De Italianen zitten al op 't strand denk ik?! Passo San Pelegrino

Dit onderwerp gaat over de bestemming Passo San Pellegrino - Falcade

Laatste keer op de piste denk ik dit seizoen. Vertrek volgende week richting Belgie voor een familie/vrienden bezoek en tegen dat ik terug ben is 't half april en is 't vet wel van de soep (of zo)!

Dus ondanks het wisseluur genoeg gemotiveerd om op tijd op te staan, uurtje in de wagen en om 7u50 stond ik op de passo. Om 8 u gingen de eerste liften open, maar mijn grootste probleem was dat ik een grote nummer 2 moest doen en de bar naast de lift was dicht tot 8u30… ai! Gelukkig mocht ik van de pisteur in hun toilet ;-)

1 parking met wel wat auto’s allemaal rare nummerplaten. Duitsland, Oostenrijk, Polen enz zijn normaal maar een Engelse, Ierse, Zweedse en Deense nummerplaat is toch iets anders. Dan kunnen de nederlanders toch niet klagen van de afstand denk ik van midden zweden is 't wel een stukje verder. Effe later werd duidelijk waarom, er was blijkbaar een ski cross competitie op de buse piste. Wel spectaculair om te zien!

Eerst maar de pistes op de passo onveilig gemaakt, en daarna overgestoken naar col Margherita. Ook een eerste… in de kabelbaan zitten met letterlijk 2 andere skieers (plek voor 90). Alle pistes een paar keer gedaan (buiten de dalafdaling naar Falcade), en ook al werden ze iets zachter tegen 11u, was het nog geweldig (vergeleken met Kitzbuhl vorig weekend). Om 12u uitgetikt met 44 km’s op de teller, en om 1u voeten onder tafel voor een pasta en daarna een stukje vlees thuis! Niet slecht! Daarmee staat de teller op 31 dagen geskied dit jaar.

Voornemens voor 't volgende = zoonlief echt in de skiclub (5j), ik een les of 6 prive en een 4 daagse workshop. Maar nu wilt vriendin lief de ski’s aan de haak en eenmaal terug uit Belgie ferata’s en wandelen om klaar te geraken voor 't klim seizoen! Zucht ;-)

PS: Misschien beter niet teveel reclame maken, anders trekken er binnenkort teveel mensen dat uurtje extra uit om hier te geraken en is 't later in 't seizoen gedaan met de stilte ;-)

Liften open om 8u en de eerste ski crossers die zich klaarmaken.

null

null

Mijn 2 reisgenoten in de kabelbaan boven op de col margherita

null

null

Alle liften alleen genomen, ik werd er wat eenzaam van!

null

Om 11u nog (zachte) corduroi

null

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 28 mrt 2023 10:30: verhuist naar juiste categorie

Ik vond San Pellegrino erg leuk toen ik in Moena zat. Lekker hoog, eigenlijk 2 gebiedjes (die ook echt verschillen) en ook lekker afwisselende pistes. Was de dalafdaling naar Falcade nog open? Voor die lange (innamorati oid) is veel te weinig sneeuw gevallen denk ik?

Mooie laatste dag zo!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Heerlijk gebiedje! Ik was hier in december en het was er vrij rustig en de pistes lagen er toen perfect bij. Wat mij betreft een aanrader.

Thank God summer is over!

Ik vond San Pellegrino erg leuk toen ik in Moena zat. Lekker hoog, eigenlijk 2 gebiedjes (die ook echt verschillen) en ook lekker afwisselende pistes. Was de dalafdaling naar Falcade nog open? Voor die lange (innamorati oid) is veel te weinig sneeuw gevallen denk ik?

Mooie laatste dag zo!

Roy83 op 26 mrt 2023 21:21

De dalafdaling naar Falcade was nog open maar heb 'm niet zelf geskied. Was er maar een paar uurtjes en dan mik ik meer op Km’s maken wat hoger. De Inamorati was niet open (heb 'm trouwens dit jaar niet open gezien, maar langs de andere kant ben dit jaar maar een dag of 5 naar San Pelegrino geweest, waar 't normaal wel wat meer is). Zowel Civetta, San Pelegrino en San Martino liggen op een 45-50 minuutjes met de auto, maar dit jaar was 't meer Civetta en de andere dolomiti gebieden.
@Lisa. Yup erg leuk gebiedje.

San Pellegrino heb ik 2 weken terug bezocht en de dalafdaling naar Falcade was open alleen vond ik dat niet zo’n succes. Hoe lager ik kwam hoe meer slush dat werd terwijl boven de omstandigheden prima waren.

Verder vond ik het echt een erg mooi gebied. Zeker het Col Margherita gedeelte was erg mooi. Zijn prachtig die uitzichten.

Plaats een reactie