Verbinding Klösterle - Flexenbahn

Dit onderwerp gaat over de bestemming Klösterle

Ik ben last-minute nog op zoek naar een leuk appartement voor een paar dagen begin februari. Nu is in Klösterle nog wel wat te vinden, maar het is mij niet helemaal duidelijk of de skibus ook tot aan de Flexenbahn gaat.
Klopt het dat de standaard skibus (lijn 90) alleen maar tot de stoeltjeslift in Stuben gaat waarmee je eerst omhoog moet voordat je bij de Flexenbahn uit kan komen?
En hoe is het om het stuk zelf te rijden? Tot aan Stuben is volgens mij goed te doen, maar naar de Flexenbahn/Rauz zitten nogal wat haarspeldbochten.

Hi,
Lijn 90 rijdt idd niet verder dan Stuben, maar bij het treinstation van Langen am Arlberg kan je op de 91 stappen die je naar Alpe Rauz (Flexenbahn) brengt. Tenzij je echt niet van haarspelden houdt, is omhoog rijden geen probleem; kost je hooguit 10 minuten (vanaf Stuben) en er is ruim voldoende parkeergelegenheid op Alpe Rauz.

Grtz, Arjan

Bedankt voor de reactie!
Is het doorgaans goed te doen zonder sneeuwkettingen? Ik ben jaren geleden wel eens in het gebied geweest en had het idee dat ze de weg goed sneeuwvrij hielden.

Behoudens extreme omstandigheden uiteraard, wordt de weg goed schoongehouden. Bovendien is een paar jaar terug een flink gedeeltje van het traject opgeknapt en verlegd. De weg is nu in prima staat.

Wat is er mis met starten in Stuben? Prima startplek.

Plaats een reactie