Weekje Selva / Wolkenstein en omgeving (9 jan.t/m 16 jan. 2022)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Wolkenstein (Selva)

Eindelijk weer eens een weekje naar Italië geweest om te skiën. Een fantastische week met alleen maar zon en zeer rustige pistes. De plaatjes zeggen meer dan genoeg.

door de stenen stad

null

plan de gralba
null

omgeving plan de gralba
null

edelweisstal
null

heilige kreuz
null

grodnerjoch
null

dantercepies
null

*bericht bewerkt door EBTV op 20 jan 2022 19:25

seiser alm

null

pilat
null

ortisei vanaf de pilat
null

monte pane
null

edelweisstal
null

alta badia
null

arraba
null

boe
null

dantercepies
null

col rodella

null

null

van alba naar vigo di fassa
null
null

pozza di fassa (rosengarten)
null

null

null

null

*bericht bewerkt door EBTV op 20 jan 2022 19:42

seceda

null

la longia
null

seceda
null

col raiser
null

Heerlijk.
En dan gaan we in maart nog een weekje naar Val de Sole / Mezzana.
Kan niet wachten.

Mooie fotos, was er ook toevallig van 9-12/01!
Het was mijn eerste keer skiën in de Dolomieten en het is super goed meegevallen.
Ik ga zeker ooit nog eens terug naar daar.

Glide on!

@EBTV Prachtige beeldjes , ik ken ze allemaal behalve Heilige Kreuz…waar is dit?🤔

Born to run. B.S.

@EBTV Prachtige beeldjes , ik ken ze allemaal behalve Heilige Kreuz…waar is dit?🤔

dan58 op 21 jan 2022 08:53

Badia

@EBTV Prachtige beeldjes , ik ken ze allemaal behalve Heilige Kreuz…waar is dit?🤔

dan58 op 21 jan 2022 08:53

Badia

Userd op 21 jan 2022 09:23

La Crusc.
@EBTV je bent wel overal geweest kwa zijdalen. Rosengarten blijft toch een prachtig gebied.

*bericht bewerkt door Matthieu op 21 jan 2022 09:29

Aftellen maar!

Oh La Crusc , ik herkende 't niet op de foto, nochthans 1 van mijn favo’s.😎
Meestal een beginnertje en (of) afsluitertje van de dag vanuit La Villa.😍

Born to run. B.S.

@EBTV Prachtige beeldjes , ik ken ze allemaal behalve Heilige Kreuz…waar is dit?🤔

dan58 op 21 jan 2022 08:53

Badia

Userd op 21 jan 2022 09:23

La Crusc.
@EBTV je bent wel overal geweest kwa zijdalen. Rosengarten blijft toch een prachtig gebied.

Matthieu op 21 jan 2022 09:29

Vanuit Corvara geen “rechtstreekse” verbinding met dit gebied ( Rosengarten ) toch?

Leuk om te zien! Qua omgeving/ uitzichten naar mijn mening de mooiste (ski) omgeving ter wereld🙌

*bericht bewerkt door Amelm op 21 jan 2022 10:36

@EBTV Prachtige beeldjes , ik ken ze allemaal behalve Heilige Kreuz…waar is dit?🤔

dan58 op 21 jan 2022 08:53

Badia

Userd op 21 jan 2022 09:23

La Crusc.
@EBTV je bent wel overal geweest kwa zijdalen. Rosengarten blijft toch een prachtig gebied.

Matthieu op 21 jan 2022 09:29

Vanuit Corvara geen “rechtstreekse” verbinding met dit gebied ( Rosengarten ) toch?

Zorba op 21 jan 2022 10:29

Rosengarten (Catinaccio) ligt eigenlijk in Vigo di Fassa. Vanaf Corvara moet je eerst naar Canazei. (Sella Ronda links of rechtsom). Vandaar (met bus of van Belvedere boven met de gondel naar beneden) naar Alba. Dan de gondel naar Ciampac, gebied doorsteken naar Pozza di Fassa (via Buffaure). Dan een klein stukje bus naar Vigo di Fassa en voila: een mooie skidag.

Aftellen maar!

Wauw, wat een mooie foto’s! Nog een paar weken, dan hoop ik dit ook te zien. Super toffe voorbereiding zo!

Dolomiti simply the best…

Relativeren kun je leren

@EBTV Prachtige beeldjes , ik ken ze allemaal behalve Heilige Kreuz…waar is dit?🤔

dan58 op 21 jan 2022 08:53

Badia

Userd op 21 jan 2022 09:23

La Crusc.
@EBTV je bent wel overal geweest kwa zijdalen. Rosengarten blijft toch een prachtig gebied.

