Geen Gondel naar dal

Dit onderwerp gaat over de bestemming Warth - Schröcken

Ik zag op de pistekaart dat er geen gondel loopt vanuit het dal.
Zijn de blauwe dal afdalingen geschikt voor een beginner die niet van steile blauwe hellingen houdt?

Een gondel van waar naar waar? Als een blauwe helling al te steil bevonden wordt, zijn eerst wat lessen nemen op een oefenpiste misschien te overwegen. Vanuit Warth is dat goed mogelijk en kan je wellicht later in de week ook naar boven.

Edit: Let er overigens op dat het vanuit Schröcken lastig vertrekken is, als je dat bedoelt met ‘dal’.

Er is volgens mij alleen een ritje in de lift naar het dal bij de Jägeralpexpress, maar dit weet ik niet zeker.
Bij de Steffisalp express kun je niet komen en bij de Saloberjet is het niet toegestaan.
Zoals @Userd al zei, eerst wat lessen nemen misschien als je sommige blauwe pistes onder ‘‘steil’’ verstaat :P
De blauwe paden en pistes naar de dalstations zijn goed te doen volgens mijn moeder (die niet heel goed kan skiën)

Gang is alles

@Jesper bij de Jageralp kun je niet naar beneden met de lift.
@Hariette aan de kant van de Saloberjet heb je een hele fijne blauwe piste (nr. 4) naar het dal (parkeerplaats). Die is echt niet steil en als je die te steil vindt dan adviseer ik, zoals anderen hier, lessen.

When life gets too complicated.... SKI

@Alex Ah dan is er geen een lift die een dalafdaling toestaat

Gang is alles

Plaats een reactie