aansluiting skigebied

Dit onderwerp gaat over de bestemming Berwang

Is er vanuit Berwang en verbinding met het skigebied van Lermoos (skiend)?

nee renee dan moet je met de bus of auto naar biberwier en dan heb je een groot skigebied met oa ehrwald

De gratis skibus wel te verstaan. Ook de trein is tussen deze plaatsen gratis op vertoon van je gastekaart. Ehrwald, Lermoos, Bibberwier behoren tot het Zugspitzgebied.

null

Wij deden dat wel altijd skieend. Vanaf de mulderlift rechtsaf en dan kwam je in dat gebeid volgens mij…

Nee, dat kan echt niet. Van Berwang kun je niet skiënd naar Lermoos.

De gebieden zijn niet te bereiken via skies. Mulderlift rechtsaf, dan kwam je in Rinnen. Mulderlift bestaat niet meer. Vanuit Berwang kom je wel in Bichelbach. Lermoos is een skigebied zonder aansluitingen. Evenals Ehrwald, dit zijn ook 2 verschillende namelijk Zugzpitze en Ehrwalder alm. Beide appart van elkaar en je kan niet skiend naar deze gebeiden toe.

@ Leon:
Ehrwald heeft zelfs 3 losse gebieden: Ehrwalder Alm, Zugspitze en Wettersteinbahnen

misschien wel langlaufend ?

Bij het stukje v/d Zugspitz Arena staat dat je van de Zugspitze naar de Ehrwalder Alm kan skiën.

‘Via een spectaculaire offpiste route is het mogelijk af te dalen naar de Ehrwalder Alm.’

Weet iemand hier iets meer van?
Mij persoonlijk lijkt het nl. niet mogelijk, maar als het wél kan moet het een mooie afdaling zijn…

@ messiah: wij gaan in maart, als je dan al terug bent en het ontdekt hebt: let us know!!! het zou wel ‘cool’ zijn als er een fatsoenlijke manier is om skiend er te komen…

De verbinding tussen Zugspitz gletscherplateau en de Ehrwalder alm is nu alleen begaanbaar voor zeer ervaren skiërs en dan vaak nog met een gids. Er zijn echter plannen… zie de link:
http://www.merkur-online.de/lokales/landkreis-garmisch-parte…

wij gaan 19 maart naar berwang. met vrij-uit.vliegen naar innsbruck. waarom ik weer vrij-uit heb gekozen, snap ik zelf niet omdat ik al 2 x eerder m’n kop heb gestoten bij die gasten.ezel! Hoe hoog kun je komen in berwang? in de gids staat 2800m en dat is dan ook geen probleem. ik boek altijd op hoogte in maart. en dan nog de transfer vanaf het vliegveld. kun je normaal voor n prikkie boeken bij de reisorganisatie. nou…mooi niet dus! wie weet hoe dat het gemakkelijkst kan voor niet teveel centen?

Vanaf Innsbruck met de trein verder naar Bichlbach, daar een taxi naar Berwang nemen.
En volgend jaar via een andere touroperator boeken, bijvoorbeeld Oad heeft wel de mogelijkheid om een transfer Innsbruck-Berwang vv te boeken.

Dank je wel Hans! Het dooit daar as n tierelier dus we moete denk ik uitwijke. Het is niet ondenkbeeldig dat ik een autootje huur op Innsbruck. Kun je iig gaan en staan, waar en wanneer je wil. Dit is mij nog nooit overkomen…Sölden,Obergurgl,Kaprun…Dolomieten…allemaal meer as hoog genoeg! En nu…maar afwachte! groetjes ab

Plaats een reactie