harakiri

Dit onderwerp gaat over de bestemming Mayrhofen

ook goed te doen voor ervaren snowboarders ?

oh nu ik het begrip 78% omgerekend heb naar graden moet deze piste wel goed te doen zijn :)
(38° ongeveer )

@ Japser ook voor snowboarders is het te doen hoor zeker als je ervaren bent…(voor zover nederlanders ervaren kunnen zijn)

Gio : ben belg en heb mijn initiator diploma als dat zo een beetje indicatie is :)

@Japser… Dan neem ik aan dat je er vast en zeker wel af gaat komen, een vriend van mij ging er af met zijn snowboard na 3 lessen gehad te hebben (waanzin ik weet het maar toch is het hem gelukt)… welliswaar moest de rest van de groep zeker 15 minuten op het wachten beneden maar hij deed het toch maar!

Ik kom al jaren in het zillertal3000. Ik vind het echt een geweldig gebied met vele pistes. Ik heb de Harakiri een aantal keer gedaan maar er zijn zoveel leukere pistes dan de Harakiri maar je moet em een keer gedaan hebben!

Hier is meer informatie over zillertal 3000 en ook de harakiri

http://sz3000.robinkfotografie.nl/harakiri.php

Ik kom al jaren in het zillertal3000. Ik vind het echt een geweldig gebied met vele pistes. Ik heb de Harakiri een aantal keer gedaan maar er zijn zoveel leukere pistes dan de Harakiri maar je moet em een keer gedaan hebben!

Hier is meer informatie over zillertal 3000 en ook de harakiri

http://sz3000.robinkfotografie.nl/harakiri.php

staat wel een dikke fout op je site bobby :)
ik zou die procenten en graden nog is herrekenen!

just want als ge weet dat 100% = 45° dan is 78% amper 35.1°
en als de piste gesloten is gaat ge toch gewoon links van de pist naar beneden
@ad: daar zal uw fantasie wel effe op hol geslagen zijn zeker. Telkens ik de harakiri afski zie ik ALTIJD wel iemand naar onder schuiven; ook ervaren skiërs

@jasper. Dit is niet mijn site. Ik heb deze site een keer gevonden en vond het wel intressant om het met jullie te delen :)

Het blijft een pittig ding die Harakiri

Ben 3 jaar achtereenvolgens naar Mayrhofen geweest, veel mensen zien vallen die dachten ‘ach dat doe ik wel ff’. Je moet wel degelijk goed kunnen skiën of snowboarden wil je fatsoenlijk en niet alleen roetsjend naar beneden gaan. Overigens wel gaaf om te doen en te zien, vooral vanuit de lift is het een prima uitzicht!

wij hebben besloten om er wat spanning in te leggen en hem te doen in fakie :D

Persoonlijk vond ik de harakiri tegenvallen. Hij is wel zeer stijl, maar dat is maar een zeer kort stuk. Ik vond de devilsrun een leukere piste.

@Erik, heb hem toen ik in Mayrhofen was aantal jaar terug laten schieten was een beetje ijzig, en vond me zelf op dat moment niet geoefend genoeg. Twee van mijn ski maatjes (wel geoefende skiërs) zijn er toen wel af geweest. Ik heb me toen prima vermaakt op de 17 Devilsrun. De Devilsruns is niet extreem paar steile stukjes met een vlak plateau daarachter waar je lekker kan door racen….

ik heb 'm afgelopen jaar een stuk of 5 keer gedaan: vanaf de lift ernaartoe is een heerlijk stukje piste.
Dan gaat het 200 meter stijl naar beneden, en daarna kun je weer vaart gaan maken om richting lift te gaan. Die 200 meter is voor mij ff slikken, vooral de 1e keer, maar als je 'm in een middagje 4 of 5 keer doet, dan is de 5e keer een peuleschil.
in het stukkie na die 200 meter stijl omlaag zit een sneeuwkanon. Die kan voor sneeuwhopen zorgen…
oh ja, in hetzelfde stukje zit soms ook een fotograaf. ff lache naar de camera dus :)

fijne site hè, dat wintersport.nl?

@Ferdinand, probeer niet te veel naar de camera te kijken want de meeste gaan dan op hun plaat hahaha

Ben zelf een keer of 5 van de Harakiri geweest en telkens wel weer iemand op de been geholpen. Wat ik dus echt niet aan kan zien is dat er ouders met kinderen af gaan en waarbij de ouders voorop gaan. Als dan het kind niet meer durft sta je daar als ouder zijnde!!! Maar voor de rest niet echt een moeilijke piste. Ijzig is alleen een heel klein stuk, vertrouw op je kanten (mits deze uiteraard goed gesplepen zijn)!!!

zie dat je materiaal inorde is. Met goed geslepen skies en wat gezond verstand en vertrouwen, ga je overal af. Zeker niet panikeren!

Harakiri is zeker te doen als je een ervaren skier bent, zorg er alleen wel dat je niet onderuit gaat omdat je dan zo rechtstreeks naar beneden kunt glijden. Mij gelukkig niet gebeurd maar andere mensen die op hetzelfde moment gingen hadden minder geluk

De kunst is om je hoofd leeg te maken/houden en te vertrouwen op je techniek. Dus vooral niet in paniek schieten, want dan wordt elke moeilijkere piste een hel.

Ik ga nu even iets anders leeg maken!

Zennnnnnnnnnnnnnnnnn

Haha, het had niks met zen te maken hoor!

Mannen as ge daar zo een schrik op hebt blijf er dan af. Als ge klapt dat ge ervaren bent kan da toch geen enkel probleem zijn , dan is het just plezant. In Ischgl hebt ge den 14a en die is 73° ofzo, maar wel 500m lang.

ge? klapt? just plezant?

ge = je
klapt = praat
just plezant = juist leuk :)

Ronny het is bij de meeste denk ik ni echt schrik hoor probleem is da ge altijd kunt vallen zelf hoe ervaren ge ook zijt en dan is de fun er ook af tot ge beneden zijt :D

Het is alleen de naam, makkelijk te doen als je net als bij een andere afdaling weet wat je doet.

Belgisch dialect. Apropos de nr 17 aan den andere kant is veul plezanter zeker ast tjust gesneet heit

Wij zijn er in 2005 geweest als beginnende snowboarder. De harakiri hebben we lekker overgeslagen is gek zat dachten wij zo, maar hebben wel een hoop mensen naar beneden zien glijden omdat het niet ging. Dit kan je heel goed zien vanuit de lift die langs de piste omhoog gaat ( beetje ramptoerisme dus). veel succes

Plaats een reactie