AIGUILLE ROUGE FAST TRACK

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Arcs

Goedemiddag, bij het verdiepen in de skipas van Les Arcs kom ik deze vermelding tegen als optie: de AIGUILLE ROUGE FAST TRACK
Wat wordt hier nou precies mee aangeduid…? Wat ik kan vinden is het volgende: “Book your fast track to access the top of the Aiguille Rouge more quickly”
Maar hoe moet ik dit zien…“sneller toegang krijgen tot de top van de Aiguille Rouge” ?? Ga je mee met de eerste lift en mag de rest van het volk dan niet met je mee in de gondel? Het zegt volgens mij niets over de “First tracks” waarvoor je ook aanvullend kunt betalen? Snap em ff niet… Wie wel?

Volgens mij zijn er in LA diverse skipassen tegenwoordig, waarbij deze variant voorrang geeft bij een aantal (traditiegetrouw drukke) liften. Blij dat we voor die gekkigheid vetrokken zijn daar ;). Kortom: je bent eerder aan de beurt, maar het geeft geen eigen gondel natuurlijk.

Edwin van Riel

Te vergelijken met priority boarding voor vliegtuigen denk ik.

Het is o zo hard genieten.

Met Fast Track kun je bij een aantal liften (op de kaart aangeduid met de oranje +) via een speciaal poortje naar binnen, waarmee je een eventuele wachtrij kunt omzeilen. Je krijgt Fast Track bij de duurdere skipassen: https://nl.lesarcs.com/uw-verblijf/organiseer-uw-vakantie/sk… Mijn ervaring twee jaar geleden is dat veel mensen dit hebben, waardoor er nauwelijks voordeel te behalen is.

Daarnaast kun je apart een snelle toegang tot de Aiguille Rouge boeken. Dit is iets met een tijdsslot dacht ik.

Vroeger hadden ze op veel plaatsen (ook bij de AR) de “ligne seul” voor mensen die niet aan hun groepje vastgebakken zaten. Kostte niets extra, kwam een stuk vriendelijker over.

Edwin van Riel

Vroeger hadden ze op veel plaatsen (ook bij de AR) de “ligne seul” voor mensen die niet aan hun groepje vastgebakken zaten. Kostte niets extra, kwam een stuk vriendelijker over.

evr66 op 11 jan 2022 15:49

Volgens mij werken veel resorts in USA ook zo, met een lijn voor single en 1 voor groepen. De lift rijen daar zijn ook echt een stuk netter(en vaak langer).

Er worden hier een hoop dingen door elkaar gehaald.

Fast track voor Aiguille Rouge betekend dat je op een bepaald tijdstip direct in de lift kan stappen. Dit kost geld (bedrag afhankelijk van type skipas) en dan hoef je niet in de rij te staan. Buiten de vakanties valt deze rij erg mee of is deze er zelfs niet eens.

Daarnaast heb je de ‘priority lanes’ bij bepaalde liften. Hier heb je toegang toe met de uitgebreidere skipassen en hoef je niet in de rij te staan. Meeste liften die dit hebben zijn meestal niet zo druk dat je hier iets aan hebt, maar kan iets schelen.

First tracks is iets wat je apart kan kopen. Hierbij ga je met de pistedienst als eerste de berg op en kan je als eerste afdalen voordat het gebied opent, gevolgd door een ontbijt in een restaurant op de piste.

“Ligne seul” is hier niet meer, is waarschijnlijk vervangen door de priority lanes

priority lanes = op sommige liften in Paradiski een kortere wachtrij
Dit kan handig zijn in de drukke vakantieweken, daarbuiten biedt het weinig voordelen

Voor de Aiguille Rouge specifiek is er een apparte ingang waar je op een bepaald tijdstip heen kan (de Aiguille Rouge Fast Track).
Bij de classic pass, kan je deze appart kopen voor 8 EUR per persoon per rit.
Bij de Essentiel pass, voor 4 EUR per persoon per rit.
En bij de Premium Pass zit deze 1x/dag inbegrepen in de prijs. https://nl.lesarcs.com/uw-verblijf/organiseer-uw-vakantie/sk…

Ook weer hier: buiten de schoolvakanties vallen de wachtrijen best mee en win je er weinig mee.
Tijdens de schoolvakanties echter is deze bijna onmisbaar, tenzij je erin slaagt om erg vroeg op de Varet lift te zitten zodat je smorgens in een van de eerste bakjes van de téléférique kan zitten. Anders kan je wel eens erg lang in de rij staan en een heel deel van je skidag kwijt zijn.

De First Track Experience is dan weer iets heel anders.
Ook bij te boeken voor 35 EUR (classic) / 17.5 EUR (essentiel) / 1xgratis per week.
Zeker met de essentiel pass is dit zijn prijs zeker waard omdat in de prijs niet alleen de ervaring van de zonsopgang en de allereerste afdaling van de dag zit (als je geen enorme afkeer hebt om op vakantie voor dag en dauw op te staan), maar ook een uitgebreid ontbijt in een bergrestaurant.
Zelf nemen we altijd de essentiel pas om een halve dag extra te kunnen skiën en alle extras nemen we er graag bij.

Glide on!

Plaats een reactie