Welke Pistes Mag Je Niet Missen?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Portes du Soleil

Bonjour!
Eind februari ga ik voor de tweede keer naar het prachtige Châtel in PDS. Vorig jaar lang niet alles kunnen zien, dus vandaar de vraag:
Welke pistes/ gedeeltes zijn de absolute (verborgen) parels van het gebied?
Ik hoor graag jullie tips!

🚌 PisteBunny 🐰

Mijn favorieten:
Combe à Floret (blauw): afdaling naar Les Lindarets.
Perdrix blanche, vooral het bovenste deel (rood): vertrekt links van de lift Cornebois.
Pré-la-Joux, vooral het midden en het onderste deel (rood).
Didier Defago (blauw): aan de Zwitsere kant, vertrekt een beetje voorbij de aankomst van de lift Pointe de l’Au en daalt door het bos af naar Morgins.
Grand Paradis (rood): in de uiterste hoek van Les Crosets.
De afdaling van Super-Chatel naar Morgins (blauw of rood), bonus=eventjes off-piste gaan en in het restaurantje Refuge du Corbeau een croute gaan eten. Helaas is deze piste niet altijd open (natuursneeuw + ligging pal zuid), dus als hij open is zeker doen.
Chermillon (rood) in Super Chatel: een leuke, maar vrij moeilijke piste die uitloopt in een hele mooie piste door het bos.
Bonnes vacances !

*bericht bewerkt door Errant op 06 feb 2023 07:57

Die eerste piste die @Errant noemt verder naar beneden naar Ardent pakken.
Didier Defago komt wel uit op een erg lang pad, vind ik als snowboarder niet echt leuk.
Rode La Linga afdaling is erg leuk.
Bij goede sneeuw of poeder vind ik het leuk om het zwarte deel boven pre la joux mee te nemen (Les Rhodondendrons).
In Morzine vind ik het leuk van de dalafdaling de verschillende paden door het bos heen te doen.
Les Gets de pistes rondom Rainfolly.
En als je er van houdt kun je natuurlijk niet de muur overslaan (Chavanette).

Le Mür uiteraard!

Degene terug naar huis.

*keep cool and relax...*

Combe Charbonniere.

*bericht bewerkt door Onnem op 06 feb 2023 19:57

The older I get, the better I was

Le Mür uiteraard!

QmaartenQ op 06 feb 2023 13:49

Vorige keer niet gedaan, ik had destijds wat last van mijn heup waardoor het me niet de meest relaxte optie leek. Komende wintersport ga ik me er zeker aan wagen!

🚌 PisteBunny 🐰

Mijn favorieten:

De afdaling van Super-Chatel naar Morgins (blauw of rood), bonus=eventjes off-piste gaan en in het restaurantje Refuge du Corbeau een croute gaan eten. Helaas is deze piste niet altijd open (natuursneeuw + ligging pal zuid), dus als hij open is zeker doen.
Bonnes vacances !

Errant op 06 feb 2023 07:57

Merci! Ik ben het meest benieuwd naar de afdaling richting Morgins met de off-piste optie. Hopelijk is deze open dan. Klinkt erg tof!

🚌 PisteBunny 🐰

Combe Charbonniere.

Onnem op 06 feb 2023 19:57

Ik kan deze niet vinden, waar bevindt deze zich?

🚌 PisteBunny 🐰

Naast de genoemde pistes/plekken misschien leuk om een dagje in de richting van Torgon te gaan. In die hoek veel sleepliften, langzame liften, oude liften maar ergens een paar erg leuke/mooie en rustige pistes. Zou er niet zozeer prioriteit van maken om er heen te gaan, maar vond het altijd wel een leuk hoekje om te skien en door de oudere infrastructuur vaak zeer rustig. Ik geniet dan gewoon van de zon/het landschap/het buiten zijn als ik in een langzame (sleep)lift zit :)!

*Naast de Tronchey lift loopt een skiroute (gele lijn), leuke uitdaging met boekels
*De Zwarte piste van Morclan richting Barbosinne/Petit Chatel. Lange zwarte ongeprepareerde piste (boekels), en omdat je om weer boven te komen een omweg moet nemen is die piste bijna altijd leeg.
*De rode naast de Barbosinne, vol in de zon (kans op slush) maar zeer rustig (langzame lift) en heb me er altijd prima vermaakt
*Braitaz lift, blauwe piste lekker in de zon met mooi wijds uitzicht, en daarnaast een rode wat steilere door het bos. (ook trage lift)
*Terug van Braitaz richting Torgon loopt een mooie glooiende/speelse blauwe piste

Naast de genoemde pistes/plekken misschien leuk om een dagje in de richting van Torgon te gaan. In die hoek veel sleepliften, langzame liften, oude liften maar ergens een paar erg leuke/mooie en rustige pistes. Zou er niet zozeer prioriteit van maken om er heen te gaan, maar vond het altijd wel een leuk hoekje om te skien en door de oudere infrastructuur vaak zeer rustig. Ik geniet dan gewoon van de zon/het landschap/het buiten zijn als ik in een langzame (sleep)lift zit :)!

()Daniel() op 07 feb 2023 20:53

Helemaal met je eens! Vond de Lac Leman piste erg mooi, en er was inderdaad geen kip!

🚌 PisteBunny 🐰

Plaats een reactie