Opening Portes du Soleil

Dit onderwerp gaat over de bestemming Portes du Soleil

Weet iemand of Portes du Soleil in de eerste week van opening doorgaans al (bijna) alle pistes opent indien er genoeg sneeuw ligt? Het is mij eerder opgevallen dat sommige gebieden in de week voor kerst nog maar een heel minimaal deel van de pistes opent.
Waarom ik dit vraag: Ik ben een beetje in dubio of ik komende week al op pad zal gaan naar bijvoorbeeld Ischgl (wat veel sneeuw en veel open) of wachten tot de 16e en naar Portes du Soleil gaan (welk heel hoog op mijn ‘verlanglijstje’ staat).

PdS lijkt me bij uitstek een gebied wat je beter ergens eind januari aan kunt doen, zeker met de huidige voorspellingen van een enorme plens regen daar. Mij lijkt de keuze voor Ischgl in dit geval een hele makkelijke

PdS lijkt me bij uitstek een gebied wat je beter ergens eind januari aan kunt doen, zeker met de huidige voorspellingen van een enorme plens regen daar. Mij lijkt de keuze voor Ischgl in dit geval een hele makkelijke

JelleK op 29 nov 2023 13:09

Ja, ik wacht natuurlijk wel even af of die regen echt regen wordt of dat het opeens toch nog sneeuw blijkt te zijn ;). Ik boek nooit langer dan 2 dagen van te voren (meestal besluiten we ook op zo’n korte termijn of we gaan).

Op de site www.chatel.com vind je info over data opening skigebied

Op de site www.chatel.com vind je info over data opening skigebied

Skieuse op 29 nov 2023 14:13

Ja, de data zijn bekend, maar ik vraag me dus of hoeveel van het gebied ze doorgaans openen als er genoeg sneeuw ligt

Over het algemeen zal alles gewoon open zijn de week voor kerst. Na de eventuele regen (hoeveelheid valt wel mee) is ook weer sneeuw voorspeld. Chatel, avoriaz en les Crosets zullen zeker volledig open zijn. De rest, met name de Zwitserse zeide is zongevoeliger maar ook dat ziet er momenteel positief uit. Het stuk Torgon - La Chapelle is het zwakste en niet altijd open voor kerst (maar ook niet super interessant om te skiën). Morzine - Les Gets zit ook wel snor. Ik zou nog even wachten dus!

Ook een handige site is www.skiinfo.nl, in balk -zoeken- kun je per plaats of skigebied zien welke open zijn en wanneer, wel onder voorbehoud, maar zo kun je het steeds in de gaten houden.

De 16de zou alles open moeten zijn. Avoriaz opent dit weekend al gedeeltelijk omdat er zoveel sneeuw ligt. Chatel volgt vanaf de 9de. https://www.savoie-mont-blanc.com/montagne-hiver/stations-de…

*bericht bewerkt door Errant op 30 nov 2023 17:48

Plaats een reactie