Bourg-Saint-Maurice of Peisey-Nancroix

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Arcs

Beste wintersporters,

Wij willen graag in de eerste week van 2024 naar Les Arcs / La Plagne.
Nu hebben we 2 opties op accommodaties de eerste is in Bourg-Saint-Maurice op 5 min van de gondel/trein de andere ligt in Peisey-Nancroix enkele minuten lopen van de gondel.
Ik hoor graag van mensen die dit gebied kennen de voor of nadelen en advies welke accommodatie jullie ons adviseren.
Alvast hartelijk dank.

Vriendelijke groet,

Marcel

Hoi , wij gaan al enkele jaren naar Peissey Vallandry. Peissey Nancroix is een echt berg dorpje , Bourges een stadje met meer winkels, resto,…
Als je voor de charme gaat dan is Peissey een aanrader, vandaar uit kan je ook nog verder de vallei in als je wil wandelen of ski jouring.
Als je wil touren zit je hier ook goed, je kan vanaf het boven station van de transarc een mooie afdaling maken naar Nancroix. ( doe dit niet zonder gids …) Er rijdt ook een bus verder de vallei in die je terug kan brengen.
Vanuit Bourges kan je gelijk met het treintje naar Arc 1600 en de piste op.
Les Arcs is zowiezo een top gebied. Altijd wel ergens goede pistes te vinden.

Peisey onder bij de mandjeslift is niet zo heel spannend. Een dorpje met maar weinig faciliteiten. Die zitten in Plan Peisey/Vallandry.
Bourg st. Maurice is dan qua plaats leuker. En als je een uitstapje wil maken ben je vanuit daar wel vlot in St. Foy, La Rosiere of Les Brevieres.
In Peisey Nancroix zit je wel weer dicht bij de loipes. Ook mooi om eens te wandelen.

Voordeel van Bourg vind ik dat je in sneeuwarme jaren gemakkelijk kunt uitwijken naar les arcs. Daar sta je in iets meer dan een half uur.

Hebben echt een paar keer gehad dat er ivm sneeuwgebrek in les arcs veel gesloten was, terwijl in vd/tingels alles er heerlijk bij lag.

Bovendien gemakkelijker om een dagje la rosiere (alleen bij mooi weer) of st foy te doen.

Voordeel peisey is dat je wat vlotter naar la plagne kunt, maar vonden wij niet heel veel toevoegen. Deden we eigenlijknieder jaar maar 1 dagje.

Persoonlijk zou ik vanwege flexibiliteit voor Bourg kiezen als je ruim van tevoren gast boeken

Edwin van Riel

Als dat de twee keuzes zijn zou ik ook altijd Bourg nemen. Leuk, groot, dorp/klein stadje, met veel acco’s, restaurants en, ook geen straf, veel goedkopere boodschappen dan boven, als dat er al is.

En Tignes/Val d’Isere makkelijk aan te rijden, zat voor 1 dag in de skipas van Les Arcs vroeger, weet niet of dat nog zo is. Dat treintje is nu helemaal doorgetrokken tot het station van Bourg, dat is ook top (meen dat dit vroeger hoger dalstation had)

Vdi in skipas la is niet meer.

Handigste vonden wij “ski a la carte “ pas. Je krijgt nette prijzen, hier en daar korting of zelfs gratis dag en betaalt alleen wat je gebruikt. Dus als je overslaat vanwege slecht weer of zo, betaal je niets voor die dag.

Edwin van Riel

Plaats een reactie