 1 bepaalde dag. (dit jaar 7 okt) Ik zit dan telkens al klaar met alle gegevens van de reizigers online ingevuld maar het lukt mij nooit om het goedkoopste tarief te bemachtigen, de site is meestal overbelast op dat moment en je ziet zo per seconde de prijzen oplopen waardoor ik uiteindelijk aan een 4x hogere prijs moet boeken. Zowel via de site van Thalys als NMBS internationaal. Heeft er iemand tips? Zou het beter lukken als ik op het startuur aan een internationaal loket sta of via een reisbureau? Dan zijn er wel dossierkosten maar als je de goedkoopste tickets kan boeken, dan zal dat nog veel goedkoper uitkomen.
Bedankt!
Miekell

Best eens bellen naar de NMBS Internationale helpdesk voor je vraag. Dat is een betalend nummer. In het verleden heb ik het een keer meegemaakt dat ik aan de balie alles behalve de beste prijs kreeg die op dat moment online beschikbaar is. Was een heel stuk duurder. Waarschijnlijk betaal je dan mee voor de ‘service’ aan de balie. Dat was wel voor een gewone Thalys, niet de Sneeuw, Zon, ed.

Voor mij een reden om nog altijd met de auto te gaan. Als ik bovenstaande zo lees is het stukje comfort al beperkt tot ergernis.

Ieder zo zijn keuze maar populair maak je het reizen per trein niet als je op de dag van verkoop op de minuut af al de voordelige plekjes kwijt bent en je vakantiebudget ziet dalen omdat de reis duurder en duurder wordt.

Zonde maar wellicht dat je dit jaar een zacht prijsje treft.

Wij zijn dit jaar van plan om ook de trein te gebruiken. Voor ons is het de eerste keer dat we dit gaan doen. Wij vinden wel wanneer de verkoop start, 7 oktober. Maar weet iemand ook op welk uur dat de verkoop begint?

Wij zijn dit jaar van plan om ook de trein te gebruiken. Voor ons is het de eerste keer dat we dit gaan doen. Wij vinden wel wanneer de verkoop start, 7 oktober. Maar weet iemand ook op welk uur dat de verkoop begint?

Marcozzz op 02 okt 2021 12:03

Start om 9u ‘s ochtends op 7 oktober.

Wij hebben zojuist geboekt, direct 09.00 voor 130,-pp een retourtje. 10 minuten later ligt dit al weer 50,- hoger. Snel boeken loont dus!

Hier ook weer geboekt maar toch weer redelijk prijzig: 238€ heen en terug per volwassene en 178€ heen en terug per jongere. Zat om 9u klaar op 3 sites: Thalys, NMBS internationaal en NS internationaal en Thalys was de 1ste die lukte. Ietsje goedkoper dan vorig jaar maar ik vraag mij toch af hoe ik aan die goedkopere zou geraken. Ik kan de goedkopere aanklikken, maar bij bevestigen komt er op dat dit tarief niet meer beschikbaar is. Misschien kan je geen 4 goedkope tegelijk reserveren? Enfin, we kunnen gaan skiën, is toch altijd weer spannend of het lukt!
Bedankt voor jullie reacties!

Hier ook weer geboekt maar toch weer redelijk prijzig: 238€ heen en terug per volwassene en 178€ heen en terug per jongere. Zat om 9u klaar op 3 sites: Thalys, NMBS internationaal en NS internationaal en Thalys was de 1ste die lukte. Ietsje goedkoper dan vorig jaar maar ik vraag mij toch af hoe ik aan die goedkopere zou geraken. Ik kan de goedkopere aanklikken, maar bij bevestigen komt er op dat dit tarief niet meer beschikbaar is. Misschien kan je geen 4 goedkope tegelijk reserveren? Enfin, we kunnen gaan skiën, is toch altijd weer spannend of het lukt!
Bedankt voor jullie reacties!

Miekell op 07 okt 2021 09:28

Hoe die dingen meestal werken, is dat de prijs progressief stijgt op basis van het aantal nog beschikbare plaatsen. Hoe minder stoelen beschikbaar, des te hoger de prijs. Er zijn maar een paar plaatsen beschikbaar aan de laagste prijs en met die prijzen pakken ze uit in de reclame. Dat is dus anders dan bij gewone trein tickets waar je een vast tarief hebt. Dit vraag en aanbod spelletje is iets wat je ook bij vluchten ziet. Als je dan in zo’n rush zit met vele anderen is de prijs al gestegen tegen de tijd dat je gaat afrekenen omdat het zo hard gaat en die stoelen aan lager tarief ondertussen al verkocht zijn.

*bericht bewerkt door Hupla op 07 okt 2021 12:13

Weet iemand van welk perron de ski Thalys uit Amsterdam CS vertrekt?

Perron 12

Plaats een reactie