skipistes/ligging/funiculaire

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Arcs

Hallo iedereen,
in de paasvakantie gaan we naar Les Arcs en we logeren in het Mercure hotel Arc 1800. Ik ski samen met mijn kinderen, we nemen geen les, maar ik ben nog nooit in Les Arcs geweest, dus ik vroeg mij af wat zo de mooiste pistes zijn, vertrekkende vanuit ons hotel. We kunnen redelijk goed skiën maar we prefereren de makkelijkere brede pistes, dus geen zwarte en niet te veel moeilijke rode :-). Het is ook niet echt de bedoeling om tot in La Plagne te gaan.
Een 2de vraagje: ik volg het weer- en sneeuwbericht van deze website, maar ze spreken steeds over Noordalpen of Zuidalpen, en ik weet dus niet goed tot welke regio Les Arcs juist behoort. Iemand een idee?
Iemand al met de funiculaire van het TGV station naar Arc 1800 gegaan? Blijkbaar kan je tot Arc 1600 en moet je dan een pendelbus nemen? Rijden die dan tot aan het hotel?
Bedankt voor de info!
Miekell

Hoi, je hebt geluk, de mooiste blauwe pistes liggen eigenlijk in het gebied waar jij zit. Gewoon lekker rustig daar beginnen. Rondje 1950/2000 is ook goed te doen zonder moeilijke dingen tegen te komen (dan wel bij voorkeur terug via comborciere lift en mont blanc piste naar 1600 en gewoon blauw terug, de rode pistes vanaf de col de la chal zijn wat lastiger en vaak vrij hard))

Funi gaat inderdaad naar 1600 en skibus brengt je dan naar 1800. Verschillende haltes daar, dus vast wel een in de buurt van je hotel.

Les Arcs valt qua weerberichten onder de West-Alpen, zeker niet Noord en eigenlijk ook geen Zuid ;)

Edwin van Riel

Plaats een reactie