All mountain Twip tip advies gevraagd!

Beste wintersporters,

Zoals jullie zien ben ik op zoek naar een all mountain Twin tip…
Alleen mijn vraag luid welke zou voor mij geschikt zijn?

Ik ben 20 jaar en ski nu vanaf 7de jaar elk jaar 2x en regelmatig indoor… Ik weeg 80kg en ben 180cm en heb al een hoop skis geprobeerd (zonder twin tip) maar ben eigenlijk naar iets op zoek zoals een Amplid c7 ( zijn helaas niet meer te kopen )

Dit komt omdat ik nu sinds 2 jaar met een groep vrienden gaat en die dus een twip tip hebben en we wat meer parks opzoeken…
Poeder kom ik heel zelden dus ik zoek een ski voor 15% park en 85% piste… het is gewoon puur om een beetje rond te kloten en te doen maar ik ben wel iemand die met 100kmh de piste af kan en dit doe ik dan ook regelmatig.

Zelf heb ik al zitten kijken en ik kwam een beetje uit op een Armada Triumph… hebben jullie suggesties voor mij hoor ik ze graag!!!

Alvast bedankt,

Wat is je budget? Bindingen nog nodig?

Proximo.

500/600 euro met bindingen…

Ik zou qua breedte ondervoets onder de 80mm blijven, aangezien je toch nooit in de poeder komt, en een wat stijvere ski omdat je ook hard wil raggen.

Qua specs klinkt die Armada Triumph best goed.

Zelf heb ik een Nordica Dead Moneys. Dat zijn wat bredere en flexibelere all mountain twins en je merkt goed dat je daarmee inlevert op de piste. Die zou ik je dus niet aanraden.

Line chronic! Lekker stijf en dus goed op snelheid!

Proximo.

500/600 euro met bindingen…

Defqnone op 26 feb. 2014 14:09

http://www.snowcountry.nl/armada-arvti.html

Dit kan ook nog een idee zijn, ben er zelf dik tevreden over. Stuk lichter ten opzichte van de vorige generaties ARV.

Hoe groot/zwaar is TS? Dat kan nog meespelen natuurlijk.

Plaats een reactie