Beste / snelste route naar ValFrejus

Dit onderwerp gaat over de bestemming Valfréjus

Beste lezers wie kan mij adviseren over de beste route van Hoofddorp naar Valfrejus vertrek 31 december, mijn route planner Amigo van TomTom geeft mij verschillende opties.
Optie 1 Belgie Luxenburg en Frankrijk nadeel in Frankrijk is, dat de flitspalen niet worden weergegeven.
Optie 2 via Belgie bij Brussel recht naar beneden naar Troyes en zo naar Valfrejus
Optie 3 via Duitsland en Zwitserland hier worden wel alle flitspalen doorgegeven is iets meer (50km) kilometers ik ben al in bezit van een Vignet
Graag hoor ik jullie ervaringen en adviezen.

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 14 dec 2022 09:58

Via Luxemburg, voordeel goedkoop tanken in Luxemburg, nadeel veel tolwegen (80 euro enkele reis ong) veel kans op files rond Luxemburg en veel 80 en 100 rijden tot aan Nancy.

Via Troyes, rond de 120euro tol enkele reis, wel over het algemeen een erg rustig stuk Frankrijk waar je overal gewoon 130 mag op de peage.

Via Duitsland, langere route, geen tol ivm vignet, veel Baustellen. Kans op controles aan de Zwitserse grens, snelheidsbeperkingen in Zwitserland met zeer hoge boetes bij kleine overschrijding.

Born to Ride

TomTom geeft in Frankrijk bij mij wel de flitsers, zij het in de vorm van een zone.

Haha optie 1. Flitspalen echt een reden om die niet te nemen?
Overigens worden in Frankrijk de flitspalen gewoon met borden aangegeven. Als er een bord staat dat ze controle doen dan is er binnen een paar km een flitspaal. Na ja paal, eerder een grote doos vaak met gele accenten.
Maar ja dan moet je wel ff uit je dopjes kijken.

In Frankrijk zijn de flitspalen altijd vrij duidelijk zichtbaar vind ik dus daar zou ik mijn keuze niet op baseren eerlijk gezegd.

Naar Chamonix ben ik nu 2x via Duitsland en Zwitserland gereden maar dan ben je bij de Zwitserse Franse grens ook binnen 30 minuten op bestemming. Beide keren geluk gehad met weinig files en wegwerkzaamheden dus voorspoedig gereden.

Via Duitsland rijden is voor jou de minst logische keuze gezien het feit dat je er 40 minuten langer over doet en 50 km meer aflegt maar als je geen file etc. hebt en er door enige voorspoed ongeveer even lang over doet bespaar je in ieder geval een flinke som aan tolgelden. Zeker als je het Zwitserse vignet al in bezit hebt.

Ik vertrouw meestal op google maps en volg die dan ook.

🏂

Mag ik eens een lans breken voor betekenisvolle titels van draadjes. “Route” zegt niks. Of een topic “Ervaringen?” van even terug.

Misschien is ‘je aan de snelheid houden’ ook een optie? Mijn ervaring is dat je dan totaal geen last hebt van flitspalen.

In Frankrijk geeft Tomtom de flitspalen als zone weer. Juist in Zwitserland worden flitspalen helemaal niet weergegeven.
Overigens één keer via Duitsland/Zwitserland naar de Franse Alpen gereden en dat beviel mij persoonlijk maar matig. Voor mijn gevoel was ik een stuk langer onderweg en was het verkeer aanzienlijk drukker dan op de routes via België en Frankrijk.
Tolkosten enkele reis zijn overigens een stuk lager dan hierboven vermeld: via Troyes ongeveer 55 euro, via Toul ongeveer 45 euro. Rij je via Zwitserland, dan betaal je voor het stukje door Frankrijk alsnog ongeveer 20 euro.

*bericht bewerkt door paolie op 13 dec 2022 23:08

Beste lezers wie kan mij adviseren over de beste route van Hoofddorp naar Valfrejus vertrek 31 december, mijn route planner Amigo van TomTom geeft mij verschillende opties.
Optie 1 Belgie Luxenburg en Frankrijk nadeel in Frankrijk is, dat de flitspalen niet worden weergegeven.
Optie 2 via Belgie bij Brussel recht naar beneden naar Troyes en zo naar Valfrejus
Optie 3 via Duitsland en Zwitserland hier worden wel alle flitspalen doorgegeven is iets meer (50km) kilometers ik ben al in bezit van een Vignet
Graag hoor ik jullie ervaringen en adviezen.

MarcelZedel op 13 dec 2022 18:11

Met voorsprong optie 1. Is met tol niet de goedkoopste maar rijdt het aller-snelste. Ook als je je netjes aan de regels en maximumsnelheid houdt. Op de Franse tolwegen kun je met goed weer gewoon prima continu 130 rijden en dat red je in Duitsland zelden. En het allermooiste? Je hoeft dan niet op flitspalen te letten want je houdt gewoon aan de max snelheid… ;-)

Click. Click. Peace

Mag ik eens een lans breken voor betekenisvolle titels van draadjes. “Route” zegt niks. Of een topic “Ervaringen?” van even terug.

