Skidepot

Dit onderwerp gaat over de bestemming Wolkenstein (Selva)

Hallo

Welk skidepot is aan te raden in Selva?

We verblijven juist buiten het dorpje, via Daunei.
5 minuten wandelen tot Ski Walter.
Kan je van daaruit makkelijk de lift pakken of neem je dan beter een skidepot aan Ciampinoi?
Ciampinoi moeten we al de bus pakken…
(We hebben ons eigen skimateriaal)

Bedoeling is om elke dag eropuit te trekken - tochten met ervaren skiërs.

Bedankt voor de hulp!

Waarom niet die 5 minuten lopen met je spullen? Vanaf Walter (als je dat nieuwe skidepot bedoeld tenminste) gaan er twee slepertjes, de eerste is Nives, omhoog naar de Dantercepies (alleen de weg oversteken) of je glijd na de eerste sleper het pad af naar de Ciampinoi (ook weg oversteken).
Er zit ook nog een Sport Walter bij de Ciampinoi-lift in de buurt. https://maps.app.goo.gl/QvGkUv1sW6njVV2i6
Welke bedoel je?

*bericht bewerkt door Matthieu op 10 jan 2024 15:43

Aftellen maar!

Depot bij Walter is prima.
Die twee sleepliftjes sluiten niet echt goed aan (het blijft italie he?) je moet een klein stukje omhoog klunen.

Maar dan ben je al bij de Dantercepies.

Als je naar de Ciampinoi gaat moet je achter het hek wachten tot je de straat mag oversteken. Ook wel weer apart.
Ik weet niet waar je zit aan de Via Daunei, maar ik heb daar wel eens een paar steile stukken moeten wandelen naar de Nives lift. Zelfs met bergschoenen best een wandeling.
Ik zat in een groot appartementencomplex.

Totales Vollidiot

Waarom niet die 5 minuten lopen met je spullen? Vanaf Walter (als je dat nieuwe skidepot bedoeld tenminste) gaan er twee slepertjes, de eerste is Nives, omhoog naar de Dantercepies (alleen de weg oversteken) of je glijd na de eerste sleper het pad af naar de Ciampinoi (ook weg oversteken).
Er zit ook nog een Sport Walter bij de Ciampinoi-lift in de buurt. https://maps.app.goo.gl/QvGkUv1sW6njVV2i6
Welke bedoel je?

Matthieu op 10 jan 2024 15:40

Ik bedoel deze onderaan de Nives.
Als ik googlede kwam deze Sport Walter alleen naar boven.

Waarom niet lopen, als ik de reviews moet geloven van het appartement is de shortcut naar het dorp goed te doen ‘s morgens. In het terugkomen is het steil bergop.

Depot bij Walter is prima.
Die twee sleepliftjes sluiten niet echt goed aan (het blijft italie he?) je moet een klein stukje omhoog klunen.

Maar dan ben je al bij de Dantercepies.

Als je naar de Ciampinoi gaat moet je achter het hek wachten tot je de straat mag oversteken. Ook wel weer apart.
Ik weet niet waar je zit aan de Via Daunei, maar ik heb daar wel eens een paar steile stukken moeten wandelen naar de Nives lift. Zelfs met bergschoenen best een wandeling.
Ik zat in een groot appartementencomplex.

Kdtl op 10 jan 2024 16:19

Appartement Udera verblijven we.

Dan gaan we voor Walter onderaan de Nives 😉
Dankjewel

*bericht bewerkt door Jtrois op 10 jan 2024 17:15

Waarom niet die 5 minuten lopen met je spullen? Vanaf Walter (als je dat nieuwe skidepot bedoeld tenminste) gaan er twee slepertjes, de eerste is Nives, omhoog naar de Dantercepies (alleen de weg oversteken) of je glijd na de eerste sleper het pad af naar de Ciampinoi (ook weg oversteken).
Er zit ook nog een Sport Walter bij de Ciampinoi-lift in de buurt. https://maps.app.goo.gl/QvGkUv1sW6njVV2i6
Welke bedoel je?

Matthieu op 10 jan 2024 15:40

Ik bedoel deze onderaan de Nives.
Als ik googlede kwam deze Sport Walter alleen naar boven.

Waarom niet lopen, als ik de reviews moet geloven van het appartement is de shortcut naar het dorp goed te doen ‘s morgens. In het terugkomen is het steil bergop.

Jtrois op 10 jan 2024 17:12

Duidelijk verhaal. Op skischoenen is steil verre van fijn.

Aftellen maar!

Voor meelezers: Selva is, zeker aan de Nives kant, een dorp met veel hoogteverschillen. Op de plattegrond kun je 500m van de lift zitten en toch aan het begin of eind van de dag een flinke klim voor je kiezen krijgen.
Buiten dat, geweldig skigebied en een leuk dorp.

IJshockey wedstrijd is een aanrader om te bezoeken (Hockey Club Gardena). Best hoog niveau met clubs uit Oostenrijk, Slovenië en Italië. Bij sommige accommodaties kun je vrijkaartjes krijgen.

Fun Lovin' Skier

Plaats een reactie