Skilessen Meribel Les 3 Vallées

Dit onderwerp gaat over de bestemming Méribel

dag iedereen
Ik ben op zoek naar skilessen (groep) voor mijn vrouw in Meribel. Zij is een beginner, met eerste ervaring.
Hebben jullie ervaringen met de verschillende skischolen? Ik vind onder andere “Oxygene” bv, een britse school.
Lessen zouden wel in Engels moeten zijn (Of NL)
ESF lees ik veel klachten, dus lijkt me best te vermijden.
Dank!

Best eens navragen aan @skifan of @robertski

Ik heb geen ervaring met skilessen in Meribel dus daar kan ik je niet veel verder mee helpen.
Wel weet ik dat - onder andere - Martin Hemsley (www.mh2ski.co.uk) daar actief is. Dat is een Engelse privé leraar, dus wellicht niet wat je zoekt maar misschien kan hij je verder helpen.

Ik heb geen slechte ervaringen met de ESF. Jaren geleden zijn onze kinderen daar prima opgevangen. In het algemeen denk ik dat je qua vaardigheden de beste leraren bij de ESF of als privé leraar vindt. Van meerdere NL-ers hoor ik dat ze tevreden zijn over Prosneige. Deze organisatie zit ook in Meribel: https://fr.prosneige.fr/info-ecole-de-ski-meribel/

bon ski

Jaren geleden in Les Menuires ook nog gelest bij Prosneige in Les Menuires. Ze hadden toen ook Nederlandstalige leraren. Ook waren de groepen veel kleiner. Ook in Val Thorens trof ik vrij recent in de skilift nog een Nederlandse skileraar van die organisatie. Ook met ESF had ik toen overigens goede ervaringen. Ik denk dat de taal minder belangrijk is, maar wellicht is navraag bij Prosneige een optie.

Hen48

De ESF stel hele hoge eisen aan de opleiding van de skileraren, meestal veel hoger dan de buitenlandse skischolen. Je moet een meerjarige opleiding hebben, wil je je zelf skileraar bij de ESF kunnen noemen. De meeste hebben een wedstrijdverleden. Je zal dus nooit een ESF leraar tegenkomen die niet goed kan skien. Natuurlijk zullen er leraren zijn die het minder goed over kunnen brengen maar ons hele gezin heeft leren skien bij de ESF. Geen enkele keer slechte ervaringen. Tegenwoordig spreken de meeste ook voldoende of goed engels. Ook toen de kinderen jong waren was de taal nooit een probleem. De voorkeurstaal kan je ook aangeven bij het reserveren.
Verwacht geen wonder. Je begint met de basis vaardigheden (chasse-neige, houding, etc) en bouwt dit langzaam op (1e ster, 2e ster, etc). Verwacht niet dat je na 1 week paralel skiend een zwarte piste af kan.
Met prive lessen kan het wat harder gaan (maar veel duurder dan groepslessen), maar dat hangt natuurlijk ook af van je talent en of je bijv. een sportieve achtergrond hebt.

Mijn vrouw en ik hebben de afgelopen jaren veel les genomen bij het ESF.

Uitstekende lessen en ze spreken allemaal Engels. Wij gaan altijd buiten de drukke periodes, dan zijn de lessen niet supervol en in de middag les hebben we vaak privé les gehad omdat we maar met z’n tweeën waren.

Wij zitten altijd in Les Menuires.

To ski or not to ski, that 's not a question

Sowieso goede ervaringen met de ESF in het algemeen, niet specifiek Meribel. Ik zou die reviews met een dikke korrel zout nemen.
Het viel me eerder al eens op dat de reviews van ESF (of andere reviews) in de noordelijke alpen een stuk minder zijn vergeleken met die in het zuiden. Daar zit volgens mij de stressy mentaliteit van de Parisiens voor iets tussen en hun “instant service” cultuur. Daarom is het in de Alpes du Sud ook zo veel gezelliger ;-)
Het gaat vaak over de kinderen die niet in het juiste klasje zitten, niet genoeg aandacht krijgen volgens de mama, het klasje kwijt raakten … dat ligt sowieso al gevoelig. En Fransen kunnen al eens heel heftig uit de hoek komen als het hen niet bevalt.

*bericht bewerkt door Hupla op 09 okt 2021 11:58

En Fransen kunnen al eens heel heftig uit de hoek komen als het hen niet bevalt.

Hupla op 09 okt 2021 11:52

haha, nogal ;-)

Verder zijn alle lesaanbieders in Frankrijk goed geschoold. Anders mag je geen les aangeven. Maar ESF is gewoon een prima school. Ik zou me daar geen zorgen over maken.

Click. Click. Peace

Plaats een reactie