Van Selva naar Arabba - via Val di Fassa of Alta Badia?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Wolkenstein (Selva)

Ik wil komend jaar graag naar de Marmolada bij Arabba vanuit Selva. Ik wil daar liefst zo vroeg mogelijk zijn om daarna op m’n gemak terug te skiën. Wat is de snelste route vanuit Selva, via Val di Fassa of Alta Badia?

Kan je op hun site zelf checken.

Ik zou geneigd zijn te zeggen van Selva via Alta Badia en zorgen dat je in de eerste lift zit. Ik denk dat je ergens tussen de 1.30 en 2 uur over doet. Dan sta je schat in aan de voet van de Marmolada. De tweezitters richting de Passo Padon kunnen een knelpunt zijn. Zeker op dagen met mooi weer. Vanuit Selva heb je dan vooral de Marmolada gangers uit Alta en Arabba voor je. Echt tijd om ff bakkie te doen zal je dan niet hebben. Uit ervaring kies ik bijvoorkeur de wisselzaterdag of de zondag mocht ik naar de Marmolada willen. Maar goed dit is mijn ervaring, er zijn ongetwijfeld ook ervaringen van andere Dologangers. Geniet er in elk geval van!

Ik zou geneigd zijn te zeggen via Val di Fassa (passo Sella en passo Pordoi) naar Arabba.

Dubbeltje op zijn kant denk ik, richting Alta Badia is iets korter maar is kloksgewijs SR en dus drukker???🤔

Born to run. B.S.

Kan je op hun site zelf checken.

monoskito op 28 sep 2021 17:08

Heb je een linkje? Ik heb aardig wat gezocht maar die info kon ik niet vinden.

De rest thx! De antwoorden geven al wel aan dat het waarschijnlijk niet veel uitmaakt. Goed idee om op zaterdag te gaan. Ik ga van dinsdag tot zondag dus wellicht heb ik dan de SR al wel 2 keer geskied en een idee bij wat het snelste ging. Eerste lift is sowieso de bedoeling, en genieten ook :)

Ik weet niet wat het snelst is, maar hier heb je in elk geval een duidelijke kaart: https://cdn.visitfassa.com/wp-content/uploads/map-sellaronda…

Plaats een reactie