Videast op 13 dec 2022 19:22

mee eens, staat ook in de forumregels. Deze is aangepast.

Click. Click. Peace

En als het kan erg vroeg vertrekken, dan heb je Luxemburg alsvast gehad. Wij rijden richting Frankrijk meestal rond half 5 weg.

Beste lezers wie kan mij adviseren over de beste route van Hoofddorp naar Valfrejus vertrek 31 december, mijn route planner Amigo van TomTom geeft mij verschillende opties.
Optie 1 Belgie Luxenburg en Frankrijk nadeel in Frankrijk is, dat de flitspalen niet worden weergegeven.
Optie 2 via Belgie bij Brussel recht naar beneden naar Troyes en zo naar Valfrejus
Optie 3 via Duitsland en Zwitserland hier worden wel alle flitspalen doorgegeven is iets meer (50km) kilometers ik ben al in bezit van een Vignet
Graag hoor ik jullie ervaringen en adviezen.

MarcelZedel op 13 dec 2022 18:11

Met voorsprong optie 1. Is met tol niet de goedkoopste maar rijdt het aller-snelste. Ook als je je netjes aan de regels en maximumsnelheid houdt. Op de Franse tolwegen kun je met goed weer gewoon prima continu 130 rijden en dat red je in Duitsland zelden. En het allermooiste? Je hoeft dan niet op flitspalen te letten want je houdt gewoon aan de max snelheid… ;-)

Rogier op 14 dec 2022 09:53
  • Optie 1 via Charleroi, de E420 ofwel N5, ook vrijwel geheel 4-baans gescheiden rijbanen heeft geen 120€ maar, 72€ tol, tot Reims is het tolvrij.
  • Optie 2 via Luxemburg , is 10km langer, en met 60,90€ tol iets goedkoper.
    Vanuit Hoofddorp kun je er bij Brussel dus voor kiezen, om 1 van de 2 te kiezen, afhankelijk van drukte en weer.
  • Optie 3 vind ik voor Valfréjus niet echt een optie, gaat je gewoon veel meer tijd kosten.

Troyes vs Luxemburg is om het even wat betreft duur, maar via Troyes verlies je de optie om goedkoop te tanken in Luxemburg. Het stuk langzamer rijden is ook alleen tussen Luxemburg - Thionville - Metz. Daarna rijdt het prima door.

Bij Metz zit er trouwens een Ikea naast de snelweg. Als je rond een uur of 6 vertrekt, kan je Zweedse gehaktballetjes lunchen. Just saying.

*bericht bewerkt door Bierdopje op 14 dec 2022 10:35

Flitsmeister geeft tegenwoordig ook in Frankrijk de exacte locatie van flistpalen aan ipv een zone. Werkte paar weken geleden prima in Fr

Tolkosten enkele reis zijn overigens een stuk lager dan hierboven vermeld: via Troyes ongeveer 55 euro, via Toul ongeveer 45 euro. Rij je via Zwitserland, dan betaal je voor het stukje door Frankrijk alsnog ongeveer 20 euro.

paolie op 13 dec 2022 22:55

Check (iets duurder dan ik aanvankelijk dacht): via Troyes 72 euro, via Toul 61 euro, via Zwitserland 26 euro (plus vignet).

*bericht bewerkt door paolie op 14 dec 2022 10:53

3 jaar geleden vanuit Val Frejus via Annecy en Genève door Zwitserland en Duitsland terug gereden richting Noord Nederland, ook omdat ik nog een vignet had. Prima route, alleen veel files in Zwitserland en geflitst bij de grensovergang bij Genève.
Uit ervaring weet ik dat in Luxemburg richting Thionville (bijna) altijd file staat en zo langzamerhand deze weg wel kan dromen, dus voor de variatie de optie via Duitsland heb gekozen.
Overigens werkt flitsmeister ook in Frankrijk.

3 jaar geleden vanuit Val Frejus via Annecy en Genève door Zwitserland en Duitsland terug gereden richting Noord Nederland, ook omdat ik nog een vignet had. Prima route, alleen veel files in Zwitserland en geflitst bij de grensovergang bij Genève.
Uit ervaring weet ik dat in Luxemburg richting Thionville (bijna) altijd file staat en zo langzamerhand deze weg wel kan dromen, dus voor de variatie de optie via Duitsland heb gekozen.
Overigens werkt flitsmeister ook in Frankrijk.

Alex82 op 14 dec 2022 12:18

Uit ervaring weet ik dat er 's nachts (vr op za) én buiten de schoolvakanties om geen files staan in Luxemburg.
Er is geen fijnere weg om naar de Franse Alpen te rijden dan over de Franse tolwegen. Vooral 's nachts.
Toch altijd meer baustellen en drukte Duitsland vind ik.

