Skipasprijzen op wintersport.be/nl niet up to date: case report Via Lattea

Dit onderwerp gaat over de bestemming Via Lattea

Ben eens aan een aantal scenario’s voor deze winter aan het werken en ik merk dat de prijzen die voor een skipas geafficheerd zijn niet helemaal accuraat zijn.

Zo merk ik voor Via Lattea op dat een 6d skipas voor het hele gebied je in werkelijkheid 277€ betaalt, terwijl op de website hier 223€ staat.

null

De kinderprijs is wel correct.

Ik wil niet neuten maar voor mijn gezin komt dit neer op een meerprijs van €270, toch wel iets dat in het budget voelbaar is… Het viel me al op dat Via Lattea een uitbijter was qua prijs, €277 is weliswaar nog altijd aan de lagere kant voor zo’n gebied, maar ik zou het geen koopje meer durven noemen.

Dat is daar sowieso al een dingetje met al die verschillende skipassen. Via Lattea, Montiluna, Montgenèvre, … . Zal daar wel mee te maken hebben.

Kan. Ze hebben het behoorlijk ingewikkeld gemaakt: Via Lattea bestaat uit Monti della Luna én… Via Lattea, waarbij dat laatste alles behalve Montgenèvre en Claviere is. Ze hebben dan ook nog eens skipas voor Montiluna, wat dus Monti della Luna is zonder Montgenèvre. Dan is de skipas Via Lattea ook nog eens geldig in alle dorpen, ook Claviere, zonder Montgenèvre. Het hele totaalgebied is dan weer Via Lattea Internazionale en die kost dus €277.

De Italiaanse skipas is dan weer behoorlijk goedkoop: €217, blijkbaar is die Franse grens oversteken een dure grens. Zeker als je vergelijkt met de skipas Montiluna (dus feitelijk Claviere): €156, Claviere plus Montgenèvre is dan weer maar liefst €234, €78 verschil.

Plaats een reactie