Les Arcs/Vallandry in de laatste week april

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Arcs

We zitten er over te denken om in de laatste week van april nog een weekje te gaan skiën. Eerder kwam het er niet van dit jaar. Ik ben vooral benieuwd of mensen ervaring hebben met Les Arcs in de laatste week van april? Ik zat eerder te denken aan Tignes of Valtho, maar ik kwam een leuk appartement tegen. Ik heb itt die gebieden geen ervaring met Les Arcs. Zouden we alleen de ochtenden kunnen skiën of wellicht ook de middagen?
Ik ga met mijn kinderen, die kilometervreters zijn en het liefst veel en lang skiën.

Les Arcs en dan vooral de kant van Vallandry ligt west-noordwest. Eind april is het daar nog wel open, maar qua condities zal het zachte pap zijn.
Tignes ligt vooral noordoost, dat blijft langer goed. Bovendien heb je in Tignes gemiddeld meer hogere pistes dan in Les Arcs.
La Plagne ligt met de hoge dorpen ook iets gunstiger, maar dan alleen de noordkant. Dat beperkt het aanbod. De verbinding paradiski gaat 22 april dicht.
Verder kun je in VT nog goed terecht.

Dank. Dan toch maar kijken naar Valtho of Tignes 👍.

Toch nog een vraagje: zou Les Menuires of Val Thorens nog veel uitmaken? Valt natuurlijk weinig over te zeggen, maar heeft er iemand ervaring met laatste week april in Les Bruyeres?

Moet beide nog wel goed zijn.

Toch nog een vraagje: zou Les Menuires of Val Thorens nog veel uitmaken? Valt natuurlijk weinig over te zeggen, maar heeft er iemand ervaring met laatste week april in Les Bruyeres?

Maritte op 30 mrt 2023 15:19

Lang geleden eens met Pasen in Les Menuires geweest en de betere pistes waren toch richting Val Thorens/Col de la Chambre te vinden dan (omwille van de hoogte). In de namiddag was het in het dal in Les Menuires en zeker richting St Martin waterskiën.

Ik zou voor Tignes Val Claret of Val Thorens kiezen.

Glide on!

2x in deze week in Tignes les lac gezeten. (Tignes val claret ligt gunstiger). Beide is goed te doen, zeker in de ochtend. Ga niet te laag. Les Boisses was nog te doen, wat op 1800m ligt. Les Brevieres was als je een beetje zuinig bent op je belag (toen) niet te doen, dit ligt op 1550m.

Over 3 weken gaan we zelf naar Val Thorens. Daar ben ik in deze periode van het jaar nog niet eerder geweest. Les Menuires ligt op 1850m, dus qua hoogte gelijk aan Les Boisses (zegt niet alles). Maar in Les Boisses kun je dan maar 1 weg omhoog, dus eerst naar Tignes les lac en daarna door naar Val claret/ Val d’Isere, m.a.w. veel tijd kwijt voordat je echt meters kunt maken. Kun je vanuit Les Menuires natuurlijk wel meerdere liften naar 2800m nemen.

Je kunt mogelijk ook nog even wachten met boeken en kijken wat er tzt nog open is en waar de condities nog goed zijn.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Plaats een reactie