Ah heb een klein foutje gemaakt voor de route via Troyes, wij pakken dan de westerscheldetunnel en komen vanaf Lille al op de tolweg dan heb je tot Reims al een heel stuk tolweg te pakken waardoor het een stuk duurder uitvalt.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 14 dec 2022 13:09

Born to Ride

Het stuk Luxemburg - Thionville kun je prima vermijden door bij Arlon > Longwy > A30 te pakken, vrijwel geheel 4-baans, ok paar rotondes en de viaduct/tunnel bij Longwy paar km 2-baans

Beste lezers wie kan mij adviseren over de beste route van Hoofddorp naar Valfrejus vertrek 31 december, mijn route planner Amigo van TomTom geeft mij verschillende opties.
Optie 1 Belgie Luxenburg en Frankrijk nadeel in Frankrijk is, dat de flitspalen niet worden weergegeven.
Optie 2 via Belgie bij Brussel recht naar beneden naar Troyes en zo naar Valfrejus
Optie 3 via Duitsland en Zwitserland hier worden wel alle flitspalen doorgegeven is iets meer (50km) kilometers ik ben al in bezit van een Vignet
Graag hoor ik jullie ervaringen en adviezen.

MarcelZedel op 13 dec 2022 18:11

Met voorsprong optie 1. Is met tol niet de goedkoopste maar rijdt het aller-snelste. Ook als je je netjes aan de regels en maximumsnelheid houdt. Op de Franse tolwegen kun je met goed weer gewoon prima continu 130 rijden en dat red je in Duitsland zelden. En het allermooiste? Je hoeft dan niet op flitspalen te letten want je houdt gewoon aan de max snelheid… ;-)

Rogier op 14 dec 2022 09:53
  • Optie 1 via Charleroi, de E420 ofwel N5, ook vrijwel geheel 4-baans gescheiden rijbanen heeft geen 120€ maar, 72€ tol, tot Reims is het tolvrij.
  • Optie 2 via Luxemburg , is 10km langer, en met 60,90€ tol iets goedkoper.
    Vanuit Hoofddorp kun je er bij Brussel dus voor kiezen, om 1 van de 2 te kiezen, afhankelijk van drukte en weer.
  • Optie 3 vind ik voor Valfréjus niet echt een optie, gaat je gewoon veel meer tijd kosten.
Derhansel op 14 dec 2022 10:13

Optie 1 en 2 had ik omgedraaid…

Dus

  • Optie 1 via Luxemburg heeft € 60.90 tol kosten en is 10km meer dan;
  • Optie 2 mits via Charleroi N5 (E420) > A304 en A34 naar Reims, vanaf daar 72€ tol tot Modane.

Optie 1 heeft dus nog een variant via Longwy en A30 om Luxemburg stad en Thionville links te laten liggen

Beste lezers wie kan mij adviseren over de beste route van Hoofddorp naar Valfrejus vertrek 31 december, mijn route planner Amigo van TomTom geeft mij verschillende opties.
Optie 1 Belgie Luxenburg en Frankrijk nadeel in Frankrijk is, dat de flitspalen niet worden weergegeven.
Optie 2 via Belgie bij Brussel recht naar beneden naar Troyes en zo naar Valfrejus
Optie 3 via Duitsland en Zwitserland hier worden wel alle flitspalen doorgegeven is iets meer (50km) kilometers ik ben al in bezit van een Vignet
Graag hoor ik jullie ervaringen en adviezen.

MarcelZedel op 13 dec 2022 18:11

Met voorsprong optie 1. Is met tol niet de goedkoopste maar rijdt het aller-snelste. Ook als je je netjes aan de regels en maximumsnelheid houdt. Op de Franse tolwegen kun je met goed weer gewoon prima continu 130 rijden en dat red je in Duitsland zelden. En het allermooiste? Je hoeft dan niet op flitspalen te letten want je houdt gewoon aan de max snelheid… ;-)

Rogier op 14 dec 2022 09:53
  • Optie 1 via Charleroi, de E420 ofwel N5, ook vrijwel geheel 4-baans gescheiden rijbanen heeft geen 120€ maar, 72€ tol, tot Reims is het tolvrij.
  • Optie 2 via Luxemburg , is 10km langer, en met 60,90€ tol iets goedkoper.
    Vanuit Hoofddorp kun je er bij Brussel dus voor kiezen, om 1 van de 2 te kiezen, afhankelijk van drukte en weer.
  • Optie 3 vind ik voor Valfréjus niet echt een optie, gaat je gewoon veel meer tijd kosten.
Derhansel op 14 dec 2022 10:13

Optie 1 en 2 had ik omgedraaid…

Dus

  • Optie 1 via Luxemburg heeft € 60.90 tol kosten en is 10km meer dan;
  • Optie 2 mits via Charleroi N5 (E420) > A304 en A34 naar Reims, vanaf daar 72€ tol tot Modane.

Optie 1 heeft dus nog een variant via Longwy en A30 om Luxemburg stad en Thionville links te laten liggen

Derhansel op 14 dec 2022 15:09

Dat stuk via Charleroi rijdt wel echt waardeloos, de snelweg stopt daar ineens en je moet door de stad heen. Met slecht weer/donker niet de beste optie gezien de deplorabele staat van het wegdek. Maar als er op de andere route file staat, natuurlijk een mooie escape.

Inderdaad, via Charleroi vind ik een ramp. Eens maar nooit meer.

Plaats een reactie