Condities begin april

Dit onderwerp gaat over de bestemming Schüttdorf

Hi,
Na mijn vakantie in januari had ik graag nog een short trip gemaakt begin april.
Het was eerst al moeilijk te vinden of het gebied dan nog open was maar ik denk aan de hand van skipas prijzen (info zegt tot 12/4/2015) dat dit wel zo is. Maar zijn alle liften dan nog geopend en wat is dan de toestand van de piste of moet je al uitwijken richting de gletsjer?
Bedankt

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

In het dal zal dan zeker geen sneeuw meer liggen.
Er zijn (veel) betere bestemmingen denkbaar begin april!

Afgelopen jaar begin april in PDS geweest dat toch niet heel erg hoog ligt. Condities waren voor die tijd prima, maar met lagere gebieden weet je het nooit zeker.

Mocht je de mogelijkheid hebben zou ik de condities op het laatste moment afwachten en dan keuze voor een gebied maken, zodat je niet van de gletsjer afhankelijk bent.

Ja ik zullen inderdaad betere bestemmingen zijn, maar het budget speelt ook kleine rol :)
Afwachten is inderdaad de beste optie, de jaar geleden begin april nog op 2 dagen voor vertrek iets geboekt in lermoos, Maarja het was dan ook een topjaar.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

hallo @Arno11

als je dan eens kijkt in een dorpje in de buurt van een groot hoog skigebied met gletsjers dan heb je wel zekerheid. wij zijn aantal keren in langenfeld geweest dat is 10 minuten rijden van solden en je zit er behoorlijk goedkoop. wij gingen meestal in januari en betaalden voor een week halfpension in een eenvoudig pension ca 200 euro. en in solden beschik je over 2 gletsjers. ook hintertux is een hele goed optie. daar kan je zelf in de zomer skien dus als je zekerheid wilt… dan zijn dit 2 leuke opties. mocht je meer willen weten dan hoor ik het wel

groetjes en succes maurice

Anders zijn er in Frankrijk genoeg hooggelegen gebieden (al dan niet met gletsjer) waar je rond die tijd doorgaans nog bijna in het hele gebied kan skiën, tenzij het een echt rampjaar is qua sneeuw. In bijvoorbeeld Espace Killy, La Plagne, Val Thorens is best wat betaalbaars te vinden. En aan sneeuwzekerheid geen gebrek. Denk er wel aan dat de week van 4-11 april paasvakantie is in veel landen, en dus prijzen en drukte toenemen.

@maurice4 : bedankt voor de goede tips, solden is inderdaad wel zekerheid. maar Ik zag juist dat de periode dat ik wil gaan (2-04/5-04) er in Duitsland en Oostenrijk dan voorjaarsvakantie is, de Belgen en Nederlanders niet, dus ik denk wel dat er een grote drukte zo zijn.
@GiGi : ja Frankrijk is er nog veel keuze. La plagne wordt onze bestemming al in januari. Tevens wou ik de verplaatsingskosten lager houden (Frankrijk is verder en peage). Val tho staat eigenlijk bovenaan mijn lijstje waar ik zeker is heen wil, maar steeds kijk ik naar die prijzen en ze vallen altijd veel te duur uit…

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Ik rij altijd via Duitsland-Zwitserland (ondanks het vignet nog steeds goedkoper dan over de peage). En in Val Tho is best goedkoop een appartementje te krijgen als je de pakketreizen vergeet. Via sites als homeaway.nl, mediavakanties.com etc. Kijk maar eens in het overzichtje dat ik hier ooit heb gepost: https://www.wintersport.nl/forum/topic/159650 (pagina 2, laatste post).

Ja ik ga nu ook het 2de jaar via Zwitserland rijden. Ik zoek een vignet steeds naar vignet rond deze periode op 2de hands websites, nu gaan ze weg voor 10 a 15 EUR, aangezien ik dan in januari ga kan ik het steeds gebruiken van het voorgaande jaar. Enkel rijdt ik via Luxemburg (ik kom van regio Brussel) en zo via metz met klein stukje peage. Die iets goedkopere tankbeurt valt dan weer in een licht voordeel.
Maar nu waren we aan het zien om eventueel een week vroeger te gaan en dan in kirchberg hebben we iets aan mooie prijs gevonden, normaal eind maart zo nergens problemen mogen geven ivm condities.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Plaats een reactie