Fischer motive 76 of 80

Deze skies worden al wel besproken maar toch twijfel ik nog. Welke ik zal kopen. Hieronder wat info over mezelf.
Ben ong 175 lang 70kg. Ski al ongeveer 15 jr waarin ik veel les heb gehad waaronder ook privélessen.
Als de kinderen op les zijn wil ik wel even kunnen “knallen” maar met de kinderen wil ik ook rustig kunnen skien en af en toe achterom kunnen kijken of makkelijk achter ze skien. Verder zal ik hoofdzakelijk op de piste te vinden zijn en misschien een klein stukje er naast maar niet erg veel of heel veel.
Vorig jaar heb ik helaas een heupoperatie moeten ondergaan waardoor ik “bang” ben dat ik nog niet de hele dag volle bak met mijn krachten kan gaan smijten.

Graag ontvang ik wat tips van mensen.

Alvast bedankt.

Hmm, dit is bijna appels met appels vergelijken.

When life gets too complicated.... SKI

Als je op kracht skiet zou ik voor de80 gaan als je op techniek skiet voor de 76

Mijn persoonlijke ervaring na de heupoperaties , zou ik voor de techniek kiezen . De kracht is toch wel verminderd .

De 76 is iets softer, vergevingsgezinder en meer geschikt voor wat lagere snelheden.
Toch is de 80 dat ook echt nog wel. Beide zijn vergevingsgezind.
Ga je ook af toe naast de piste dan is de 80 mss toch ietsje pietsje beter geschikt.
De binding is ook net iets beter van de 80.

Bedankt ieder voor de info zover. Hebben andere mensen nog een visie hoor ik ze graag. Wil namelijk wel redelijk stabiele skies maar gelet op mijn heup ook weer skies waar ik niet al me kracht moet gebruiken.
@QmaartenQ dat vergevingsgezinde spreekt me idd aan in deze skies als je met de kids even wat meer op hun let dan op je eigen techniek wil ik niet gelijk een “tik” van je doet het niet goed.

Word je met de 80 niet gedwongen je houding beter te hebben want ski ook wel graag met een goede houding?

Techniek en houding gaan gedeeltelijk samen natuurlijk, maar het blijven vergevingsgezinde ski’s.
Nogmaals de 76 is wat zachter, slapper, soepeler (relatief) en zal dus eerder aan de bovengrens zitten qua snelheid en kracht uitoefening.
De volgende vraag gaat dan natuurlijk over de lengte. Zou ze zeker niet te kort nemen. Lichaamslengte of iets korter. 170 tot 175 cm dus in jouw geval.

Paar jaar geleden de 76 geskied en hoewel het een fijne ski was gaf hij ook het gevoel snel aan de limiet te zitten. Desalniettemin een fijne ski, maar als je af en toe wat harder wil gaan zou ik sneller voor de 80 opteren.

Bedankt voor de nuttige info. Zal een moeilijke keuze worden. :-)

hoe was de grip van de 76 op ijzige pistes? Met me oude Atomic beta carve 9.18 heb ik daar nooit veel last van.

Zal waarschijnlijk toch de 76 worden ivm het minder kracht hoeven te gebruiken na mijn heupoperatie. Nu nog naar een paar zoeken voor een mooi prijsje. 2e hands die van vorig jaar zijn zijn eventueel ook nog wel een optie voor mij.

Na lang wikken en wegen ga ik toch voor de 76. Nu twijfel ik nog even over de lengte. Ben zelf 172cm en weg ong 72kg. Zal ik voor de 161 of de 168 ski’s gaan?

Tips zijn uiteraard welkom.

Alvast bedankt.

Advies van Fischer is 168cm, ik zie geen reden om daar van af te wijken, 168cm dus. :)

Heb zelf de motive 80 182cm, ben zelf 183cm en weeg 83kg.
Voor mij zijn dit heerlijke skies, vergevingsgezind en redelijk flexibel!

Zou minimaal voor de 168 gaan als ik jou was.

Iedereen zover bedankt heeft me een stuk verder geholpen. Nu kwam ik een aanbieding tegen voor de:
Atomic Nomad Radon en twijfel alweer ;-)

Deze atomic of toch de Fischer 76, zelfde prijsklasse.

Iemand nog wat advies/informatie voor mij?

Alvast bedankt.

even laatste update, misschien wat verrassend maar heb uiteindelijk de salomon x drive 80 ti gekocht. Stonden voor dezelfde prijs als de motive 76 dus hoop dat ik een goede keuze heb gemaakt.

Is wel een veel serieuzere ski dan de Fischer. Wel een betere denk ik, met in ieder geval een houten kern (de Motive 76 heeft dat niet). Dat wordt lekker aan je techniek werken en mooie progressie boeken. Ik kan me voorstellen dat je wel je bovenbenen vast gaat trainen ;) Want de X_drive TI is echt een stuk steviger dan de andere ski’s waarnaar je keek. In welke lengte heb je hem genomen?

@GiGi de verkoper schatte in dat ik met mijn ski-ervaring en techniek niet veel zal hebben aan de motive 76 dus toch maar de X drive 80 ti genomen, waren even duur op dat moment.

Hoop dat ik er lekker op ski en er veel plezier aan beleef.

Heb lengt 163 genomen.

Plaats een reactie