Après-ski

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Montafon

Hallo,
In welk dorp van het Silvretta Montafon gebied is de leukste Après-ski te vinden?
Mvg Leon.

Hier ben ik ook erg nieuwsgierig naar. Van de zomer ben ik er geweest maar kon in de dorpen niet echt apreski gelegenheden vinden zoals in zillertal, arlberg of paradiski/les trois. Met de kerst tm oud jaar ga ik er skien en lust na het skien graag een pilsje met op de achtergrond “die immer lacht”

1 keer in dit gebied geweest, wij lagen in Gaschurn. Prima après ski meegemaakt, maar uiteraard niet het niveau Gerlos of dergelijke. Maar wel met zijn eigen charme. Ook voor ieder wat wils.
Tips:

  • Bovenaan de berg heb je de Nova Stoba. Dit is gewoon een self-service vreetschuur. Echter, hier was op 1 dag van onze skiweek een gigantisch feest boven, gewoon buiten op het terras met een DJ en buitenbar. Het begon ook al 's ochtends vroeg. Normaal is dit gebied vrij rustig, maar die dag kwamen er massa’s mensen naar boven met de gondel. De dalafdaling aan het eind van de dag was echt een slagveld, met dronken mensen op de ski en anderen die zonder ski’s waren gekomen en op een dienblad naar beneden gingen sleeën.
  • Lamm Hütta. Een van de mooiste en meest authentieke Oostenrijkse hutten die er zijn. Verscholen in het bos halverwege de dalafdaling naar Gaschurn. Zeker een aanrader om hier een pilsje te pakken.
  • Onderaan de dalafdaling, bij de gondel: de Gamsjöchli. Rustige après ski in wederom een typische Oostenrijkse hut, niet heel uitbundig. Het voordeel is dat je hier direct aan de piste en aan de parking zit.
  • Een klein stukje het dorp inlopen (5 minuten): De Ausrutscher. Dit is meer een discotheek die ook tot de late (of vroege) uurtjes doorgaat. Hier waren zelfs schaars geklede danseressen, een dagelijkse happy hour en een danspaal midden in de kroeg. Ook hebben we Almklausi hier live zien optreden. Op internet is het laatste bericht echter dat ze voor onbepaalde tijd zijn gesloten vanwege corona (sinds 2020…).
  • Mocht dit niet helemaal je ding zijn (of hij is daadwerkelijk gesloten) kun je naar de overkant van de straat, naar Heuboda. Deze was meer favoriet bij de 50-plussers van onze groep, terwijl de 30-minners naar de Ausrutscher gingen. Ook gewoon een prima kroeg.

*bericht bewerkt door Stanro op 09 dec 2022 10:28

In Schruns is er onderaan dalafdaling leuke hut.
In Gaschurn zijn de mogelijkheden wat uitgebreider (zoals hierboven beschreven).
Andere dorpen: geen idee, maar ik denk beperkt.

Er rijdt - enfin, enkele jaren geleden toch - trouwens een gratis skibus tot laat in de avond, dus je kan vrij vlot over en weer tussen dorpen, zelfs na enkele uurtjes apres-ski.

Gaschurn lijkt me beste optie.
Nieuwe dalafdaling trouwens daar…

Best leuk gebied trouwens. Dagje Gargellen doen ook bij mooi weer!

Ken de situatie in het Montafon niet. Maar wel het verschil tussen een Vorarlberg en een Tiroler!
Indicatie: in 1918 wilden de Vorarlbergers zich bij Zwitserland aansluiten.
Wellicht hangt dit samen de relatief beperkte rol voor aprés-ski in Vorarlberg. ;-)
Zie ook het verschil tussen Lech (Vorarlberg) en St.Anton (Tirol)

Niet heel praktisch door de ligging, maar de leukste apres-ski vind je naar mijn mening bij de Brunellawirt. Vooral op rodel-avonden kan het goed los gaan. Probeer niet te hard te gaan, want er wacht je aansluitend nog een lange dalafdaling;)!

Plaats een reactie