Skipas Les Arcs - niveau’s

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Arcs

In de Belgische krokusvakantie gaan we met onze familie (2 volwassenen/3 kinderen) naar Les Arcs. Periode valt samen met de laatse vakantieweek voor regio Parijs.

Het is voor ons de eerste keer in dit skigebied. Bij het opzoeken van de skipasprijzen, zie ik verschillende levels:

  • classic
  • essential
  • premium

De laatste categorie is voor ons sowieso niet relevant, maar ik vraag me wel af of de essential een meerwaarde kan zijn? Die geeft toegang tot de Express lanes op verschillende centrale liften. Is dat de moeite waard in deze periode tov meerprijs?

Iemand die ervaring kan delen?

#wakeupwhereyouwant

Heb de laatste keer krokus 2019 de Essential pas genomen en vond het toch handig om de priority lines te kunnen nemen.
Sommige liften kunnen wel heel erg druk zijn…
arc 1600 -> cachette… zeker als er net een funiculaire is toegekomen kan het er druk en chaotisch zijn
arc 1800 -> Carreley… eind middag als iedereen weer terug wilt
arc 1950 -> Varet… is daar altijd druk
plan peisey -> Peisey… bijna altijd als de Vanoise Express gelost wordt ;-)

Is het nodig… Neen maar het vond het wel leuk om in een iets minder lange en vooral minder drukke rij te moeten staan aanschuiven…
Ander voordeel is dat je de oversteek naar La-Plagne kunt maken zonder meerkost en dat je de dag van aankomst al middagje kan genieten van de sneeuw aangezien je vanaf (denk 13u) al toegang krijgt tot de pistes bij een skipas vanaf 6 dagen

1/2 dag extra skiën (anders 45 EUR)

50% korting voor de first tracks experience (echte aanrader en voor 17.50 EUR krijg je dan een unieke skiervaring (als eerste mee omhoog + een zeer uitgebreid ontbijtbuffet)

50% korting bij de rodelbaan in Arc1800

gratis toegang tot het zwembad in Arc1800

De priority-lane is eerder een extraatje wat erbij komt. Het is nu ook niet zo dat dit echt 10 minuten scheelt per aanschuifrij.

Eigenlijk kan je het zo bekijken: de Essentiel skipas kost 40 EUR extra voor 6 dagen.
Als je dus gebruik wil maken van een extra halve dag is deze skipas een no-brainer.
Anders kan je er ook voor kiezen om de extras bij te betalen (bv uitbreiding La Plagne voor 21 EUR voor 1 dag), maar met de essentiel pass heb je geen geloop meer hiervoor.

De nog eens +60 EUR extra voor de premium pass haal je er volgens mij niet snel uit.

Glide on!

1/2 dag extra skiën (anders 45 EUR)

50% korting voor de first tracks experience (echte aanrader en voor 17.50 EUR krijg je dan een unieke skiervaring (als eerste mee omhoog + een zeer uitgebreid ontbijtbuffet)

50% korting bij de rodelbaan in Arc1800

gratis toegang tot het zwembad in Arc1800

De priority-lane is eerder een extraatje wat erbij komt. Het is nu ook niet zo dat dit echt 10 minuten scheelt per aanschuifrij.

Eigenlijk kan je het zo bekijken: de Essentiel skipas kost 40 EUR extra voor 6 dagen.
Als je dus gebruik wil maken van een extra halve dag is deze skipas een no-brainer.
Anders kan je er ook voor kiezen om de extras bij te betalen (bv uitbreiding La Plagne voor 21 EUR voor 1 dag), maar met de essentiel pass heb je geen geloop meer hiervoor.

De nog eens +60 EUR extra voor de premium pass haal je er volgens mij niet snel uit.

Vivace op 18 okt 2021 01:31

Dan zal een gewone pas voor ins wel volstaan:

  • first tracks: klinkt heel fijn, maar met 3 kinderen die les volgen in de ochtend lijkt dit niet echt realistisch
  • rodelbaan: spreekt ons niet zo aan
  • zwembad: is voorzien in het hotel
    Enkel de halve dag extra is mogelijk interessant, al is het ons bij de start van krokus nog nooit gelukt om vroeg genoeg aan te komen om daar gebruik van te maken. Zelfs niet door op vrijdag al tot in Dijon te rijden….

Als de priority dan geen enorm tijdsvoordeel geeft, lijkt de keuze vrij duidelijk.

Bedankt voor je input!

#wakeupwhereyouwant

Ik heb het in de Krokusvakantie 2020 wel gedaan (de Essential variant). Waar wij van geprofiteerd hebben zijn:

  • extra middag skiën
  • priority lanes (en met name in de Krokusvakantie kan het in Les Arcs ontzettend druk zijn)
  • ook skiën in La Plagne

Maar de afweging is aan jezelf, of je deze dingen gaat gebruiken.

*bericht bewerkt door Tjeerd69 op 21 okt 2021 12:18

Plaats een reactie