Rustig en kindvriendelijk skigebied met carnaval

Hallo,
Ik ben op zoek naar een rustig, kindvriendelijk en beginnersvriendelijk gebied voor met de carnaval. Heeft er iemand tips?

Bedoel je met rustig geen wachttijden bij de liften of geen uitbundige aprés ski in het dorp? Of allebei?

Gang is alles

Ik ben met carnaval al eens naar Feldberg geweest (en meerdere malen rond nieuwjaar), en de wachttijden zijn altijd vrij goed geweest. Met carnaval was het langste 3-5 minuten. En dat is 1 keer voorgevallen.
De pistes zijn er goed, voor beginners en gevorderden. Voor experts eig maar 1-2 pistes.

In quatre vallées is het ook goed voor kinderen, wel veel groter, maar bij de liften ook geen wachtrijen. In de restaurants natuurlijk een beetje drukker, maar dat is dan normaal…

Hoop dat je er iets aan hebt.

Mvg

Wij gaan nu al twee jaar naar Burserberg (Brandnertal) met onze vier kinderen van nu 12, 10, 9 en 5 jaar. Wij vinden het een fijn skigebied. Klein en rustig. Bij de liften hoe je nooit lang te wachten. Apres ski is er niet maar dat zoeken wij toch niet. En ons appartement ligt pal aan de piste op een paar meter afstand van de liften.

Een rustig familiegebied is bijvoorbeeld ook Turracherhöhe, Lofer, Hochrindl, Kals-Matrei, Mariapfarr en Mauterndorf in Lungau. Het hangt er een beetje van af in welke regio jullie zoeken.

Een leuk gebied op maar 3 uurtjes rijden vanaf Utrecht is Winterberg. Ideaal als je beginner bent en niet omver geskied wil worden op de rode piste waar je met moeite vanaf komt! Bovendien is het ook gezellig en is er voor de kinderen genoeg te doen. Neem een appartementje en geniet ervan!

Oost-Tirol is heel geschikt. Rustig, voldoende pistes, ook voor de beginner, en goedkope skipassen voor kinderen. Kals-Matrei is het grootst van deze gebieden, zo’n 50 km pistes (het gebied geeft zelf het dubbele op). De twee skigebieden bij Lienz, hoofdstad van Oost-Tirol, hebben er samen 40. De skigebieden bij Sillian en Sankt Jakob hebben beiden ongeveer 20 km piste. Tot slot beschikt Obertilliach over een zeer rustig skigebied met ruim 10 kilometer liste. Met behulp van onderstaande link kun je de skigebieden beter bekijken.

http://www.skiresort.nl/skigebieden/europa/oostenrijk/tirol/…

Met de Skihit-pas zijn al deze gebieden toegankelijk, plus enkele gebieden in het westen van Karinthië, waaronder de Mölltaler Gletscher. Meer info over deze skipas:

http://www.lienzer-bergbahnen.at/de/preise/13-mehrtageskarte…

❄️

Hasliberg-Meiringen,
Veel nl kids
Niet heel groot en niet super druk

SKIEN GAAF!

Hangt er uiteraard vanaf wat je precies zoekt, maar als je een wat groter dorp met veel ontspanningsmogelijkheden ook naast de piste zoekt dan kan ik zeker Seefeld in Tirol aanraden.
Dorp ligt op 1200m dus in februari ook in het dal zo goed als sneeuwzeker.
Ik ben er zelf ondertussen al een keer of 25 geweest (van kinds af), waarvan de laatste 3 jaar ook met mijn dochtertje. Deze winter opnieuw daarheen om ze voor het eerst op de latjes te zetten ;)
Een groot voordeel in de vakantieperiodes is dat je erheen kan zonder de Fernpass of München te moeten passeren: in Augsburg de A8 of in Memmingen de A7 verlaten richting Landsberg am Lech en van daaruit via Schongau, Oberammergau en Garmisch-Partenkirchen naar Seefeld vermijd je heel wat file.

-spam-

*bericht bewerkt door moderator op 14 sep 2014 09:26

Spam alert!

http://www.hotel-au-bon-accueil.com

Volgens de site van genoemd hotel is ene Janneke de eigenaar. Moet haast wel @JannekeGielen zijn…

❄️

We hebben uiteindelijk een mooie accommodatie in Lofer gevonden. Ik ben benieuwd! Alle beginners beginnen binnenkort met hun lessen op de borstelbaan.

Spam alert!

http://www.hotel-au-bon-accueil.com

Volgens de site van genoemd hotel is ene Janneke de eigenaar. Moet haast wel [mention=

David23 op 14 sep 2014 10:46

Haha, en Janneke merkt elders op dit forum haar hotel ook aan als uiterst geschikt voor grote groepen, met een eigen apres-ski-grot. Is toch iets wezenlijk anders dan een gezellig familiehotel…

Wij zijn tijdens de carnavalsvakantie wel eens in het pitoreske Kössen geweest, vlak over de grens in Oostenrijk. Leuk ski-gebied. Apres-ski-tentje vlak onder aan de piste, verder weinig te beleven. Skigebied overigens ook niet zo heel groot.

Plaats een reactie