gebruik van sneeuwkanonnen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Wanneer betalende klanten hun ongenoegen laten weten dat ze niet kunnen skien omdat de sneeuwkanonnen de hele dag aan staan en het zicht dus beperken tot het minimum en onbewerkte plekken sneeuw maken wordt hier op gereageerd met "u kan steeds nog eens later komen".
De website van deze firma laat niet toe om hen te contacteren en op FB doen ze ook alsof hun neus bloedt.
Wij hopen voor u dat u dit niet meemaakt, maar u weze gewaarschuwd voor deze ongelooflijke arrogantei.

winterberg?

winterberg?

skilieber op 29 jan. 2014 21:35

Ja, zie de ondertitel.

Voor de rest begrijp ik je frustraties, toch lijkt het voor Winterberg nu eenmaal de beste keuze om zoveel mogelijk kunstsneeuw te produceren nu het kan, dus ook overdag. Dat staat echter los van de klantvriendelijkheid en daarom jammer dat je het gevoel hebt afgescheept te worden.

Beetje rare post, naamloos reageren, niet zeggen waar, wanneer dit is gebeurd. Hier kan toch niemand iets mee.

Heeft meerdere kanten.

Was sowieso slecht zicht door mist, Kahler asten had vaak minder dan 100 meter zicht dus zicht was sowieso slecht geweest. Waaide hard bij - 4 C. Gevoelstemperatuur onder de -10 C.
En dan kunstsneeuwval erbij, snap dat dat irritant is.

Volgens mij waren er wel pistes zonder besneeuwing: Herloh en astenstrasse hebben geloof ik geen besneeuwing.

Daarnaast staat er natuurlijk heel veel (geld en vast ook wel banen) op het spel voor Winterberg. Tot nu toe miljoenenverlies en Februari moet dus wel goed worden. en met huidige weerkaarten zou het best weer warmer kunnen worden (a la December zeg maar), dus ik begrijp dat ze nu alles op alles zetten om nu het nog kan zo veel mogelijk sneeuw te maken.

Op facebook barst de discussie lekker los! Zeur niet zo man, die mensen hebben een dramatisch seizoen, en deze 3 dagen kunnen dat seizoen enigzinds goed maken. Ga eens naar de alpen met -15 en windkracht 5 sneeuwstorm, weet je pas wat koud is :) en idd, t was pot mistig vandaag. dat lag echt niet alleen aan de kanonnen

En als er geen sneeuwkanonnen waren kon je misschien nu niet skiën…

Go with the snow!

Als je daar over zeurt snap je er echt helemaal niks van

wat een kansloos gezeur. Typisch nederlands ook weer, tis ook nooit goed. Je hebt er iig bal van begrepen en als je een beetje rond gelezen had wist je dat gisteren en de kanonnen aan zouden blijven. Wat hier ook al gezegd is, ga eens in de alpen staan met sneeuw, wind en -15, is wel heel wat kouder en vervelender dan een paar kanonnen…ik heb nog nooit last gehad van sneeuw kanonnen iig

Niet te doen, typisch aan vele tegenwoordig dat geklaag!
Ik stel voor dat je op een indoorbaan gaat skiën en ons hier met rust laat met je anoniem gezeik!

@Bruno Opletten he! Indoor kunnen de kanonnen ook aanstaan! ;)
Winterberg doet het gewoon om hun seizoen toch nog wat te redden waar mogelijk dus…

Go with the snow!

Ga eens naar de alpen met -15 en windkracht 5 sneeuwstorm, weet je pas wat koud is

Atomic- op 29 jan. 2014 22:27

Precies zo ist het! ;) Het probleem is dat in Winterberg veel beginners en gevorderde beginners kent die barre weersomstandigheden niet gewend zijn. In de Alpen klaagt niemand bij dergelijke omstandigheden bij het skigebied of men gaat überhaupt niet eens de berg op. Wanneer iemand wel wat uit de Alpen gewend is, zal niet direct over draaiende sneeuwinstallaties klagen.

Wat betreft geld terug krijgen: Dat kan alleen bij meerdaagse skipassen na een skiongeval. Voor alle andere zaken dus niet. Slechte weersomstandigheden (zoals dichte mist) is overmacht en voor draaiende sneeuwinstallaties werd op de website en op facebook al gewaarschuwd.

Op zich reageert Winterberg er wel correct op qua conversation management vind ik. Ze beantwoorden een deel van de vragen eerlijk en vrij op een klantvriendelijke manier. Zageventen heb je altijd, maar je moet ze ook de positieve kanten van het feit dat ze nu kunnen skien aantonen. Vooral deze zin is gewoon 200% correct:

Het is voorstelbaar dat u denkt te moeten lijden, zodat anderen na u wel lekker kunnen skiën. Maar ook voor uw komst hebben mensen bij draaiende sneeuwmachines geskied, opdat u nu kon skiën. Wij hopen wat dat betreft op ieders solidariteit en begrip.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

idd zonder sneeuw geen wintersport dus niet klagen graag. Daarnaast is dit heel gebruikelijk zelfs in de alpenlanden of is de topicstarter daar nooit geweest?

