Welk is leuker? Val cenis of la grand domain ?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Cenis

Alle vier de subgebieden (Lanslevillard/Les Hauts, Plan de Champs, Lanslebourg en Termignon zijn met pistes en liften aan elkaar verbonden. Termignon is alleen een niet besneeuwde tussenpiste dus je hebt kans dat je de stoeltjeslift omlaag moet doen. is gewoon ski- in en out in de stoeltjeslift. Lanslebourg is wel het meest centrale!

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Alle vier de subgebieden (Lanslevillard/Les Hauts, Plan de Champs, Lanslebourg en Termignon zijn met pistes en liften aan elkaar verbonden. Termignon is alleen een niet besneeuwde tussenpiste dus je hebt kans dat je de stoeltjeslift omlaag moet doen. is gewoon ski- in en out in de stoeltjeslift. Lanslebourg is wel het meest centrale!

LoveToSki op 20 sep 2023 20:29

Dank je
Ik heb 2 mooie locaties gevonden in les Champs.
Weet u of hier ook restaurants en barretjes zijn?
Kan je eventueel lopen naar Lanslevillard of Lanslebourg?

Ja, vanuit Les Champs kun je zowel lopend naar Lanslevillard als naar Lanslebourg. In Les Champs zelf is ook een restaurant.

Les Champs heeft een groot terras bij restaurant /bar Aux 2 Mousses. Prima tent ook om wat te eten. Beide dorpen zijn 20-30min lopen. Le Criterium is echt aanrader, ruime goed verzorgde appartementen

Ja je loopt zo beide kanten op! En rondom Les Alpages zit ook wel wat!

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Ja, vanuit Les Champs kun je zowel lopend naar Lanslevillard als naar Lanslebourg. In Les Champs zelf is ook een restaurant.

paolie op 20 sep 2023 21:42

Bedankt voor uw antwoord

Ja je loopt zo beide kanten op! En rondom Les Alpages zit ook wel wat!

LoveToSki op 20 sep 2023 23:18

Bedankt voor uw antwoord

Les Champs heeft een groot terras bij restaurant /bar Aux 2 Mousses. Prima tent ook om wat te eten. Beide dorpen zijn 20-30min lopen. Le Criterium is echt aanrader, ruime goed verzorgde appartementen

Derhansel op 20 sep 2023 23:01

Bedankt voor uw antwoord

Ja je loopt zo beide kanten op! En rondom Les Alpages zit ook wel wat!

LoveToSki op 20 sep 2023 23:18

Laatste vraag:
In Oostenrijk rijden de skibussen op en aan.
Hoe is dat hier geregeld?
Rijden ze ook savonds om eventueel naar andere dorp te gaan?

Hier ook, maar geen idee tot hoe laat, nooit gebruikt. Je loopt in 15-20 minuten naar het centrum van Lanslevillard, via een leuk pad door de sneeuw langs de pistes (het paarse stippellijntje op de pistekaart), waarbij je ook nog eens langs verschillende restaurantjes en barretjes loopt, dus echt de moeite waard om de bus te pakken is het niet

*bericht bewerkt door paolie op 21 sep 2023 14:10

Hier ook, maar geen idee tot hoe laat, nooit gebruikt. Je loopt in 15-20 minuten naar het centrum van Lanslevillard, via een leuk pad door de sneeuw langs de pistes (het paarse stippellijntje op de pistekaart), waarbij je ook nog eens langs verschillende restaurantjes en barretjes loopt, dus echt de moeite waard om de bus te pakken is het niet

paolie op 21 sep 2023 14:06

Oké, super
Klinkt gezellig
Bedankt voor de snelle reacties elke keer, top!

Iedereen bedankt voor de tips.
Val cenis geboekt 👌
Indien jullie nog leuke tips of aanrader hebben, dan hoor ik het graag😉

Zeker even bleu lac meepakken in termignon, ondanks de lange slepers daar. Ook de metz is erg fijn. Familiale is echt een bottleneck dus vaak helemaal kapotgeskiet, daarom blijf ik graag daarboven of pak ik de escargot (gewoon immer geradeaus pakken)

En genieten natuurlijk!

Iedereen bedankt voor de tips.
Val cenis geboekt 👌
Indien jullie nog leuke tips of aanrader hebben, dan hoor ik het graag😉

Eric4 op 23 sep 2023 09:05

Benieuwd welke acco het geworden is?

Aanrader is het nieuwe pisterestaurant Alpage d’Augustin.
Pistetips zijn er genoeg, maar net wat je zoekt…
Vaak eenzaam knallen is de Solert, want bovenaan de stoeltjeslift lijkt iedereen te denken dat je alleen maar rechtsaf kunt

Iedereen bedankt voor de tips.
Val cenis geboekt 👌
Indien jullie nog leuke tips of aanrader hebben, dan hoor ik het graag😉

Eric4 op 23 sep 2023 09:05

Benieuwd welke acco het geworden is?

Aanrader is het nieuwe pisterestaurant Alpage d’Augustin.
Pistetips zijn er genoeg, maar net wat je zoekt…
Vaak eenzaam knallen is de Solert, want bovenaan de stoeltjeslift lijkt iedereen te denken dat je alleen maar rechtsaf kunt

Derhansel op 23 sep 2023 10:30

Acc. Le Critérium.
Ziet er top uit en vlakbij liften en een restaurant 😉

Iedereen bedankt voor de tips.
Val cenis geboekt 👌
Indien jullie nog leuke tips of aanrader hebben, dan hoor ik het graag😉

Eric4 op 23 sep 2023 09:05

Benieuwd welke acco het geworden is?

Aanrader is het nieuwe pisterestaurant Alpage d’Augustin.
Pistetips zijn er genoeg, maar net wat je zoekt…
Vaak eenzaam knallen is de Solert, want bovenaan de stoeltjeslift lijkt iedereen te denken dat je alleen maar rechtsaf kunt

Derhansel op 23 sep 2023 10:30

Acc. Le Critérium.
Ziet er top uit en vlakbij liften en een restaurant 😉

Eric4 op 23 sep 2023 11:08

Vorig jaar gezeten, kan ik alleen maar beamen; ik denk dat er weinig acco’s in Val Cenis een betere prijs/kwaliteit hebben. Ligging is misschien wel de beste van Val Cenis, appartementen zijn veelal met alleen slapen in slaapkamers, prima bedden, en echt ruim!

Plaats een reactie