Matthieu op 21 jan 2022 09:29

Vanuit Corvara geen “rechtstreekse” verbinding met dit gebied ( Rosengarten ) toch?

Zorba op 21 jan 2022 10:29

Rosengarten (Catinaccio) ligt eigenlijk in Vigo di Fassa. Vanaf Corvara moet je eerst naar Canazei. (Sella Ronda links of rechtsom). Vandaar (met bus of van Belvedere boven met de gondel naar beneden) naar Alba. Dan de gondel naar Ciampac, gebied doorsteken naar Pozza di Fassa (via Buffaure). Dan een klein stukje bus naar Vigo di Fassa en voila: een mooie skidag.

Matthieu op 21 jan 2022 10:51

Bedankt voor alle reacties.
Voor wat betreft naar Alba, je hoeft niet meer bij Canazei naar beneden en met de bus naar Alba. Je gaat naar Pecol neemt daar de gondel naar boven en daar vandaan de gondel naar beneden naar Alba. In Alba beneden steek je over op de gondeltjes die je daar naar boven brengen. Ook is er op de Belverdere en nieuwe stoeltjeslift die bij de gondel naar Alba uitkomt. (Staat op de piste goed aangegeven)

null

Indrukwekkende beelden. Dank!

@EBTV Prachtige beeldjes , ik ken ze allemaal behalve Heilige Kreuz…waar is dit?🤔

dan58 op 21 jan 2022 08:53

Badia

Userd op 21 jan 2022 09:23

La Crusc.
@EBTV je bent wel overal geweest kwa zijdalen. Rosengarten blijft toch een prachtig gebied.

Matthieu op 21 jan 2022 09:29

Vanuit Corvara geen “rechtstreekse” verbinding met dit gebied ( Rosengarten ) toch?

Zorba op 21 jan 2022 10:29

Rosengarten (Catinaccio) ligt eigenlijk in Vigo di Fassa. Vanaf Corvara moet je eerst naar Canazei. (Sella Ronda links of rechtsom). Vandaar (met bus of van Belvedere boven met de gondel naar beneden) naar Alba. Dan de gondel naar Ciampac, gebied doorsteken naar Pozza di Fassa (via Buffaure). Dan een klein stukje bus naar Vigo di Fassa en voila: een mooie skidag.

Matthieu op 21 jan 2022 10:51

Kom je dan weer op tijd terug in Corvara, of wordt het taxi?

Kom je dan weer op tijd terug in Corvara, of wordt het taxi?

carverjordan op 21 jan 2022 22:08

Ik ga een aanvullende vraag stellen: is het niet eenvoudiger om toch naar Canazei af te dalen, komende vanuit Alta Badia, en vervolgens de bus te nemen naar Vigo di Fassa?
De optie over de Buffaure is uiteraard interessanter al skiënd, maar uiteindelijk moet je toch een bus nemen vanaf het dalstation Buffaure naar het dalstation van de Rosengarten. Een kleine verlenging van de busrit, maar algemeen genomen een besparing op de totale reistijd.

Quote: is het niet eenvoudiger om toch naar Canazei af te dalen, komende vanuit Alta Badia, en vervolgens de bus te nemen naar Vigo di Fassa?

Ja, dat denk ik wel. Scheelt je heel wat liften en weinig skien op de heenweg. Wil je alles skiend doen, blijft er niet veel tijd over voor lekkere lunch e.d. en dat vinden wij net zo goed een belangrijk onderdeel. Wel bedacht om eens neer te strijken in de Fassaomgeving en vanuit daar eea te gaan bekijken, mooie omgeving!

Kom je dan weer op tijd terug in Corvara, of wordt het taxi?

carverjordan op 21 jan 2022 22:08

Ik ga een aanvullende vraag stellen: is het niet eenvoudiger om toch naar Canazei af te dalen, komende vanuit Alta Badia, en vervolgens de bus te nemen naar Vigo di Fassa?
De optie over de Buffaure is uiteraard interessanter al skiënd, maar uiteindelijk moet je toch een bus nemen vanaf het dalstation Buffaure naar het dalstation van de Rosengarten. Een kleine verlenging van de busrit, maar algemeen genomen een besparing op de totale reistijd.

Mathijs! op 21 jan 2022 22:21

Je kan dit inderdaad doen. Ik weet niet hoelang lang je er over doe om van Corvara naar Canazei te skiën, maar je kan dan de bus pakken vanaf Canazei/Belverdere en dan naar Pera/Vajolet. (Is ongeveer 20 minuten.) Daar gaat ook een lift omhoog naar het skigebied toe. Google even voor de bustijden op skibus Fassatal, daar vind je vertrek -en aankomsttijden. (Linie 1.) En anders wat @Userd voorstelt daar in de buurt te gaan zitten.

Plaats een reactie