nauders en samnaun-ischgl

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiparadies Reschenpass

hallo,

ik zie dat samnaun en nauders niet ver van elkaar liggen. heeft iemand die 2 al eens gecombineerd? is er eventueel een skipass en bus die combinatie van de 2 skigebieden mogelijk maakt?
lijkt mij leuk om vb 3 dagen in het ene te skien en nadien 3 in het andere.

groetjes

Volgens mij is het niet mogelijk een nauders/samnaun combi te kopen, en een echte skibus is er ook niet. In Samnaun/Ischgl gebied kun je meer dan voldoende pistekilometers maken denk ik zo.

Hallo Jan,

Samnaun en Nauders liggen idd niet ver van elkaar. Ik ben vaak in Ischgl-Samnaun geweest, maar dan in Ischgl. Je zou dat best kunnen combineren. Volgens mij is er geen gezamenlijke skipas. Je zou kunnen overwegen om in Pfunds te overnachten en dan naar Samnaun of Nauders rijden. Ook Serfaus-Fiss-Ladis ligt dan binnen handbereik. Ik heb in Ischgl wel eens met mensen in de lift gezeten die in Pians sliepen en iedere dag 's morgens op de webcams keken en dan pas beslisten waar ze die dag gingen skieën.
Ik heb het nooit nagekeken, maar misschien ben je dan wel goedkoper uit qua overnachten. Maar moet je wel dagelijks een skipas kopen.

dank je voor de reacties.
als student zou ik graag nog eens naar ischgl gaan maar zoek natuurlijk een goedkope plaats om te overnachten. ben vroeger nog met ouders naar ischgl en nauders geweest maar dan als 2 aparte vakanties. en kan me herinneren dat ischgl wel super was, maar wel redelijk duur. via http://www.tiscover.de toch op paar goedkope hotels gebotst in kauns en pfunds. maar wacht mss nog even om begin februari te zien waar de sneeuw het best ligt en dan pas de locatie te kiezen…

Als je naar Ischgl wilt, en als student is het prima vertoeven in de apres-ski ;-), dan kun je een goedkoop onderkomen zoeken in Kappl. Er rijdt een gratis skibus en als je met meer mensen bent kun je 's avonds een taxibusje nemen. Is niet echt duur.
Veel plezier.

ik heb Nauders, Ischgl, st Anton, Lech en Sölden ooit eens in 1 week gedaan. zat in een super goedkoop onderkomen nabij Imst, en had als vuistregel niet meer dan 1 uur naar het skigebied te reizen. Ischgl en Lech zijn mij bijgebleven als meest fijne skigebieden, Sölden voornamelijk de meeste (lompe) hollanders, st Anton am arlberg chique en Nauders leuk voor beginners en gezinnen…
mja, 'tis al 5 jaar geleden en heb nadien veel meer gezien…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Ischgl is zowat hét skigebied van Oostenrijk waar iedereen ook al eens is geweest (behalve ik dan, mij trekt het totaal niet) dus iets anders proberen lijkt me veel leuker. Samnaun ken ik alleen van de zomer en is een prima stadje.

Nauders is een leuk skigebied voor gezinnen, zoals Ferdinand al aangaf. Gevorderden kunnen zich hier ook wel prima een dagje vermaken, maar voor een complete week wordt dat wel lang. Beginners kunnen zich hier wel prima een week vermaken.

@huub:
Uitbundige après-ski is voor mij alleen al de reden om daar niét heen te gaan. Ja, ik ben ook nog jong en ik geniet ook vol van het leven, maar alcohol zuipen en een beetje polonaise lopen is er voor mij niet bij. Geef mij maar gewoon een gezellige bar waar je wat kan kletsen en op je gemak een biertje kan drinken. Is véél leuker en gemoedelijker! :) Maar gelukkig is de smaak van ieder mens niet hetzelfde.

@Ferdinand:
Sommige mensen zeggen dat St. Anton en Lech ‘heli skiën zonder helikopter’ is. Was dat ook jou ervaring?

Overigens lompe Nederlanders zijn voor mij ook ergernis nummer 1. op wintersport. Voordringen bij de liften, op je ski’s gaan staan, alcohol zuipen etc. En ook nog eens zo gaan schelden en vloeken als er ook maar één klein dingetje mis gaat, waarbij een Duitser hoogstens ‘scheize’ zou zeggen. Ergerlijk!

