Route naar les sybelles

Hoi Mensen,

na heel wat jaren oostenrijk zijn we dit jaar uitgeweken naar frankrijk. Groot nadeel is dat we op 28 december aankomen en dan is het natuurlijk superdruk.

Iemand ervaringen met de route over frankrijk zelfs en dus de files bij lyon? of is over duitsland zwitserland dan een betere optie? mbt kosten zal het allemaal wel op hetzelfde neerkomen en een half uurtje langer in de auto is ook niet een probleem.

Wellicht vertrekken we op vrijdag 27 dec ipv op zaterdag 28. zou dit veel drukte schelen of is het die week totale chaos???

Graag jullie ervaringen/ meningen, bijdehand commentaar mag gewoon wegblijven ;)

Hierover is al veel geschreven op het forum, Rene. Kijk eens naar routes naar Les 3 Vallees bijvoorbeeld.

Via Lyon hoeft geen probleem te zijn, als je maar wel de Franse verkeersinfo in de gaten houdt. Op de autoroute ik meen via 107.7 FM. In de vakantietijd verkeersinfo vaak ook tweemaal per uur in het Engels.
Bij een beetje drukte in ieder geval net na het peagestation boven Lyon de Rocade Est nemen, oostelijk om Lyon heen. Een andere optie is om bij Dyon via Bourg-en-Bresse te rijden A39-A40-A42-A432. Dan kom je ten oosten van Lyon op de weg naar Chambery uit (A43). Iets om, maar veel rustiger.

Een andere optie is inderdaad om op vrijdag te rijden. Wij zijn vaak naar Chambery gereden en hebben daar dan overnacht. Dan niet te laat op en zo rijd je op zaterdag voor iedereen naar het skigebied toe en kun je zaterdagmiddag al de piste op.

Ik ben ook regelmatig in de week waarin Oud en Nieuw valt naar Frankrijk geweest, het verkeer is dan wel druk maar volgens mij niet zo druk als met de week van kerst en de krokus.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Ik rijd al 3 jaar achtereen in deze week naar Les Sybelles (ook dit jaar op de 28e). We rijden altijd via A6, voor Lyon de A46, en vervolgens A432 naar A43. Heb in die drie jaar tijd nooit in de file gestaan. Van chaos heb ik nog nooit iets gemerkt.

Mocht je overigens nog tips nodig hebben over het gebied, dit wordt in totaal de zesde keer hier dus ik weet ondertussen redelijk de ins en outs.

Vanaf Dijon over de A39. Hierna kies je waar je de A43 weer op komt. Bv over Annecy maar iig voorbij Chambery.
In afstand scheelt het niet veel en je vermijdt daarmee alle drukte rondom Lyon en Chambery. Zo rijden we al weer een paar jaar richting de Maurienne vallei.

Bedankt mensen, ik zag vorig jaar allemaal horrorfiles richting de franse alpen, begon me al zorgen te maken

Het word Vrijdag vertrekken en dan bij lyon overnachten zodat we zaterdags lekker ontspannen aankomen in Le Corbier,

@nielsV

Ik ga voor de eerste keer naar Les Sybelles dus tips zijn welkom?

Vorig jaar vanaf dijon over Bourg-en-Bresse gereden en daar oostelijke buitenging van Lyon. Daar weg naar Chambery volgen en verder naar maurienne vallei. Heb toen de weg via annecy niet genomen omdat er werken waren dacht ik. Maar heb onderweg vanaf ± 50km na Lyon vertraagd verkeer gehad 90km rijden en onderweg klein ongeval gezien en dit was ergens midden januari dus geen vakantieweek. Vertrek best voor 8u in Lyon en dan ben je zeker drukte voor en ben je op je gemak op tijd in le Corbier.

@Gast393: waar ergens verblijf je?

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Overweeg toch eens nog wat door te rijden. Een uurtje doorrijden op vrijdag win je op zaterdag geheid terug.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

@arno11
la toussuire

Plaats een reactie