Sleeplift verdwenen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Portes du Soleil

Na een aantal jaar ben ik terug in Champery en valt mij op dat er een sleeplift is verdwenen. Het gaat om de Lechereuse. Het was een oudje (1961), maar het had een belangrijke functie in het skigebied van Les Crosets. Mensen zijn nu verplicht om de -irritant- langzame Pauvre Conche te nemen om het Zwitserse gebied in te gaan, als je vanaf de befaamde Zwitserse muur bent gegaan.
Heel jammer. Hopelijk wordt die snel vernieuwd….

*bericht bewerkt door WillemJona op 26 dec 2023 07:44

Ja die Pauvre Conche is echt vreselijk sloom, die is dringend aan vernieuwing toe!

FULL SEND

verbaasd me sowieso dat ze oude liften opruimen, zeker Portes du Soleil excelleert niet in moderne Liftinstallaties…

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

verbaasd me sowieso dat ze oude liften opruimen, zeker Portes du Soleil excelleert niet in moderne Liftinstallaties…

MichelV op 26 dec 2023 13:51

Er is nogal wat aan het vernieuwen daar… weet niet wanneer je er voor het laatst was?

Maar inderdaad wel onhandig. Merkte vorig jaar sowieso dat het verloop van een aantal pistes bij les Crosets aangepast was.

verbaasd me sowieso dat ze oude liften opruimen, zeker Portes du Soleil excelleert niet in moderne Liftinstallaties…

MichelV op 26 dec 2023 13:51

Er is nogal wat aan het vernieuwen daar… weet niet wanneer je er voor het laatst was?

Maar inderdaad wel onhandig. Merkte vorig jaar sowieso dat het verloop van een aantal pistes bij les Crosets aangepast was.

Tiny-M op 26 dec 2023 15:20

Is nu 8 jaar geleden.

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

De sleeplift in Morgins boven aan de Foilleuse is ook definitief opgedoekt. Echt jammer, want daarmee kon je de bovenste helft van de piste doen die echt leuk is. Nu moet je iedere keer de saaie dalafdaling erbij nemen. Met de nieuwe gondel zal er wel geen budget meer over zijn om een nieuwe sleeplift te plaatsen. Beetje gemiste kans wel.

@Errant, nu je het zegt, ik heb hem inderdaad niet gezien toen ik daar gisteren was 😱.
De nieuwe gondel is er wel op vooruit gegaan. Erg mooi, luxe en snel geworden.

*bericht bewerkt door WillemJona op 26 dec 2023 21:29

verbaasd me sowieso dat ze oude liften opruimen, zeker Portes du Soleil excelleert niet in moderne Liftinstallaties…

MichelV op 26 dec 2023 13:51

Er is nogal wat aan het vernieuwen daar… weet niet wanneer je er voor het laatst was?

Maar inderdaad wel onhandig. Merkte vorig jaar sowieso dat het verloop van een aantal pistes bij les Crosets aangepast was.

Tiny-M op 26 dec 2023 15:20

Is nu 8 jaar geleden.

MichelV op 26 dec 2023 17:16

Misschien nog eens terug gaan. Is echt behoorlijk wat veranderd 😉

Plaats een reactie