@Frans: st Anton vond ik niet heeel super gaaf fantastisch, maar dat kwam mede door het weer. (regen die dag)
in Lech voelde ik me net prins Claus in zijn jonge jaren. de sfeer daar is echt super! Beetje ouderwets maar wel mondiaal (ben daar ook Prins WA en Maxima + nog wat familieleden tegen gekomen in het wild, leuke gewaarwording)

Je hebt een Snowcard gold, daar zitten beide gebieden en nog een ander gebied in.

Die Snowcard gold card waar Sandra het over heeft is een 4-daagse kaart waar je mee naar Samnaun en Nauders maar bijvoorbeeld ook naar de Kaunertaler Gletscher kunt. Aanrader. Slapen in Samnaun over het algemeen goed te doen. Veel mensen skieeen erheen en verblijven in Ischgl dus prijzen vallen reuze mee (afhankelijk van de week waarin je gaat)

Met de skikaart van Nauders kan je ook naar Schoeneben en de Haideralm. Naar Samnaun met de auto, bij sneeuw lastige rit. Haideralm en Schoeneben prima te doen met gratis skibus.
Ischgl idd duur, alternatief is hotel idd in Kappl.
Skigebied is prachtig van Ischgl, maar erg mondain. Skikleding is belangrijker dan het skiën zelf.
Voordringers heb je overal en van alle nationaliteiten, hetzelfde geldt voor zuipers tijdens het skiën. Dit moest worden verboden: Blaastesten op de piste, teveel op dan skikaart innemen.

Ik vertrek a.s. vrijdag voor de 6e keer naar Nauders (met de bus). Ski al heel wat jaartjes, maar ik vind het skigebied super. Prima voor gezinnen maar ook voor gevorderden. Paar minuten in de skibus naar italie, prachtig gebied. Nauders is echt rustig, apres ski is gezellig (geen polonaises) en geen rijen bij de liften. Had graag weer eens naar Serfaus of Fiss gegaan, maar ik vind die plaatsen gewoon te duur.

Vanuit Pfunds en Spiss kun je prima terecht in Samnaun, Nauders en Schoneben (It). Samnaun is giga, Nauders is voor fam en Schoneben is gewoon leuk en altijd tot in de puntjes geprepareerd.

Dick

Lees hier goede berichten over Nauders. Zou daar volgend jaar wel heen willen. Weet iemand nog een heel mooi appartement of chalet voor 6 personen ?

voor de tweede keer naar nauders omdat het afgelopen keer zo goed bevallen is. Super pistes tot in de puntjes geprepareerd. Niet die grote drukte maar lekker gemutlich met een Italiaans sausje St. Valentino Belissimo als ik weer terug ben hoor je meer

hallo,
ik zie dat samnaun en nauders niet ver van elkaar liggen. heeft iemand die 2 al eens gecombineerd? is er eventueel een skipass en bus die combinatie van de 2 skigebieden mogelijk maakt?
lijkt mij leuk om vb 3 dagen in het ene te skien en nadien 3 in het andere.
groetjes

jan op 14 jan. 2011 10:41

Ja ik heb beiden wel eens gecombineerd. Onderkomen in Pfunds en dan met de auto omhoog.
Ik ga er even vanuit dat je met de bus combinatie een skibusverbinding bedoelt. Bij mijn weten bestaat er geen directe skibusverbinding tussen beide gebieden.
Er bestaat daarentegen wel een skipas die geldig is in beide gebieden. De Snowcard Gold, waarschijnlijk is het bestaan van deze skipas niet erg bekend.
Meer te vinden over de Snowcard Gold: http://www.snowstars.net/de/100717/100800/view/874/snowcard-…

Samnaun-Nauders kent vele tunnels (en smalle passages alhoewel daar aan gewerkt wordt) en zeker ook veel haarspeldbochten. Het kost je zeker een 30-45 min in de winter. Dit is de route Samnaun-Martina-Nauders, het andere variant is iets minder moeilijk, maar iets langer, dan heb ik het over Samnaun-Spiss-Pfunds-Nauders.

Plaats een reactie