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

R. Kosters

Ik ben gisteren ook in Winterberg geweest en jullie reageren hierop dat het
in de Alpen vaak pas echt koud is, dit heeft hier volgens mij niets mee van doen.
In de alpen gebruiken ze meestal geen sneeuwkanonnen, ik ben zelf diverse keren in de alpen geweest,
Ik vraag mij dan ook af of iedereen die hier reageert wel eens langs een werkend sneeuwkanon heeft geskied, want dit is gewoon ijs en geen sneeuw, wat onder hoge druk wordt gespoten.

In de alpen geen sneeuwkanonnen? Weet niet welk gebied jij dan gaat.
In de alpen staan de kanonnen in het begin van het seizoen ook te loeien als dat nodig is. Zelf later in het seizoen na een periode van warm weer staan ze zeker op de zuid hellingen ook regelmatig aan overdag als dat nodig is. Dat het koud is ben ik helemaal met je eens, daarom heet het ook WINTERsport.

@Gast691: Ja, regelmatig. In winterberg en ook in de Alpen. En dan sneeuwt het dus…Omdat ze het in winterberg nu van een korte vorstperiode moeten hebben, moeten ze die optimaal benutten om sneeuw te maken. En anders rij je gewoon toch naar de Alpen als winterberg je niet bevalt?

Zorgen dat je een helm, das of goede jas (nek en mondbescherming) en een goede goggle op hebt, dan heb je nergens last van.

Zeuren op wintersport dat je door werkende sneeuwkanonnen moet skien ):

Was vorige week in Zillertal ( Finkenberg ).
In 3 dagen 50cm sneeuw gevallen, en stonden de kanonnen ook aan.
Tijdens de kerst in Saalbach, en daar was ik blij dat ze aanstonden.

Trouwens de 1ste dag in Zillertal zag ik nog geen 10 meter vooruit door de mist.
En toch heb ik mij telkens uitgeleefd op de pistes ;-)
Wat was ik blij dat het sneeuwde in Zillertal en mij kon uitleven in de diepsneeuw.
Zalig die piepende geluidjes van verse sneeuw.

In de Alpen gebeurt het zo vaak dat de kanonnen aanstaan overdag. Het is niet geweldig, maar als je daar al niet tegen kan…

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Die zeurpieten zijn volgens mij dezelfden die zonodig een stoeltjeslift met verwarming moeten hebben.

Dit gaat wel erg ver. Zeuren dat de sneeuwkanonnen aan staan. Kom op zeg. Zonder die dingen had je waarschijnlijk alleen maar kunnen mountainbiken daar…

Hier in willingen vandaag ook sneeuwkanonnen, maar dat was nog niet het ergste. Erg koud en verblindende zonneschijn. Wil mijn geld terug!

@bigfoot Inderdaad een schande is het! Het hoort eigenlijk 20 graden te zijn en met zonneschermen voor wat beschutting. Dat ze daar niet beter voor gezorgd hebben :D
Is er geen actiegroep die een collectieve claim voorbereid? ;)

NIET op deze link klikken als je een hekel aan sneeuwkanonnen hebt
http://alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=45&t=50146…

The older I get, the better I was

En toch…32 euro voor ochtendkaart volw en kind. Kanonnen aan, snap ik. Pistes NIET geprepareerd, zal met de continue besneeuwing te maken hebben, snap ik ook nog. En toch was ook ik (vaak in Winterberg en ja, ook Alpen ervaring) enigzins teleurgesteld gisteren. Zeker begin ochtend was er op een aantal pistes gewoon amper vooruit te komen, vooral de blauwe dan, als die niet geprepareerd worden kom je amper beneden. Zal ook wel een zeurpiet zijn maar het was geen waar voor je geld iig. En dus niet vanwege de kanonnen of mist of kou (die er niet echt was trouwens), maar meer dus omdat ik de pistes nogal "een zooitje" vond. Of mijn verwachtingspatroon was wellicht te hoog na weken wachten. Jammer dat ik vandaag niet kon, zal stuk beter zijn geweest.

Die klagers, hoe dom en egocentrisch kun je zijn.

Er was een tijdvenster van 48-60 uur waarin het koud genoeg was om te besneeuwen.
Voor het eerst in 2 maanden.

Morgen middag wordt het alweer te warm.
En daarna, zo ver als de voorspellingen gaan (14 dagen) - dooi.
http://www.weeronline.nl/Wintersport/Duitsland/Winterberg/41…

Nu niet "op voorraad" produceren = seizoen voorbij over 1, maximaal 2 weken.

The older I get, the better I was

@Hessel: duh. Was cynisch bedoeld uiteraard…

zo veel mensen hebben de afgelopen dagen gebeden dat de sneeuwkanonnen aan kunnen, ik kan de ergernis van sommigen goed voorstellen. maar als je niet in sneeuwwolken van de heuvels wilt genieten, dan neem je de volgende keer toch lekker de mountainbike of fiets mee?

@bigfoot double duh :D tuurlijk was jouw bericht cynisch, ik deed er gewoon nog een extra schepje bij. Wel lachen dit topic.

Bier en chips al in de aanslag!

Klagen bij de leiding omdat de sneeuwkanonnen aan staan?
Hahaha, wat een barre omstandigheden! :)

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Plaats een reactie